Kommer inte överens med sambons vänner
Min sambo har många vänner. Många av dem är jättehärliga, roliga och trevliga. Men han har dessutom ett stort kompisgäng som jag tyvärr inte kan med, vi kan kalla dem partygänget.
Partygänget är ett stort gäng, blandat killar och tjejer. De har ett väldigt stort intresse för att festa - vissa av dem har jag knappat träffat utan att alkohol varit med i bilden, alltid på fester och barer, och då har jag ändå känt dem i flera år. Förutom festandet och drickandet har de en del värderingar när det gäller relationer som jag inte riktigt kan ta till mig. Otrohet förekommer ofta när personerna har relationer och i många fall verkar det nästan uppmuntras att någon strular med någon annan (singel eller ej), inleder en relation med en person som redan är upptagen etc. Många i gänget har varit med varandra, det är lite "alla på alla-tänk" som gäller.
Visst, de kan vara både roliga och trevliga, men jag har aldrig litat på dem p g a vad jag har sett och hört och har med åren fått mer och mer svårt för att umgås med dem. Numera är det nästan regel att jag hittar på ursäkter för att slippa vara med när min sambo ska träffa det här gänget och tyvärr börjar det bli ett allt större problem. Det är jättetråkigt för min sambo som varken vill förlora mig eller sina vänner och jag förstår honom verkligen. Samtidigt mår jag själv bara dåligt varje gång jag är med dem, jag känner aldrig att jag passar in eller har något att säga i diskussionerna och önskar hela tiden att jag bara kan få åka därifrån i stället. Kort sagt, jag vet inte hur jag ska hantera det här. Min önskan är att jag ska kunna umgås med mina sambos vänner utan problem, men med det här gänget fungerar det helt enkelt inte längre.
Hur hanterar man sånt här? Är det någon som har liknande erfarenheter?