MAJ 2010 del 4
Dum fråga men jag har fått lackstänger av min syster som vi ska lacka igen kuverten med och en sigill stämpel. Men hur gör man? Över ljus blir det ju sotigt. Bra tips någon?
Dum fråga men jag har fått lackstänger av min syster som vi ska lacka igen kuverten med och en sigill stämpel. Men hur gör man? Över ljus blir det ju sotigt. Bra tips någon?
Jaoo ja jag vet inte heller hur jag ska klara av att alla tittar på mig. Därför ville vi ha ett litet icke kyrkligt bröllop men nu står vi här med 60 gäster kyrka och hela baletten. Hoppas bara att man inte ballar ur. Kommer tokböla det är ett som är säkert. Förstår inte hur jag ska kunna säga JA.
Nej egna löften är vi inte ens i närheten av. Skulle aldrig gå. Haha när min syster gifte sig skulle ju jag hålla tal men bara när jag övade hemma så grät jag hela tiden. Suck gick hyfsat till slut men jag läste väldigt fort för att de ens skulle höra mig ifall jag började toklipa.
Åhh fröken strössel kan vara så att jag älskar din brudbukett...jag har själv funderat på cerisa gerbera då även vi har cerist men inte kommit på nått bra men det där var ju super eneklt och fint. Hmm lånar nog den idén. Tänker du göra själv eller florist?
patrikochannika. Min m2b kommer ha vigselring men vi gör inte riktigt somer. Han kommer ta sin förlovningsring och så lägger vi till mera guld så smälts den ner och görs till en helt ny. Så han kommer ha en vigselring men ingen förlovningsring.
Vi ska ha såpbubblor men vi ska inte ha en till varje perosn utan jag har köpt 42st och vi bjuder in 60. Räknar med lite bortfall. Men några ska ju fota så alla kan ju inte stå och blåsa bubblor. Tänkte typ 1 per par är lagom. Har köpt de vanliga vita bröllopsbubblorna och sen satt limegrönt band på dem.
Martinaa varför sa du så att man kan få en bubbla för ansiktet hade jag inte alls tänkt på utan bara tänk oj så fint med bubblor hmm, nu ska man nojja för det med haha.
KLaaaaar jag är äntligen klar med våra inbjudningskort. Har äntligen lyckats lacka igen alla kuvert med. Imorgon åker de på lådan yes en sak till att bocka av. Nästa helg ska vi på bröllopsmässa och helgen efter det kommer toastmastern hit på middag så ska vi diskutera bröllopet. Börjar röra på sig...
Så spänd. Inbjudningarna kommer fram till folk imorgon. Inte många som vet att vi ska gifta oss bara de allra närmaste som ska vara involverade i själva bröllopet. Ska bli så underbart skönt att slippa vara hemlig längre. Vi hade eg inte tänkt skicka förrän i slutet av feb men tyckte att det var så jobbigt att vara hemliga så vi skickade dem nu. Vi gifter ju oss dessutom en fredag och ska ha barnfritt så då kan folk behöva ha lite längre tid på sig att fixa allt.
Pysslar med gästpresentationen till festprogrammet. Kommer ta forever men det kan vara bra att skriva ner nått när man kommer på. Sen är det några som tackar nej är det ju bara att ta bort deras. Men detta är faktiskt kul att pyssla med. Bara gästpresentationen kvar sen är festprogrammet klart.
Jag har gjort våra festhäften vi ska ha en toastmaster men nää jag vill göra dem själv. Däremot kan toastmastern få planera in lite spex och annat skoj för att liva upp festen.
Haha blir lite sugen på att köpa zumba jag med. Kanske ungarna tycker att det är roligt att titta på när mamma studsar omkring.