Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Hallå brudar! :)

Tänk att det är tredje advent idag! Mindre än två veckor kvar till julafton. Har ni köpt alla klappar än?? :) Jag är nästan klar, bara nån enstaka kvar.
    Mycket bröllop har det inte varit den senaste veckan och kommer väl inte bli den närmaste tiden nu heller, då jag jobbar nästan jämt känns det som (jobbar i butik) så det tar orken ur en just nu. Får komma igen med nya tag nästa år istället!

Hannaibröllopstankar:
    Många som beställer från Kina beställer från Milly Bridal eller Landy Bridal som många är nöjda med. Du kan läsa massor i kinaklänningstråden här www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3606605.html Själv ska jag beställa från Milly!

• Martinaa
    Avalon75 skrev 2009-12-14 15:01:22 följande:
    Hur ska jag hitta inspirationen igen bland alla tomtar, lussekatter, julklappar, clementinskal och pepparkaksbak?
    Jag tror det är okej att ta en paus över jul, det lär jag göra. Tar igen med nya krafter efter nyår!

Men jag kommer självklart följa tråden lika troget även över helgerna!
  • Martinaa

Det där med frisör har jag börjat "oroa" mig för lite. Jag nämnde för min vanliga frisör för flera månader sedan att det planerades ett bröllop och frågade hur tidigt man behövde boka. Då fick jag svaret att jag kunde återkomma efter nyår, så det har jag väl tänkt göra. Boka både hår och smink där då. Och i julklapp så har jag önskat mig presentkort på den här salongen av sambons familj så kommer man undan lite billigare denna dag sedan *smart*
    Dock har jag börjat oroa mig att det redan ska vara bokat eller om jag av någon anledning inte kan vara där nu. Dumt om jag får ett presentkort då menar jag... Det är ju studenttider 5 juni, men det är väl bara på fredagar??

Jaja, måste dit och klippa mig snart igen så får höra med dem då! :)

• Martinaa

Hihi, jag gjorde just ett impulsköp till bröllopet idag! Skulle bara till mataffären och köpa lite smör och kattmat, och fick syn på rosformade ljus och "var tvungen" att köpa 8 stycken. Fick ju passa på nu när jag handlade själv utan sambon, haha Bild kan ni se här:
    i108.photobucket.com/albums/n38/Tina927/Others/9d2a332a-3ddd-447f-8507-19623e4fb31.jpg
    De passar ju perfekt i vårt färgtema! Fanns även svarta med silverkant, samt röda med guldkant. Frågade kassörskan om alla ICA-butiker har dessa, men hon sa att det är upp till varje butik vad man vill ta in från en katalog vad jag förstod det som. Men om det är nåt för er andra, spring till närmaste ICA och kika! :)
    De är ganska stora, har en brinntid på 7 timmar står det. Kostade 21,90:-/st i vår butik.

Nu ska jag baka julgodis!

• Martinaa

Hej på er!

Längtar också tills jag kan börja ta tag i saker och ting på allvar igen. Ska börja med att boka frisör och förhoppningsvis en fotograf som kan ta lite studiobilder på oss (ifall det blir dåligt väder så har man fina inomhusbilder iaf).
    Sen blir det till att mäta sig och beställa klänning och i januari-februari ska jag fixa klart inbjudningskorten och skicka ut dem *längtar såååå*

Johi: Jättefina kort såklart!

May2010: Supersöt klänning!

Shamrock: Jasså din sambo får hjälpa till med korten? Min m2b varken vill eller får komma nära våra kort, haha. Nä, sånt där pyssel överlåter han gladeligen till mig och jag är nog nöjdast så också

• Martinaa

gutebrud10:
    Vad roligt! Välkommen hit! Hoppas du ska trivas bra här!
    Lägger upp dig på datumlistan så fort jag kan.

• Martinaa

Cia:
    Det behöver ju inte vara några dyra grejer man hittar på! Skicka iväg din blivande till nån kompis/bestman/bror eller nåt, och bjud hem din tärna för en tjejkväll. Ni kan ju sitta och bara äta lite go mat, kika på en riktig tjejfilm och prata strunt! Behöver ju vara dyra avancerade saker som spa eller så!

• Martinaa
    Robi10 skrev 2009-12-21 18:49:26 följande:
    Hej! Jag också gifter mig i Maj/2010!
    Hej och välkommen! Vilket datum ska jag lägga dig under??

Gutebrud och 2010Brud: Ni är upplagda på listan nu! :)
  • Martinaa

Så, gjorde vår lista numrerad nu, så vi vet hur många vi är!

• Martinaa

Hej på er!

Hoppas ni alla haft en fantastisk och skön jul!! Själv har jag haft två "julaftnar", först en den 23'e hemma i Småland hos mina föräldrar och sedan en på julafton hos sambons familj. Mycket mat har det varit, precis som det ska vara!

Fick precis som jag önskat mig, ett presentkort på hårsalongen dit jag brukar gå, och har tänkt att fixa hår och smink på bröllopsdagen. Det kommer inte täcka hela beloppet där, men lite hjälp på vägen skadar ju aldrig! :)
    Nån vidare julefrid hann jag väl dock aldrig få då jag fick ställa klockan på 5:40 imorse för att infinna mig på jobbet kl.7. Jobba på juldagen borde vara olagligt! :P

Strössel:
    Men eller hur att Publisher är helt överlägset när det gäller att göra festprogram! Vet inte hur jag hade gjort utan det. Att sitta i Word hade jag ju blivit totalt skogstokig på.

Gutebrud:
    Du är uppdaterad.
    Har inte något problem med svärföräldrar som lägger sig i. De är faktiskt väldigt snälla och förstående och låter oss sköta det där själva, i den mån vi vill. Jag tror nog mina föräldrar är värre, haha. Inte för att de har lagt sig i jättemycket, men de har nog lite åsikter som jag inte alltid delar. Fast med dem har jag ju inte problem med att säga ifrån, hehe.

Robi10:
    Välkommen. Du är uppe på listan nu!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4