Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010 del 4

Ehh... Nu blir jag osäker.. Hjälp mig! Ska man skicka in blankett för namnbyte INNAN hindersprövningen??! Jag trodde att man gjorde det efter bröllopet. Jag hade bara tänkt att skicka in hindersprövningen nu och namnbyte senare. Meeen... kan man inte det?

Vi skickade i cellofankuvert Vi la "ettiketspapper" i skrivaren och skrev ut adresserna med ett fint typsnitt. Sedan klistrade vi på adresslappen ovan på den etiketten där det stor "bröllop" på på inbjudan. Så det blev en överrraskning när man öppnade kuvertet. Det blev jätterbra tycker jag.

EmMagnus skrev 2010-02-02 11:33:31 följande:
    Min m2b har skrivit på blanketten för namnbyte och jag ska lägga den på lådan idag, sen ska vi äntligen kunna skicka iväg hindersprövningen också. Eller kan man kanske göra det innan hans namnbyte har gått igenom?Sen byter vi till svärmors flicknamn, det känns inte helt ok just nu. Men man vänjer väl sig antar jag, fördelen är att det låter bättre ihop med mitt förnamn än vad mitt nuvarande efternamn gör.Jag antar att det är fler än jag här som ska skicka sina inbjudningskort i cellofankuvert. Hur tusan gör ni med adresserna? Först tänkte jag att jag skulle skriva ut dem på lappar och lägga i kuvertet, men nu funderar jag på att skriva dem för hand men fortfarande lägga dem i kuvertet. Hjälp mig med hur ni har gjort snälla...
  • patrikoannika

Pust....

Då skickar vi den efter vigseln. För vi ska ju åka på bröllopsresa veckan efter vigseln, och då är det viktigt att det står rätt namn i passet. Eller, visst var det så?

Så jag kan inte byta namn innan vigsel, eftersom jag har mitt gamla namn i passet. Så är det med det. Och jag hinner inte få ett nytt pass, eftersom vi åker så nära inpå bröllopsdagen. Japp, nu har jag det klart.

Ehh.. Hoppas jag..?!

• patrikoannika

Aha... Jag är med! (tänk.. under kan ske.. he he..)

• patrikoannika

I dag fick vi hindersprövnigen och det där andra pappret (hmm.. jag vet inte riktigt vad det är... - någon bevis av nåt slag..) efter bara några dagar. Riktigt snabbt jobbat av dem.

Och i dag firar jag och blivande mannen att vi varit ett par i exakt 10 år. Så lite "roligt" var det att efter exakt 10 år tillsammans, få papper på att vi får gifta oss. Häftigt!

• patrikoannika

I går träffade vi cateringfirman som ska laga vår mat och menyn ser ut som följer:

Förrätt: Gubbröra på kavring, snaps och öl.
    Huvudrätt: Helstekt fläskfilè med rödvinssås, potatistårta, fylld tomat, sparris och broccoli. Rött eller vitt vin, öl.
    Efterrätt: Chokladbar med cocos, färsk annanas och jordgubbar. Dessertvin.

Bröllopstårta: En som heter "Snövit" - med vanilj och vit choklad.

Nattamat: korv med bröd och mjölk.

Hoppas det blir bra! Mätta lär vi bli i alla fall....

• patrikoannika

Ehhh.. ska du ha en bröllopsbukett HELT med konstgjorda blommor??

Måste bara fråga, varför? Jag vet ju inte exakt hur den ser ut, men är det verkligen fint?!

Bluebride skrev 2010-02-13 23:54:16 följande:
    Ja det är min konstgjorda bukett
  • patrikoannika

Här är en till som väntar på bröllopsbubblor....

Hoppas det inte är något knas....

• patrikoannika

Jag måste fråga OM och i så fall VAD ni ska ge era män i morgongåva?

(förutom secret-box..)

• patrikoannika

Jag vet inte hur min bröllopsbukett kommer att se ut.. Gaahhh...., Jag försökte förklara lite för floristen hur jag ville ha det och hon sa att det skulle hon fixa. Men exakt hur det blir vet jag inte. Tänk om det blir fult... Näää, det får vi verkligen inte hoppas.

Vi betalar 1300 kr för min bukett, det tycker jag var helt ok. Min kompis var HELT inne på att hon skulle ha liljekonvaljer i sin bröllopsbukett (gifte sig i augusti). Expediten sa att "Ja, visst, det kan vi fixa..." Och sedan tänkte kompisen inte så mycket på det... Förrän de skulle betala... 4500 kr (!!) fick de snällt betala. Kompisen frågade aldrig vad det skulle kosta att specialbeställa liljekonvaljer i augusti....

• patrikoannika

I dag blir det ett besök för att fixa naglarna och sedan en sväng inom guldsmeden.

Jag har aldrig gått och gjort mina naglar, alltid bitit och haft fula korta naglar. Men så NU har jag jordens längsta naglar (för mig...) och de är så fina så. Vill inte riskera att de går av så jag bokade in ett besök för gelèpåfyllning och fransk manikyr redan nu. Och så hinner jag vänja mig också innan den stora dagen.

Sedan ska jag gå in till guldsmeden. För två hundrande gången... Jag har ändrat mig... Öhhh... Japp, jag ska ba större stenar än de stenarna jag fått av mamma. För jag fick mammas vigselring med små diamanter i, endast 0,04 karat stycket (där är 7 st), men jag tänkte att det räckte. Men så satt vi och funderade och funderade.... Jag kommer inte bli nöjd med dessa små stenar, så är det bara. Så jag tänker ta guldet och köpa större stenar.

Veeeelig?! Jaag?! Näää...

Ni får ha en bra helg! Vi ska till Göteborg, bo på hotell och gå på Melsodifstivlen. Lite bröllopsshopping ska vi också hinna med.

• patrikoannika

Någon som bor i Göteborg?!

Är det snökaos?? Vi ska åka tåg i morgon lunch, frän Halmstad till Götet. Undrar om vi kommer iväg?

• patrikoannika

Hittade fantastiskt fina underkläder i helgen när vi var i Göteborg. Liten affär, superb service! (dyrt som skamm - absolut)

www.inteam.se/shop.php

• patrikoannika

Jag måste bara fråga hur ni räknar med dricka.

Vi är 80 gäster.

Hur mycket champagne räknar man?
    Hur mycket vin går åt till maten?
    Hur mycket öl?
    Hur mycket snaps?
    Hur mycket dessertvin?
    Hur mycket till baren efter middagen?

Finns det någon "mall" där man kan räkna på sånt här? Eller någon som har bra erfarenhet?

• patrikoannika

I morgon ska vi beställa vigselring. För nu har jag äääääntligen bestämt hur jag vill ha det...

• patrikoannika

I dag har vi beställt vigselringar! Äntligen har vi bestämt oss!

Och i helgen fick vi en trevlig för-tidig-bröllopsgåva - svärisarna betalar hela vår bröllopsmiddag! (attans, vi kunde valt en dyrare meny.. he he..)

• patrikoannika

Helt sjuuuukt vad tiden går!!

Nu passar vi på njuta liten av den här tiden också... hi hi... För óm några månader så sitter vi säkert och rullar tummarna. Vad ska man då göra om kvällarna?

Nä, jag ska njuta lite av denna underbara planeringstid också.

• patrikoannika

Aha... Hus har vi redan! Hi hi..

(men vi kanske ska öva på att göra en lillebror... he he..)

CiaLovesAndreas skrev 2010-03-01 18:03:01 följande:
    Då ska jag leta hus
Svar på tråden MAJ 2010 del 4