Loli skrev 2009-11-19 19:50:45 följande:
Ja precis, det är lite så jag tänker, att det skulle kännas hemskt för pappa. Nu är han i en relation och om det håller bjuder jag bådas respektive tänkte jag, eller är det kanske bättre att inte bjuda nån av dem? Å, vad jag snurrat in mig i det här resonemanget känner jag! :) Hur som helst, funderar på om det kanske inte är enklare och roligare för oss att inte ha ett honnörsbord utan bara 2 eller 3 långbord (blir ca 50 gäster?) Var kan man sätta föräldrarna då tycker ni och vart kan vi själva sitta? Tack för alla svar :) Grubblar en del över det här just nu, vill ju att alla ska bli glada o nöjda...
Om din pappa har en partner så tycker absolut att du ska bjuda den. Det blir ju ett stöd för honom. Att skippa honörsbordet låter ju ganska bra det med. Min syssling (som hade trerätters/buffe blandat) hade små runda bord och vid "honörsbordet" var jag ända släktingen samt min dotter. Sen satt det 2 nära vänner och en gäst som bodde väldigt långt bort och inte kände nån annan än brudgummen.
Vi kommer ha väldigt kort bjudning men jag och sambon sitter vid ett eget bort med 2-3 stolar framför oss som folk kan komma och sätta sig i lite när dom är lediga. Då får många chansen att komma och prata en stund vilket känns trevligt. Utöver det så blir det några långbordo och några minde där folk får sätta sig som dom vill.