Inlägg från: a n n a |Visa alla inlägg
  • a n n a

MAJ 2010 del 4

Back on track.

Jag har varit "försvunnen" ett tag. Fick ett aningens stort antiklimax efter den felaktiga klänningen, men nu är den återsänd o pengarna tillbaka hos mig.

Så nu har jag tagit tag i det igen :)

I helgen har inbjudningskort designats, gästlistan kompletterats, festtanken satts och förfrågningar om våra middagsmöjligheter går att realisera skickats :)

Dessutom har en ny klänning beställts. Håll nu tummarna för att den är korrekt. Annars blir jag nog tokig :D

• a n n a

Jag beställde min förra klänning via tradera. Sketsnygg. En riktig drömklänning:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/08/klanning1.jpg

En närbild på själva livet ser ut såhär:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/klanning1.jpg

Men verklighetens klänning hade detta liv:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/dsc_0899.JPG

Inte riktigt likadant va?! :D Nu kan jag skratta åt det, men då var jag tokless. Det visade sig att de "bytt mönster" - fr svarta "tribalmönster" till vita paljetter?! Och från hjärtan till blommor?! Njae, lite väl stort byte för min del. Men jag fick skicka tillbaka den. Och sen hämtade säljaren inte ut den och sedan började vändorna. Han betalade till ett Paysonkonto, som jag inte ens äger eller tänker skaffa. Men - tillslut - landade allt rätt. Klänningen är tillbaka hos säljaren coh jag har fått tillbaka mina pengar.

Nu blir det ett enkel svart klänning istället. Kommer att vara toksnygg! :)

• a n n a

Ä N T L I G E N...
    ...är våra inbjudningskort klara!

Vi har velat fram och tillbaka gällande hur vi ska göra med fest efter bröllopet. Med ett nyligengjort husköp så är inte Värsta Största Festen som står högst på vår ekonomiska lista.

En nära vän till min blivande kläckte idén att vi kan ta brudskål och snittar i närliggande lokal efter vigseln. Det känns ju kanonbra att kunna samla alla.

På kvällen är planen att jag och min blivande ska äta middag på restaurang med våra föräldrar. Men hur kul är det, egentligen?! :)

Samtidigt vill vi inte bjuda in till fest och ta kuvertavgift. Det känns inte rätt.

Men förra helgen kom jag på en variant som vi tillsammans med den restaurang där vi ska käka filat fram till en perfekt lösning.

Vi kommer att äta middag på en i inbjudan namngiven restaurang, berätta att det är frivilligt att deltaga och om man vill göra det fixar man det genom bokning och middag till självkostnadspris.

I och med det känner vi att det står folk mer fritt att välja att komma och bara ta ett glas vin eller käka trerätters, istället som en kuvertavgift där man väljer mellan att komma på festen och känna att man betala dyra pengar eller låta bli allt.

Det är så skönt när det landar...

• a n n a

Tack för responsen och kul att ni gillade vår middagsidé :)

Jag har haft en hel del mailkontakt med restaurangen, det är en fd konfirmand och kamrat till mig som driver den så det är enkelt att hålla en bra kommunikation. Det visade sig att företaget hade nappat så på min idé att de nu sitter och funderar på att specialkomponera en trerättersmiddag till oss - kan det bli bättre?! :)

Men, hur kan ni göra bordsplaceringen innan ni fått in alla svar på inbjudningarna? Eller är ni tokans mkt snabbare än jag :D själv har jag just skrivit ut inbjudan o ska sitta o pilla med den i kväll. Ska bli sååå kul! Jag som inte är så pysslig av mig får verkligen dra i allt tålamod som öht kan existera :D

• a n n a

Vi ska ha Tommy Nilssons "Öppna din dörr" och en specialskriven svensk text på den härliga DirtyDancinglåten "The time of my life" :) Dessutom kör vi acapellasång som inledningsmusik.

• a n n a

Äh, jag tänker utanför boxen :)

Tanken var att våra inbjudningskort skulle skickas i röda kuvert. Jag inhandlade dessa förra veckan. De sista i butiken. Idag gick jag dit igen med förhoppningen att nya inkommit. Men icke. Så jag tänkte utanför boxen. Hälften av de inbjudna får röda kuvert. Resten silver. Det gör ju inget. Egentligen :)

Men gästbok inhandlades också. Röd. :D

• a n n a

snuttfia: steve wonder kanske`:D

min blivande hade ett önskemål vad gäller bröllop "traditionellt svenskt" - hur brett var inte det önskemålet? men jag insåg när jag påbörjade resan mot "traditionellt svenskt" att jag inte är ngn "vit gräddbakelse som vill ha stora bröllopsfesten" för det var min tolkning av "traditonellt svenskt"...dessutom gömde han sig bakom det faktum att jag redan planerat o genomfört ett bröllop, jag "visste" ju hur det "skulle vara"...

men endast en sak visste jag; jag ville göra det annorlunda och jag ville göra det till vårt...det var visst två saker ;)

så jag stoppade allt vad bröllopsplanering hette o landade i att det viktigaste var att vi sa ja till varandra...

detta har slutat med att det blir vackert kyrkobröllop i svenska anda, jag kör svart brudklänning, det blir sabelhäck (då han är militär), sedan blir det brudskål o snittbjudning i mässen som den blivande o en av hans manliga (!) vänner ordnar, därefter blir det middag med frivilligt deltagande på namngiven restaurang...

känns klockrent för oss o lagom mkt jobb för oss båda...

känns bra, spec då vi dessutom lyckats bli gravida mitt i allt :)

• a n n a

tack alla :)

det lilla livet är beräknat till 8/8 (snyggt datum om det väljer att pricka rätt), blivande maken fyller år 7.e o jag 15.e - så det vore ju nice om knytet missade de datumen iaf :D

Svar på tråden MAJ 2010 del 4