Loli skrev 2009-11-19 09:55:00 följande:
Tack för svar:) Det är lite extra komplicerat eftersom mamma lämnade pappa för sin nuvarande man. Pappa har inte kommit över det och vill nog helst inte va i samma rum som nån av dem. Är pappa singel tror jag det skulle vara extra svårt för honom att träffa dem båda tillsammans. Vill inte sätta mina föräldrar så nära varandra, helst några personer emellan. Är det bättre att skippa honnörsbord helt? Känns konstigt att inte ha föräldrarna nära sig, hmm, vet inte hur vi ska göra med placeringen... Tar jättegärna emot fler förslag eller om nån har erfarenhet av liknande situation?
Min sambos föräldrar är skilda, hans biologiska pappa och mamma skilde sig när han var liten, sen träffade mamman en ny man och de levde ihop i 20 år, nu för 4 år sedan skilde de sig då hon träffat en annan. Alla dyker alltid upp på alla födelsedagar, jul och andra firanden. De umgås ju inte privat men de är ändå föräldrar och har nu också barnbarn, så alla skärper till sig och det är alltid en trevlig tillställning när alla ses. Tycker det är så tråkigt när folk inte kan betee sig för andras skull, och blir så förvånad alltid när folk berättar om hur mamma inte kan prata med pappa eller tvärtom.
Tycker det är rätt taskigt mot din mammas nya ifall han inte ska räknas med så fort det är något som din pappa kan tänkas vara med på. Vet inte hur färskt det är förstås, men jag skulle bjuda alla och vänta mig att de gör ett eget moget belut om hurvida de vill komma eller inte