• SueAnne

Spartips!

- Min lillasyster skall göra min frisyr, och jag skall sminka mig själv
    - Vi skall förmodligen ha tebröllop med kakabuffé (om min M2B går med på det ) och då skall jag baka rätt mycket kakor och muffins själv
    - Ingen alkohol utom lite mousserande till brudskålen, sparar fruktansvärt mycket pengar!

• SueAnne
    PHE skrev 2009-12-02 11:01:51 följande:
    SueAnne,jag hoppas inte din m2b går med på ett tebröllop utan alkohol. Kom igen nu!
    Nu förstår jag inte alls, får man inte ha tebröllop? Måste man ha alkohol? Och i såfall varför?
  • SueAnne
    Sebastiána skrev 2009-12-02 12:24:29 följande:
    Undrar också. Jag antar att tebröllop är lite tidigare på dagen. Man serverar väl inte en massa sprit kl.14... eller?
    Lite så jag har tänkt också.
    Vi skall som det ser ut nu gifta oss vid 14 och ha kakbuffé mm. vid 15, och då känns det liksom lite fel med öppen bar. Men jag kanske har fel? För alkohol utan något annat att väga upp det än iofs en hel del kakor och bullar känns som en fantastisk kombination, verkligen...
  • SueAnne
    Nordiskbrud skrev 2009-12-07 10:34:18 följande:
    Bara en stilla fundering.... Om era blivande makar vill ha ett "traditionellt" bröllop med 3-rätter, tal, alkohol och hela köret samt anser att ni har råd - varför sätter ni er på tvären? Är det så att ni bara vill spara pengar eller vill ni inte ha festen på det sättet? Har ni råd och vill kan ni väl göra som er sambo vill. Om ni inte vill ha en traditionel fest för att ni inte är bekväma med det så får ni ju kompromissa.Bara för att man vill ha 3-rätter, alkohol mm så behöver det inte bli SÅ mycket dyrare. Kolla över alla kostnader samt tidsåtgång innan ni krånglar till det
    Jag känner mig bara så himla obekväm med en sådan fest, och tycker att spex och i viss mån tal är fruktansvärt pinsamt, så jag vill bara ha det enkelt, avslappnat och mysigt, som vi är som personer. Jag säger som någon annan sagt på forumet nånstans, jag vill vara uppklädd, inte utklädd, och det gäller ju hela firandet.
Svar på tråden Spartips!