Miss Sofie skrev 2009-12-02 11:42:24 följande:
Sebastiána Underbart! Min kille är nästan likadan. Han vill oxå ha det traditionella, med 3-rätters middag och tal och hela videvitten, men sen fick han erkänna att buffé skulle vara bättre. Då finns det iaf alltid något för alla.- Vi kommer att köpa in sprit och sedan ha en bar till självkostnadspris. Kommer inte att ta så mycket betalt men lite. - Vi kommer inte att ha nån limo eller nåt. Vi kommer iof att ha vigseln på samma plats så vi kommer att gå men skulle ändå inte ha det. Det känns som en så onödig kostnad för oss.- Vi kommer att handleverera de inbjudningar som vi kan, då kan även folk ställa frågor direkt om dom vill. - trycksaker gör jag själv och jag har kommit fram till att det behöver inte vara så "fancy", inga snören, embossing, tyg mmVi försöker tänka att kan vi inte använda sakerna efter bröllopet så vill vi inte köpa det.
Gör också trycksakerna själv. Ett tag funderade jag på tapeter (ni skulle sett min killes min när jag sa det!) och ett tag funderade jag på tyg och band och allt möjligt. Men herregud, jag jobbar ju med layout och formgivning! Det vore väl fasen om jag inte kunde designa något snyggt mönster eller göra någon vacker illustration att ha på kort och festhäfte! Då blir det personligt samtidigt som vi inte behöver köpa annat än möjligen lite tjockare papper.
Vi kommer också att handleverera de inbjudningar vi kan - vi märkte att portot skulle bli den absolut dyraste posten under rubriken "Trycksaker". De andra inbjudningarna och tackkorten skickas med B-post, då sparar vi i alla fall 50 öre per brev.