Inlägg från: majsan801 |Visa alla inlägg
  • majsan801

MAJ 2010 del 4

Hej länge sen jag skrev. Tappade helt sugen för bröllop innan jul och sen har det varit lite tråkigheter med lilla dottern men men nya tag.

Var ut på mellandagsrean igår på twilfit och hittade en korsett för halva priset. Super fin sitter bra och blir kanon under klänningen. Har även köpt band till stolsöverdragen så det börjar bli lite roligare igen nu. Mindre än 5 månader kvar nu. Ska försöka göra inbjudningskorten i dagarna nu när sambon är hemma.

• majsan801

Ananias kan ju rekommendera twilfit nu på mellandagsrean. Jag lyckades fynda en kanonfin korsett till halva priset. Tänkte köpa några snygga billigare trosor på lindex senare.

• majsan801

Jag har aldrig haft korsett heller men jag ser verkligen fram emot att ha det. Har köpt en superfin smakfull på twilfit som jag ska köpa några snygga hipsterstrosor till. Skippar nog strumpebandshållare och strumpbyxor då jag räknar med att det ska varmt. Provade med korsetten under klänningen idag när syster var här och det var jätte bra.

• majsan801

Tipsar fortfarande om twilfit där är de enkla smakfulla och med avtagbara axelband. känner mig superfin i min.

Så nöjd tog en tripp till Ikea idag och passade på att köpa tygservetterna som ska vara till bröllopet. Vi hade önskat oss presentkort där för att kunna köpa små pryttlar så det kom väl till pass.

• majsan801

Åh vad nöjd jag är har idag köpt löshår, khom loy och mina bröllops skor. Bild finns i galleriet på skorna. Köpte de på bianco fanns precis i vår färg och på rea dessutom bara 400kr. Tok nöjd!! Tänkte att jag skulle köpa mig ett par skor i vår temafärg för att piffa upp det lite samt att man kan ha skorna efter bröllopet på kommande fester med.

• majsan801

EmMagnus jag är så minikort bara 1.62 så jag kan gott ha dessa skor. Måste bara lära mig att gå i dem :). De har iofs en inbyggd platå i fram vilket gör att de blir riktigt stabila.

• majsan801

Tack bra tips...har tänkt försöka gå in dem en stund varje kväll tills de blir bekväma. Det är ju skinn inuti så de ska ju ge med sig fint.

Men jag glömde ju det viktigaste nästan det är att vi var ner och bokade bröllopstårta med. Eller vi bokade smak och tårtställningar sen ska vi ha möte med ägarinnan om dekoration. Nu börjar det hända saker.

• majsan801

Men inte måste man ha ett vigselprogram? Psalmordningen står ju framme på altartavlan så det känns hyfsat onödigt. Det är iaf en sak som jag prioriterar bort.

• majsan801

Martinaa det är väl en bra formulering. Eg behöver du ju inte skriva att brudens syskonbarn kommer närvara det har inte folk med att göra. Det viktigaste är att inte andra tar med sina barn. Vi skriver kort och gott att denna dag firar vi med våra vuxna vänner. Dock kommer våra egna barn vara med självklart men det skriver vi inte ut. Eller det hade jag inte tänkt göra iaf.

• majsan801

Välkommen alla nya

Grattis anna

Suttit med inbjudningarna nu ikväll och även om vi har världens enklaste design så är det såååå tråkigt. Vi inser också att gästlistan inte är helt klar. Just nu har vi 4 par som vi diskuterar till 2 platser. Alternativt om vi ska bjuda alla 4. Vi sa max 50pers från början och är nu uppe i 61 suck.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4