Inlägg från: Miss Sofie |Visa alla inlägg
  • Miss Sofie

Spartips!

Hej hej,
    Tänkte att vi kunde dela med oss med lite spartips.

Vad kommer ni att spara in på? Vart kan man köpa billigare saker? etc etc
    Vad är viktigast för er att lägga ner pengar på?

Det viktigaste för oss är att alla har trevligt och att vi får bra bilder som minne.

- Vi kommer att ha buffé istället för 3-rätters.
    - Binda min egen bukett och köpa blommor på marknaden.
    - En kompis kommer att göra mitt hår och smink.
    - Ingen efterrätt, bara tårta eller tvärtom.
    - Låna vaser, ljusstakar etc till dekorationerna.

• Svar på tråden Spartips!
  • Miss Sofie

Sebastiána
    Underbart! Min kille är nästan likadan. Han vill oxå ha det traditionella, med 3-rätters middag och tal och hela videvitten, men sen fick han erkänna att buffé skulle vara bättre. Då finns det iaf alltid något för alla.

- Vi kommer att köpa in sprit och sedan ha en bar till självkostnadspris. Kommer inte att ta så mycket betalt men lite.

- Vi kommer inte att ha nån limo eller nåt. Vi kommer iof att ha vigseln på samma plats så vi kommer att gå men skulle ändå inte ha det. Det känns som en så onödig kostnad för oss.

- Vi kommer att handleverera de inbjudningar som vi kan, då kan även folk ställa frågor direkt om dom vill.

- trycksaker gör jag själv och jag har kommit fram till att det behöver inte vara så "fancy", inga snören, embossing, tyg mm

Vi försöker tänka att kan vi inte använda sakerna efter bröllopet så vill vi inte köpa det.

• Miss Sofie

Loli
    Vi känner likadant. Det viktigaste är en rolig och avslappnad fest med god mat o dans.

Lite mer spartips:
    - Kommer att köpa så mycket alkohol som möjligt utomlands (eftersom det är så sjukt dyrt i Sverige).

- Kläderna fick vi sydda i Thailand och köpte även ringarna där.

Tårtbuffé-idén va ju bra, det är värt att fundera på.

• Miss Sofie

vi är tre
    Vi gifter oss på samma datum!
    Vi sprider oxå ut kostnaderna, det känns mindre dyrt då :)

• Miss Sofie

Jag håller med Sebastiána
    Vi har råd, men bara för att man har pengar betyder ju inte det att man måste spendera alla dom på en fest. Vi ska ju ha ett liv oxå efter bröllopet :)
    Jag och killen gick igenom för och nackdelarna och kom fram till att det blir bäst med buffé (billigare, det finns nåt för alla och det blir mer avslappnande). Alkohol ska vi såklart ha :) och tal, ja vi får se, vill folk hålla tal så får dom väl det, men det är inget tvång. Jag tycker inte att vi ska tvinga folk att göra saker dom inte vill.

• Miss Sofie

Marialia
    Det låter som att erat bröllop kommer att blir jätte mysigt!

Bra tips allihopa!

Vi har börjat samla på oss lite glasburkar och sånt som man kan använda som vaser, alla är olika men det gör inget.

Vi tänker inte heller ha efterrätt, tårta räcker bra.

Jag jobbar extra på ett hotell och där får jag låna dukar och servetter och termosar och sånt om jag behöver. Och dom hade även en massa gamla lakan jag kunde få som jag kan sy om till draperier.

Svar på tråden Spartips!