Spartips!
En supertrevlig grej som min syrra hade på sitt bröllop var tårtbuffé.
Närmaste vännerna & familj (jag och mamma) bakade en eller två tårtor (vissa köpte) och ställde ut på ett buffébord. Jag har aldrig sett så många glada bröllopsgäster!
Enkelt för bruden, folk som vill hjälpa till gör det med glädje och supergott och uppskattat av gäster! (Dessutom såg jag på "The knot" att det var en ny trend så why not!).
Vidare så lagade min mamma buffén, svägerskan sydde klänningen (som hon sedan fick i bröllopspresent), en mammaledig kompis som är florist gjorde blombuketten... jo, de hade också gratis lokal då de gifte sig i Lillkyrka kyrka där församlingsgården "hyrs ut" gratis till de som gifter sig där. Där fanns alla bestick och serveringsgrejer som behövdes...
Hon fixade två snälla "ungdomar" som hjälpte till att fylla på buffén och duka undan och diska...
Bordsblommor var köpta på torget tillsammans med några krukor murgröna som vi klippte av stänger ifrån för att lägga på borden... supersnyggt!
Alkohol köptes av svåger i tyskland så det vart inte heller så dyrt. Allt som allt tror jag de betalade drygt 35 000 för allt och då var det 70 gäster.