• nano86

Spartips!

Vi gifte oss i lördags.

Det var vigsel kl 14 och sen "bara" tårta i form av tårbuffe i vår lokala församlingslokal (är med i församlingen och aktiv) 10 min därifrån.

Vi önskade oss tårtor av så många vi kunde så vi hade 2 stora bord fulla med tårtor, 2 lite mindre bord med koppar, kaffe, the och bål (för de som itne gillar kaffe eller the). Dukade borden i de porslin som fanns i lokalen. Ända dekorationerna till borden var lila servetter (köpa på ikea), murgröna (mammas trädgård) och lila ljus (i glasljustakar som fanns i lokalen) samt några kadelabrar vi fick låna av mammas vänninna. Det var superfint och supermysigt att bara ha tända ljus i höstmörkret.

Min klänning sydde en kompis till mig som är sömmerska, det var en enkel model men det tog tid och jag hade aldrig klarar av att sy en så fin klänning själv så det är inte något jag kan rekomendera till alla. Priset för klänningen blev ca 700kr och den var i lila riktigt fint tyg.

Vi valde att prioritera enkelt men många gäster (drygt 100) istl för få gäster och finare mat.

Svar på tråden Spartips!