Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Betala för tärnans frisyr?

Jag var tärna åt min syster för några år sedan. Då fick jag köpa en klänning själv, men de betalade frisörskan. Nu har jag tänkt ha min syster till tärna (om hon vill) och jag borde väl göra samma som hon. Vad tycker ni?

Hon har haft en massa åsikter genom åren om hur jag ska ha ett eventuellt bröllop. Hon tycker jag ska ha det på ett slott, men det har vi inte alls råd med. De var väldigt generösa på sitt bröllop, men de fick nog en slant av hennes svärföräldrar som vunnit några miljoner på lotto. Vi kan inte alls vara lika generösa, men kanske kan jag bjuda på frisörkostnaden, det behöver ju inte bli så mycket eller?

• Svar på tråden Betala för tärnans frisyr?
  • Sebastiána

Jag tror nog att jag gör så. Vi har inget direkt färgtema - dukningen har ett tema, trycksakerna har ett annat men matchar lite ändå, i kyrkan har vi inget - så hon får ha vilken klänning hon vill bara den inte är svart eller vit.

Det kan ju vara lite trevligt att ha sällskap hos frisören också

Jag hoppas verkligen att hon vill vara tärna. Hon har just fått barn. Visserligen dröjer det tills vi ska gifta oss men lille sonen kommer ändå att vara liten och behöva mamma. Kanske har hon inte ro att stå där framme i kyrkan.

Och ja, jag vet att tärnorna egentligen ska vara brudens ogifta väninnor, men nu är det så att jag blir den sista i vänkretsen som gifter mig så det kan inte hjälpas!

• Sebastiána
    shakynose skrev 2009-11-27 11:42:33 följande:
    Om man förväntar sig att tärnan skall vara med hos frissan och få håret uppsatt så tycker jag att man skall betala för det.
    Fast det förväntar jag mig inte. Kanske vill hon gå till frisören i sin hemstad.
  • Sebastiána

Jag tycker väldigt mycket om min syster, men vi har mindre pengar är de hade. Hennes man tjänade i alla fall då 5-10.000 mer än vad min sambo gör nu plus att de fick en del pengar av hans föräldrar som vunnit på lotto.

Jag kan ju diskutera det med henne när det är dags, hon kanske inte ens vill vara tärna, men jag hoppas det!

• Sebastiána
    Lyckliga013bruden skrev 2009-11-27 15:10:05 följande:
    om det var ombytta roller, så du hade gift dig med din syster som tärna och god ekonomi, så ni bjuder på hennes frisör besök. Och nu ska hon gifta sig och frågar dig om du vill vara tärna. Skulle du då ta illa upp om du fick betala frissan själv?du måste inte svara här i tråden utan min tanke är att du ska fundera lite på det från en annan vinkel också =)
    Nej, jag hade nog inte förväntat mig det faktiskt.
Svar på tråden Betala för tärnans frisyr?