Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010 del 4

Kattpoet - Helt rätt! Låter väldigt snyggt med grön klänning till ditt röda hår Välkommen hit också!

Ja ni, vi ska ha utomhusvigsel så jag får väl ha gummistövlar istället för ballerinaskor. Jag vill att det ska vara grönt och fint och utslaget som det var förra året. Men det går kanske fort sen när det väl kommer lite sol!

• Fröken Strössel

Kattpoet skrev 2010-02-17 18:59:08 följande:

Min karl har kilt problem, han vet inte vilken klan han ska använda, hans mor eller hans far.
    Haha, fina! Jag har faktiskt redan ett par rosa gummistövlar som jag får ha om det skrisa

Jaoo - Visst är den känslan häftig! Vi har min killes kläder hemma så ibland får han prova så att vi ser hur fin han är!

Cia - Jag har köpt såna här som jag ska sätta på resväskan!
    www.zazzle.com/on_our_honeymoon_sticker-217547075687917800
  • Fröken Strössel

En fråga om dukar. Vi kommer ställa två bord mot varandra så att vi får fyrkandiga bord. Jag ska sy dukar själv eftersom jag vill ha svarta men ska jag ha en duk per bord så att det blir två per fyrkant eller sy en stor duk till hela fyrkanten? Jag tänker om det är en liten nivåskillnad mellan de olika borden kanske det finns risk att vinflaskor och glas välter? Då är det ju lättare att se om det är en kant mellan. Men det är ju lättare att bara ha en stor

Vilka problem, haha..

• Fröken Strössel

Jag tror nig att borden är lite ojämna... Får nog göra så att jag kör en duk per bord för säkerhets skull.

En fråga till, någon som vet om 19kr/meter-tyget på IKEA är något att ha? Är det väldigt genomskinligt?

• Fröken Strössel

CiaLovesAndreas skrev 2010-02-17 22:17:24 följande:

Fröken,Åh, det var ju också ett alternativ. T.om. bättre än mitt. För jag menar, hur ofta är det som man åker på bröllopsresa. Eller ska man ha tröjan varje gång man reser nånstans?
    Ja, jag tyckte att de var så söta att jag inte kunde låta bli
  • Fröken Strössel

jaao - Låter bra, hoppas att det funkar!

Cia - Ja precis, man vill ju visa hela världen! Eller iaf de som står och väntar vid bagagebandet

Ananias - Tack för tipset. Ska ha svarta dukar så tror inte borden kommer lysa igenom men är mer rädd för att det ska se lite för skrynkligt och mesigt ut om du förstår vad jag menar..

• Fröken Strössel

Kattpoet - vad kul, grattis!

Cia - Jag vet inte riktigt vad jag ska ha med mig. Min fotograf tipsade om att ta med minst 3 ombyten och gärna i olika färger. Hon sa att färg eller det svarta blir snyggt mot vita lakan. Om du ska fota i ett hotellrum finns det ju saker man kan använda där. Badrock, handdukar, lakan, sängen en stol eller fåtölj tex.

• Fröken Strössel

gutebrud - Fy vilken jobbig situation ni hamnat i! Om du försöker bortse från din pappas reaktion, vill du fortfarande gifta dig? Om det är så tycker jag att ni ska göra det ändå, försöka hitta tillbaka till det roliga och spännande i bröllopspalenringen. Men förstår att det är lättare sagt än gjort.

Skickar en styrkekram!

• Fröken Strössel

Martina - Fin ring! Tyckte att oärlan i var jättevacker men förstår om ni vill göra om den lite så att ni får den precis som ni vill.

Jag fick meddelande från buriken där jag köpt min klänning igår och den kommer nästa vecka! Så om allt går som det ska så kan jag hämta den på torsdag eller fredag, längtar massor!

Jag har börjar ändra mig lite i fråga om blommor. Varit helt inställd på en bukett med Gerbera, den som finns i mitt galleri. Men nu funderar jag på pioner eller rosa rosor istället. Känns skönt att kunna ändra sig

• Fröken Strössel

gutebrud - Tycker ni gör helt rätt, planera runt honom. Kommer han så kommer han men då får det vara på era vilkor. Jag hoppas att han ändrar sig och istället ser glädjen i ert bröllop!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4