Spartips!
Jag hade en hel del idéer som skulle ha gjort bröllopet billigare. Min sambo har förkastat alla:
1 Tebröllop på förmiddagen - ingen dyr middag eller fest alltså
2 Kvällsbröllop - ingen middag, bara fest
Dessa förkastades eftersom han vill ha en fest med dans (älskar att dansa) och han vill faktiskt ha en traditionell middag med tal och hela medivitten.
3 Jag gifter mig i min underbart vackra vinröda tärnklänning som jag bara använt en gång. Den sitter som en smäck
Nja, ska man gifta sig ska det ju vara en vit klänning tycker min sambo
4 Vi hyr inte någon veteranbil eller häst och vagn utan åker i pappas bil som pyntats lite
Nja, men det vore ju trevligt att åka från vigseln i en riktigt snygg bil.
5 Vi väljer buffé istället för trerätters
Kanske, men det är ju stiligare med trerätters och den kan eventuellt bli mycket spring.
6 Vi bjuder på all alkohol, men vi kanske kan nöja oss med några olika sorters öl, cider, en flaska whiskey och en Baileys
Nja, vi ska nog skaffa lite olika spritsorter så att gästerna kan blanda själva.
Hopplöst!!! Jag vet inte varifrån vi ska ta pengarna! Jag säger att det kommer att kosta oss 10.000 extra, men då sänger denne underbare man: Ja, men vi gifter oss ju bara en gång. Då får det kosta. Det är ju jättegulligt, men samtidigt vill jag kunna leva bra både före och efter bröllopet