Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010 del 4

Jag hade frågat dom i butiken (typ Lindex) om det är ok att lämna tillbaka eftersom den ska vara under en brudklänning och den måste funka där under. Förhoppningsvis är dom förstående och låter dig ta hem den och prova.

CiaLovesAndreas skrev 2010-01-04 22:46:28 följande:
    På tal om det där med underkläder. Hur ska man få till när man ska prova olika underkläder...alltså, man kan väl inte gärna släpa med sig klänningen till t.ex. Twilfit??
  • EmMagnus

Jag har också en sån bh, som en bandeu liksom. Sjukt skön, en av dom bästa bh jag har haft! Så det är ett superbra val!
    Hur blev det under klänningen då *nyfiken*?

mmm2010 skrev 2010-01-04 23:49:21 följande:
    Jag var och shoppade loss å Lindex rean idag! En fin korsett som inte hade några "pinnar" i sig. Min klänning är slät och har inte så tjockt tyg, så en korsett med massa tjock spets och pinnar skulle synas igenom och det skulle nog se buckligt ut...sen köpte jag även en slags liten tubtop som bara täcker brösten och som inte har några sömmar, nån borde ju funka! men som EmMagnus skrev, så kan det nog bli så att man bara går och drar upp och drar upp den hela dan. det får nog bli korsetten ändå!Vi bestämde oss för att gifta oss i juli nån gång! förlovade oss 6e juni så vi tänkte nån månad och sen bokade vi festlokalen!
  • EmMagnus

Exakt! Han kommer bli överlycklig, tro mig, särskilt när han får ta av den HAHA!

CiaLovesAndreas skrev 2010-01-05 10:51:50 följande:
    Ja, det kan man ju göra.Så får man väl prova hemma. Be mannen om hjälp
  • EmMagnus

Cia: Ja det är ju verkligen tur!!

Annika: Jag håller med dig, jag skulle städat tvättstugan idag, men har fastnat i soffan istället. Hur tar man sig upp härifrån???

På lördag ska m2b och jag åka till Vinslöv och Ateljé MB och titta på kläder till honom. Min förhoppning är att jag dessutom ska hitta ett par skor. Jag har sett ett par från Rainbow som jag gillar och som jag vill ha i rött, men jag vill gärna prova dem först. Är det nån som har varit på Ateljé MB?

• EmMagnus

Man måste boka tid i veckan men på lördagar har dom kösystem om jag förstår deras hemsida rätt. Vi åker dit och testar, kommer ju förmodligen att vara halva Skåne där så det kan ju bli en upplevelse

Örhängena var superfina, enkla och stilrena. Har du bild på tiaran och halsbandet också? Om dom är i samma stil som örhängena tror jag inte att det blir too much. Men det är ju svårt att säga när man inte har sett dem.

patrikoannika skrev 2010-01-05 13:05:12 följande:
    Inte varit där, men hört mycket gott om dem. Där ska tydligen finnas ALLT och trevliga och hjäpsamma ska de vara. Men måste man inte boka tid? Kolla upp det, om ni inte redan vet alltså.Fick hem ett par örhänge som jag beställt. Såååå fina de blev! Smygprovade dem med slöjan och tiaran till. Fint, men så blev jag lite "ååhh-tääänk-om-det-blir-tooo-much"?! Tiara med stenar och pärlor, örhänge med pärlor och så (är det tänkt) pärlhalsbans. To much eller fint?!
  • EmMagnus

Tiaran var jättefin. Det kanske kan bli lite mycket med ett halsband också, testa och se vad du tycker.

patrikoannika skrev 2010-01-05 15:58:39 följande:
    Min tiara ser ut ungefär så här... (Hittade inte den exakta på deras hemsida.)www.nixa.se/nya/T225.html
  • EmMagnus

Jösses vad ni hann skriva mycket igår kväll

Snuttfia: Wow, vilken klänning!!! Helt underbar... Jag har lovat mig själv att inte titta mer på klänningar eftersom jag har beställt min, men hur lätt är det??? Det finns ju så många vackra skapelser så man blir alldeles sjuk!

Vi har inte bokat hotellrum, vi vet inte ens hur vi ska göra. Om mina föräldrar, lillebror och morföräldrar ska bo i vårt hus så blir ju valet ganska enkelt HOTELL. Men annars kan jag lika gärna sova hemma, vi trivs ändå bäst i våran egen säng. Sen har vi tänkt att åka på bröllopsresa direkt efter, typ på måndagen. Så då får man ju ändå bo på hotell och rå om varandra. Den som lever får se vad som händer.

Nu ska hela min lilla "familj" ut i det vackra vintervädret och busa vid havet med en kompis och hennes hund. Ha en underbar dag alla majbrudar!!!

• EmMagnus

Ananias: Vi har inte tänkt så långt, får nog kolla med mamma hur man "brukar" göra. Hon har koll

• EmMagnus

Var bor ni nåstans?

Fröken Strössel skrev 2010-01-08 10:17:09 följande:

Ja det är ju smidigt att göra allt på samma ställe. Om hon som skulle sminkat inte kan nu så försöker jag nog göra det själv istället. Får se hur det går, använder vanligtvis inte mycket smink alls... Det löser sig
  • EmMagnus

Min blivande svägerska är make up artist och hon ska sminka mig och min tanke var att hon kanske skulle vilja sminka dig också, men nu ser jag att du också gifter dig den 15:e maj så det blir nog lite svårt att ordna
    Så då kan jag tyvärr inte hjälpa dig...

Fröken Strössel skrev 2010-01-08 14:20:01 följande:

Stockholm men bröllopet blir i Skåne, utanför Ängelholm. Ska fixa håret på en salong som heter Stil.
Svar på tråden MAJ 2010 del 4