MAJ 2010 del 4
Förresten, jag har lagt in några bilder i galleriet på håruppsättningar. Åsikter tas tacksamt emot!
Förresten, jag har lagt in några bilder i galleriet på håruppsättningar. Åsikter tas tacksamt emot!
Jag ska höra med fotografen, vad han säger. Men till saken hör att fotografen är min bror och han är med oss hela tiden hos frisören också. Så han finns ju redan på plats liksom.
Hur lägger ni andra upp dagen?
Vigsel klockan?
Frisör klockan?
Fotografering innan eller efter vigseln?
Vi har tänkt på det här med alkoholinköp och tittat runt en del på priser. Vi har inte kommit fram till hur vi ska göra, men tänk på följande:
* Öl och sprit är billigare i Tyskland än hemma.
* Vin är i bland till och med dyrare än hemma.
* Resan kostar.
* Om man köper vin på Systemet kan man lämna tillbaka det som inte går åt på festen. (alternativt dricker upp efter bröllopet... hi hi..)
Vi har faktiskt diskuterat att köpa allt på Systembolaget. Visst, det blir dyrare med samtidigt är det så smidigt, man slipper åka runt, fixa stor bil, lägga en hel lördag kanske... Och personalen på Systemet är välutbildare i dryckeskunskap och kan informera och rekommendera olika drycker som passar perfekt. Detta tar de ju inte betalt för! (om man inte räknar att det ingår i priset på alkoholen så klart...)
Aha....
Vi ska ju vara i en Bygdegård och bjuda på allt. Hmm... vi kanske går bankrutt.. ha ha... Men då är vi i alla fall lyckliga och gifta!
Jag tycker att båda klänningarna är fina. Absolut. Dock så är jag personligen lite tveksam till nederkanten på kinaklänningen, jag tror inte jag själv hade valt en sådan klänning med den vågiga kanten. Dock så ser man ju inte hur nederkanten ser ut på den andra klänningen. De är kanske likadana och att DU vill ha det så. Skulle jag välja så hade jag valt klänningen från Sverige. Men det beror nog lite på att jag är alldeles för feg för att beställa en sådan viktig grej, som en bröllpsklänning, via internet och utan att ha provat. Och så är jag aaaaldeles för lat för att hålla på att sälja vidare, lägga ut annons på Blocket etc.
Men det är ju vad jag tycker. Jag hade köpt klänningen i Sverige. Om du nu provat den och gillar den så kan jag ju bara råda dig till att köpa den.
Tänk om du köper en klänning från Kina. Får hem den och så passar den inte och är ful. Då måste du fixa en annan klänning, sälja kinaklänningen, ha massa besvär med det, kanske inte får ut vad du betalat... osv... och så har den där klänningen ändå kostat en massa.. (tid och bekymmmer...)
Men... jag är nog ganska feg.. hi hi..
Chips!!??
Det är väl hur nyttigt som helst.. hi hi..
Förresten, varför hålla vikten över ju och nyår?! Då har man ju inget att göra i januari...
Jag funderar också på vad man ska ha under klänningen på den stora dagen. Jag gillar inte strumpbyxor/stay ups.... så jag tänkte inte att jag skulle ha det. Det är ju varmt i maj. Men så på alla bilder och i alla tidningar så har ju alla brudar strumpebandshållare och stayups. Och så korsett och grejor...
Jag tänkte ha vanliga underkläder under (armbandslös BH och snygga trosor...) och sedan så kanske köpa någon torslette eller korsett att ha på natten.
Min värsta VÄRSTA farhåga är att jag ska se tjock ut i klänningen, och har man korsette under och strumpebandshållare, puysch-up BH kanske... så fyller det ju på.... Njae.. jag är tveksam...
Drömvikten ligger på 55-56 kg för mig och jag har tyvärr några äckliga kilon dit... Jag väger nu strax över 60, men till maj hoppas jag vara nere på matchvikt. Dock så vägde jag 100 kg för 5 år sedan, så jag är nöjd egentligen... men så vill man ju vara smal och snygg... Jag var nere på 55 kg strax innan jag blev gravid.. men så.. ja... suck... så här är det...
I ÅR är det vårt år!
Jag är verkligen INTE barnsligt förtjust i underkläder. Eller jo, visst jag gillar snygga, funktionella underkläder, och lite enklare spets. Hipsters med spets är OK, och BH med spets också.
Men jag har ALDRIG haft varken korsette eller strumpebandshållare på mig och jag vete katten om jag vill det heller. Jag känner mig äcklig, ful, porrig och billig i "sådana" kläder. Missförstå mig inte, jag kan tycka att andra är jättevackra, men JAG - nej jag skulle inte tro att jag vill ha på mig det.
Tror också jag skulle känna mig som en clown eller nåt utspökat. Tror INTE alls jag skulle kunna känna mig sexig... för det är väl det man "ska" göra...
Ha ha... Vilka bekymmer!
Vi måste fixa skor inom det snaraste och hitta klänning till tärna och brudnäbb. Sedan så ska vi hyra kläder till bestman och besöka lokalen snart.
Så vi har att göra.. hi hi..
Jag hade tänkt ta mig ner till stan i dag och kolla om de fått i några skor i bröllopsbutiken. Men jag är sååå seeeg i dag.. fryser och det snöar..
Jag tror inte jag pallar...