Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Ananias:
    Vigselprogram får du nog allt fixa med själv också, men det är ju bara ett enkelt blad med ordningen i kyrkan, vilka sånger som sjungs och vilka psalmer man ska delta i. Inget avancerat. Normalt ett vanligt dubbelvikt A4-papper bara.

Sitter och pillar med vår hemsida nu, som ju måste vara klar när inbjudningarna går ut. Var inte nöjd med hur jag formulerat texten att gästernas barn inte var bjudna så gjorde om. Hur låter det här tycker ni?
    "Vi ber våra gäster låta barnen stanna hemma med barnvakt denna dag, med undantag för brudens syskonbarn som kommer närvara hela dagen."

• Martinaa

Tack för din åsikt Majsan. Vi grubblade länge innan vi bestämde hur vi skulle göra. Först tänkte vi låta alla barn komma, men det hade blivit 15 stycken! Sen beslutade vi att det inte blir några barn, men mina kära syskonbarn vill jag ju självklart har med där.
    Anledningen till att jag tog med den meningen var för att jag tänkte bara så inte folk skulle tänka typ "jaha, jag fick inte ta med mitt barn men här är barn ändå". De flesta vet väl i och för sig att det är mina syskonbarn, men ändå... Inga otydligheter då iaf! :)
    Vad säger ni andra? *velig*

• Martinaa

Moule:
    Supersnygga kort!
    Var inne och kikade på din blogg också, och du är ju skitduktig!! Hade du inte bott så långt bort så hade jag gärna anlitat dig som bröllopsfotograf.

På tal om fotograf så ska jag ta och ringa vår tilltänkta fotograf nu på en gång! Wish me luck! :)

• Martinaa

Wiho! Nu har jag precis ordnat med fotograf!
    Vi kollade först med en yrkesfotograf som skulle ta 4800:- för en timmes fotografering och då fick man endast 16 bilder i album.

Nu hittade jag en kille som har fotograferandet vid sidan om sitt vanliga jobb, så han livnär ju sig inte på det här, men har ändå tillgång till studio och tar jättefina bilder. Pratade just med honom och han gav mig ett pris på 2000:- inklusive högupplösta bilder på cd! Då följer han med till kyrkan och fotograferar där också! Åh, är superglad att det löste sig så himla bra!

Vårt största bekymmer nu är solist till kyrkan. Jag har tänkt fråga en tjej som är bjuden till bröllopet om hon vill sjunga, men är inte säker på om hon är den som ställer sig och sjunger solo i en kyrka. Får dock vänta med att fråga tills inbjudningarna har gått ut.

• Martinaa

Tattoo:
    Haha, det kanske förklarar mina drömmar inatt. Först drömde jag att jag försovit mig, sen kom min sambo körandes med en lastbil som jag skulle åka med på flaket på, i klänningen. Klänningen var smutsig och jag stod på flaket/taket på lastbilen och höll mig krampaktigt fast i nån stege eller vad det var.
    Sen drömde jag att jag också glömt sminka mig och fixa naglarna och allt och jag var helt förtvivlad över det. Fotografering hade vi också missat...
    Men å andra sidan kan inte hålla mig härifrån i typ mer än en eller två dagar, haha.

Låtarna vi ska ha i kyrkan blir Himlen runt hörnet av Mauro Scocco samt Your song av Elton John. Båda två låtarna har blivit "våra låtar" så de valen var självklara!!

Dags att sova nu, gonatt brudar!

• Martinaa

Gomorron. Var tvungen att sätta klockan lite tidigare så jag kunde göra ett nytt försök att beställa klänning från Milly, haha. Det har ju bara strulat i två dagar, jag har mailat dem utan svar, men idag hade Milly svarat men skrev bara nåt om att jag inte skulle dubbelklicka, vilket jag inte alls gjort.
    Däremot testade jag att göra beställningen i Internet Explorer istället för Firefox, och då gick det alldeles prima, så det var där nånstans det inte funkade.

Nu är i alla fall klänningen beställd, iiiiih! Spännande! Nu blir jag plötsligt jättenervös att jag fyllt i nånting fel eller att jag inte ska hinna få den i tid... :S

Nu måste jag fixa mig och smita till jobbet!

• Martinaa

Jag har varit helt stissig inombords idag när beställningen äntligen gått iväg. Velat berätta för alla på jobbet, men vi håller ju det hemligt än så det har bara varit och bita sig i tungan och hålla tyst!
    Är så glad att både fotograf och klänning är löst nu. Nu börjar det äntligen hända lite grejer!!

Hillena:
    Om du vill ha diamantkonfetti så kolla på Tradera! Här är en auktion tex www.tradera.com/Diamant-konfetti-confetti-acryl-Br-246-llop-12-000-st--auktion_105223432 men söker du på diamantkonfetti får du massa träffar i olika färger och antal.
    Annars finns på MyHeart, Calligraphen har 20% rabatt just nu ser jag, dock inte diamantkonfetti.

Snuttfia:
    Va roligt med drömringen! Klart din sambo kommer gilla den med, tror du inte? :) Kul att hitta på rea också. Trodde inte nån affär hade beställningsvaror på rea, det har iaf inte Guldfynd så det kvittar hur mycket rea de har så gäller inte det på vigselringar ändå.

Ang smycken får jag ta och beställa tiara och halsband snart också. Hittade söta örhängen här också som jag funderar på www.silvertree.se/vmchk/stw_e0038-parlorhangen.html Vet inte om det blir just dessa, för de hade många fina.

Strössel:
    Den här klänningen blev det, med det otroooooligt fina namnet
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=15&style=A483
    Fast jag beställer ju härifrån då, där man faktiskt ser lite bättre bilder på den www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50

Massa länkar! :P

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-01-13 22:54:01 följande:
    Ahhh!!!Vår solist hörde av sig till församlingen för att få namn och nummer till kantorn som jobbar då vi gifter oss.Då kläcker de ur sig att det inte finns nån bokning för vigsel 22 maj kl. 15!!!Snacka om att man blir trött!
    Whot!? Vaddå ingen bokning!??!
    Shit. Tur att ingen annan bokat in sig där då, den hade varit lite jobbig. Men tur då att hon ringde så ni fick veta på det i tid och kan boka in er...IGEN!

Ananias:
    Haha, mitt problem är snarare att jag får så många sidor av allt jag vill ha med
    Ska ni inte ha nån info om er, eller vad ni tycker om varandra (tex hans bästa egenskap, han är som snyggast när han... bästa maten han lagar osv).
    Sen är det ju den "obligatoriska" gästpresentationen. Ingen sådan?
    Presentation av värdpar/toastmaster/toastmadame?
    En tidslinje över ditt och din m2b förhållande (från första mötet, till första kyssen, tillsammans, förlovning, ihopflytt, första barn eller vad det nu är som hänt i ert gemensamma liv)
    Bröllopsbingo? Du kan sno mitt på www.martinaa.se/upload/bingo.doc
    Vad mer... bildcollage på er som små, större och stora?

mmm2010:
    Tack! :) Det jag mest är "orolig" över är att örhängena inte passar resten av smyckena. Strasstiara och halsband med sötvattenpärlor och pärlörhängen... Blir det konstigt??
  • Martinaa

Gud man blir ju helt nervös när man läser det! Kanske skulle ringa och höra så vår bokning inte kommit bort också... :S

• Martinaa
    Hannaibröllopstankar skrev 2010-01-14 10:50:37 följande:
    Martinaa: Vilket roligt bröllopsbingo, det snor jag! :)När ska ni dela ut det?
    Ja vassego! Jag har själv snott ihop det av två olika bingon jag hittat på nätet.
    När ska vi dela ut vad? Bingot? Det ska jag ha i festhäftet. Ska eventuellt skriva ut det i fem olika varianter, men egentligen gör det ju inte så mycket om alla har likadana brickor, eftersom alla inte upplever alla händelser samtidigt ändå.

Avalon:
    Jättesöta smycken du beställt!
    Tack för att du skriver sånt om Milly, det får mig att känna mig lite lugnare. Är väl egentligen så nervös över att jag kommer vara missnöjd över själva klänningen, jag är mest nervös att nåt ska gå fel på vägen och jag inte hinner få den i tid eller sånt... Hur lång tid tog det för dig att få hem klänningen från att du beställde??

Ananias:
    Jag måste säga att som gäst på bröllop så är en av de absoluta höjdpunkterna för mig att få läsa alla gästpresentationer i festhäftet vid middagen. Är alltid jättenyfiken på vad som skrivits om mig, och mina vänner. Jag hade ju blivit lite besviken om det inte fanns någon sådan, men nu är ju inte jag gäst på ditt bröllop och ni gör självklart som ni vill, men bara min lilla åsikt
Svar på tråden MAJ 2010 del 4