Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010 del 4

Hej, hej!

Ny tråd och allt. Har läst i kapp det mesta tror jag...

Jag ska ta min sambos efternamn. Men jag har ett ovanligt son-namn och han ett vanligt icke-son-namn. Så jag byter till ett vanligare efternamn än det jag har. Men det gör mig inte så mycket. Vår dotter heter redan detta vanliga efternamn (trots att det inte är ett son-namn) så det har varit tanken hela tiden att jag ska byta. Trots att jag har ett ovanligt son-namn. Men, men jag bryr mig faktist inte så mycket, bara vi heter samma hela lilla familjen så.

I dag har sambon gjort färdigt inbjudningskorten. Jag låg och slummrade i soffan, somnade faktiskt en stund.... och när jag vaknade var det färdiga och klara! De ska skickas nästa vecka, som julkort.

Och nu står mannen i köket och lagar middag! (och jag surfar på datorn..)

Skön kväll på er!

• patrikoannika

Vi satt och funderade. För det är så här att vi ska åka på bröllopsresa två veckor efter vigseln och jag behöver ett nytt pass tills dess. Men i det måste mitt nya efternamn stå med eftersom vi bokade resan i våra nya namn. På resenyrån poängterade hon att det var jätteviktigt att jag hade ett pass med det namnet i, eftersom det annars kan bli strul vid flygplatsen/hotellet.

Men då blir jag orolig att jag inte ska hinna få ett nytt pass innan vi åker.

Hur fungerar det egentligen när man ska byta namn? Får man papper hem? Hur snabbt går det? Jag kan väl inte få ett nytt pass med mitt nya efternamn i, om jag inte hunnit byta namn?

Hmmm... månag frågor.. hoppas någon vet?!

• patrikoannika

Men vi har redan bokat och betalt resan.... Gaaahhh... så nu kan vi inte åka då?!!? Det känns ju lagom kul...

• patrikoannika

Vi har fått nys om sockerbitar som är hjärtformade... Budade på några på Tradera, men de blev sjukt dyra...

Någon som vet var man kan köpa sådana sockerbitar? Till humant pris.. typ 1 kr stycket kan vi sträcka oss till... eller 1,50... De är sååååå söta och nu måste vi bara ha...

Våra inbjudningar går ut på onsdag! Längtar faktisk. Det känns ju som en milstolpe...

• patrikoannika

Och våra kort skickades i dag...

• patrikoannika

Vi börjar inse att typ ALLA redan hört att vi ska gifta oss. Alla tackar för inbjudan, men ingen (hittills) som blivit överaskad.

Djungeltrumman den går... he he...

• patrikoannika

Vi betalar alla tärnans grejor. Klänning, skor, håruppsättning. Och natten innan bröllopet drar jag och min tärna på spa, där vi får ansiktsbehandling och sånt, kvällen innan den stora dagen. Och så sover vi såklart över där efter vi spaat, äter gott och myser och dricker lite vin!

Tur för plånboken att man bara gifter sig en gång!

mmm2010 skrev 2009-12-16 21:41:47 följande:
    johi77: jättesnygga kort! Riktigt fint med pärlor May2010: vilken söööt klänning! tycker det är så fint med axelband/ärmar på klänningar! tycker att du skall köra på underkjol, det känns ju iaf lite extra festligt Hur gör ni förresten med tärnklänningar? betalar ni dem, eller får tärnan/tärnorna stå för den kostnaden själv?
  • patrikoannika

I dag har vi fått avklarat tre stora grejor från "att göra-listan".

1. Varit hos frisören och pratat frisyr och beställt tid för sling och klipp två veckor innan.

2. Bokat sminktid till mig och tärnan. (en tjej som kommer till frisören)

3. Beställt brudbukett och korsage.

Sköööönt, tre grejor till avklarade!

• patrikoannika

Våra inbjudningar är skickade för en vecka sedan.

• patrikoannika

Vi har också lite trubbel angående hur man ska lägga upp dagen tidsmässigt.

Vi ska fotograferas innan vigseln klockan 16.00.

Men vi bokade frisören och sminket klockan 11.00. Jag tänker nu att det kanske blir för sent? Men frisören sa att det brukar räkna runt 1 timme för bruduppsättning och ca 30 minuter för smink. Men jag tycker det låter lite? Men tärnan ska också få uppsättning (dock bara en enkel..), och smink, men att vi går i "omlott". Alltså att när jag får håret uppsatt så sminkas hon och vice versa.

Fast i och för sig klockan 11, om det tar 2 timmar så har vi ju ändå 3 timmar tills vigseln börjar. Vi sminkas och får håruppsättning i 2 timmar ca, så är vi klara vid 13 och då tänkte vi äta något enkelt, sedan fotograferas.

Så, ja.. när jag tänker efter så kanske det är lagom. Eller?

Snälla.. hjälp!!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4