Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010 del 4

Vi har också fått in en del anmälningar. 37 stycken för att vara exakt. Bra jobbat tycker ja, med tanke på att det faktiskt är en hel del tid kvar.

Mailade hotellet där vi ska sova över på bröllopsnatten. Och helt oförstående frågade jag vad som ingick i bröllopssviten? Jorå, svarade de, det ingår en flaska bubbel. (antagligen en flaska mousserande..) Så det var ju inte illa!

Ska ni ha mousserande vin eller champange till brudskål? Vi vill ha riktig champagne. Meeeen måste det vara så mycket dyrare än mousserande. Är det värt det? Måste man ha riktig champagne? Jo, det måste man väl? Det är väl en gång i livet som man faktiskt SKA unna sig det!?

Jag är kluven...

• patrikoannika

OT ... MÅSTE den där choklaaaadkakan dyka upp var eviga gång man loggar in här... *mutter*

Jag blir ju sååååå suuuugenn...

Fast med tanke på att det är reklam för ViktVäktarna så kanske det är meningen att man bara ska titta på den och nöja sig med det.. ha ha ha...

• patrikoannika

Har varit på IKEA idag och bröllopsshoppat. Köpte ljusfat och en massa ljus och dekorationer som vi ska ha. Lakan till storlöverdrag och spetsgardiner att hänga upp som dekoration. De har ju 10% rabatt om man handlar för över 1000 kr och har IKEA-familykort. Vilket vi ju har. Så det blev 300 kr som man fick på ett presentkort. Jättebra ju!

Meeeeen när vi kom hem så provade vi att sätta ihop ljusfat och lägga pärlor och blad på så som vi hade tänkt det. Men så blev jag velig. (SOM VANLIGT!) Och provade vår kandelaber som vi har och satte på bordet med några små värmeljus, och lite dekorationspärlor runtomkring (diamantkomfetti heter det nog..) och så tyckte jag nog att det blev finare.

Gaaaah.... Jag är nog veligmoster nr 1!!!

• patrikoannika

Vi ska inte ha några klåfingriga ungar med på vårt bröllop. Den yngsta är 14. Annars är det väl föräldrarnas ansvar att ens knoddar inte pillar i ljusen...

ar100522 skrev 2010-01-08 19:56:42 följande:
    Jag hade också tänkt mig en tur till IKEA för att handla blockljus men så tänker jag på alla barn - om det är säkert med de ljusen. Funderar nu på ljuslyktor - bor ju nära Liljeholmens där de säljer ut jättebilligt. Också velig - fast det gäller nästan allt.
  • patrikoannika

Min m2b ska sova hemma hos sina föräldrar dagen innan. Vår dotter kommer också sova där. (jag och tärnan sover på spa-hotell kvällen innan...) Så gör de iordning sig där på förmiddagen och fixar det sista i lokalen (ställer fram blommor) som ligger nästan granne med svärföräldrarnas hus. Sedan så körs dottern till frisören (där jag och tärnan kommer vara) så hon också får sin lilla håruppsättning (typ en inbakad fläta eller några lockar eller nåt..)

Sedan kommer bestman och make och hämtar upp hos frisören och vi åker för att fotas.

Tror jag i allafall.. på ett ungefär.

• patrikoannika

Vi har nyss suttit med bordsplaceringen. Guuuuud vilket jobb! "Vem ska sitta med vem? Vem ska INTE sitta med vem? Fler killar än tjejer... Jag har tre släktingar... sambon 48.... Osv.. osv.. osv..."

Suck säger jag bara. Det är ju en veckas heltidsarbete!!

Men annars är det bra.

• patrikoannika

Klart man måste ha ett vigselprogram (ett sådant blad som man får i kyrkan..), vårt ska ha samma framsida som festhäftet, fast allt är "bara" ett vanligt papper. Man vet ju inte hur många som kommer till kyrkan, det kan ju bli flera hundra. Så att sitta och vika papper och klistra på hjärtan som vi ska göra på festhäftet är INGET som jag kommer göra till vigselprogrammet. Det får duga med ett vanligt papper, men i samma stil. (momogram på, eller våra namn och datum och vad kyrkan heter..)

Vi började så smått att tänka på bordsplaceringen eftersom vi tror (och hoppas) på att alla kommer. Vi vet dock att en inte kommer eftersom hon är i London då. Det är en flickvän till min sambos kusin, som jag faktiskt aldrig träffat. Men annars så tror vi ju att alla kommer! Skulle det var bortfall så tror vi dock inte att det kommer rasa hela placeringen.

För jag måste varna er, det tar SÅÅÅDAN TID!!!! BÖRJA I GOD TID!!!

(alltså vi tänkte lämna ut placeringen till våra föräldrar så de också kan hjälpa till och ge råd om vilka som "passar" ihop.., så därför behöver vi extra tid..)

Hur tänkte ni placera era gäster? Blanda alla med alla, blanda unga som gamla? Eller ha bord för släktingar, och andra för vänner?

• patrikoannika

Bröllopsbingo och gästpresentationer - DET kommer vi garanterat ha i våra häften!!

• patrikoannika

Ja, snacka om otur!!

Hoppas allt läser sig!!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4