• Lyckliga013bruden

Bjudningar till möhippa/svensexa

Jag var på en möhippa och bröllopet också för den delen. Bruden hade gett tärnan som anordnade möhippan en lista med namn och kontakt info till tjejerna som var bjudna till bröllopet. Så det var dels brudens kompisar men även brudgummens kompisars respektive. Det var kanske 50st på det bröllopet lite familj mycket vänner, jag tyckte det var bra upplägg på möhippan att alla tjejer bjöds in. Jag gillade bröllopet också såklart

• Lyckliga013bruden

oj 200 det var mycket det!!

Alla tjejerna på vår gästlista kommer inte bjudas in till möhippan om jag får bestämma, vilket jag hoppas jag får
    Men jag tänkte nog de som är i samma ålder ungefär typ kanske mellan 22-32. man kan alltid bjuda in dem sen dem kommer är en annan sak...

Den möhippan gillade jag för då fick jag chans att träffa de andra tjejerna på bröllopet under lite avslappnade former och känna att jag kände några iaf. Jag har träffat bruden några gånger men jag var en av de respektive till brudgummens kompisar. Jag uppskattade att bli inbjuden till möhippan, hade kul, tror bröllopet blev lite roligare också när jag redan träffat endel innan. Och det vill jag ge mina gäster också.

• Lyckliga013bruden

Jovisst är det egentligen. Men min tärna har sagt till mig att hon ska planera en möhippa, så då kan jag ju komma med lite önskningar/förslag som jag hoppas hon lyssnar på och tar till sig.
    T.ex. jag vill inte bli utspökad och behöva gå runt på stan och göra pinsamma uppdrag, det kommer jag total vägra. Och det kan vara bra för tärnan att veta det, det ska ju vara roligt för alla.
    Det kan även vara bra för henne att veta vilka hon kan kontakta som möhippa deltagare, hon känner ju inte alla och vet inte vilka som är bjudna på bröllopet och m2b har ung lika mycket aning om tärnan.
    Okej m2b vet ju vilka vi bjudit men inte vilka jag vill ha med på hippan och hur man ska komma i kontakt med dem osv.

• Lyckliga013bruden

Jag tycker du har rätt i det du skriver, att blivande brud inte borde ställa krav, ta för givet att de blir en hippa, att det ska vara överraskning och att dem som vill ska få vara med.
    Men så tycker jag det finns ett men som ställer till det
    alla som kan tänkas vilja vara med på hippan/svensexan känner inte tärnan/den som organiserar, därför kan det vara bra om bruden/brudgummen förmedlar kontaktinformationen.

miaik, antingen frågar du din m2b eller så bjuder du in de han känner umgås med och tycker om, typ. Kompisarna på svensexan behöver ju inte känna varandra.

CeKe skrev 2009-11-24 17:40:35 följande:
    Enligt gamla traditioner är det väl egentligen alla som vill vara med och hitta på festligheter för den som ska gifta sig?
  • Lyckliga013bruden

jag kan hålla med dig, men jag har lite dubbelmoral här. Det ska ju vara roligt med hippa och svensexa och jag skulle inte ha roligt om alla tjejer i alla åldrar kom på min hippa.
    Men jag tror jag skulle ha roligt om alla tjejer mellan 22-32 kom.
    Mamma, svärmor, fastrar, mostrar är väl de jag inte vill ha med.

CeKe skrev 2009-11-24 18:11:02 följande:
    Självklart! Men jag tycker personligen fortfarande inte att man som brud/brudgum ska välja och plocka bort folk ur gästlistan som får/inte får möjlighet att vara med på möhippan/svensexan... Men det är jag det
  • Lyckliga013bruden

min tärna har tagit på sig det uppdraget själv, sen om hon planerar själv eller tillsammans med någon t.ex. min syster bryr jag mig inte om.

Jag tänkte att det kan underlätta för henne om hon får en lista på de som är bjudna på bröllopet och deras kontaktuppgifter, och en önskan från mig att slippa t.ex. mamma och svärmor. Så får hon göra som hon vill sen.
    Men jag hoppas att hon bjuder in min m2bs kompisars flickvänner så de får en chans att lära känna oss också lite innan bröllopet, i en avslappnad miljö.

Svar på tråden Bjudningar till möhippa/svensexa