Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010 del 4

Vi gör likadant, tar sambons mammas flicknamn. Han har skickat in papper om att byta namn redan nu, jag har hört nått om att det tar ca en månad. Ring till PRV och kolla med dem, jag vet inte hur nära släkt man måste vara för att kunna byta efternamn gratis. Om man tar ett helt nytt namn tex så kostar det några tusen tror jag.
    Sen byter jag namn till hans "nya" namn när vi gifter oss, så det kostar inget för nån av oss.

Vårbrud 2010 skrev 2010-02-12 17:51:44 följande:

Är det någon som vet hur man gör om bägge ska byta efternamn? Vi ska ta ett släktnamn.
  • EmMagnus

Igår fastställde vi gästlistan ÄNTLIGEN! Jag har haft mardrömmar sista veckan om den j-la gästlistan, var drar man gränsen liksom. Men det slutade med att det inte blev nån gräns dragen, som m2b sa i måndags "Detta är en gång i livet, vad gör väl 4 till då?". Han är så klok min m2b
    Vi är nu 87 på listan så jag måste göra ett par inbjudningskort till men nästa vecka ska dom ligga på lådan har jag tänkt. Så himla spännande!!!

I onsdags var jag hos min tärna och fixade mina naglar, då var vi också inom hennes mammas salong och bokade tid hos en av hennes tjejer, vår gemensamma vän. Jag har ju strulat fram och tillbaka om var jag ska göra mitt hår, men tärnan kom med den brillianta idén att vi båda ska göra det i hennes mammas salong. Nu längtar jag ännu mer till bröllopsdagen, kan det börja bättre än att få bli ompysslad tillsammans med och av dem som man verkligen tycker om. Både tjejen som ska fixa mitt hår och tärnan är jätteladdade och det gör ju det hela ännu mer spännande.

Vi får vänta lite med hindersprövningen, tills m2b:s namnbyte har gått igenom men jag hoppas att det blir klart denna eller nästa vecka. Då ska vår hindersprövning ligga på lådan också.

Imorgon är det bara 3 månader kvar!!! Herregud... Ingen panik här inte

• EmMagnus

Martinaa: Vi har inte bestämt oss om transporten, först var vi inne på limo men tyckte att 2500 för som du säger en kvart var i saftigaste laget. Min chef har en riktigt fråck 1,5 milj Merca, inte cabbe eller nått sånt men ändå sjukt cool. Just nu lutar det åt det, om han vill köra oss vill säga. Till saken hör att min chef är min tärnas pappa så jag har luskat lite med henne om hon tror att han skulle vilja köra och hon trodde det. Så nu ska jag bara hitta rätt tillfälle att fråga.

Tattoo82: Vi kommer bli fotade av min fasters man, som är hobbyfotograf. Ibland ångrar jag att vi inte har en "riktig" fotograf, men han är så snäll och ställer verkligen upp. Han vill åka ner hit några dagar innan så att vi kan gå igenom hur vi vill ha det. Det kommer säkert bli jättebra, jag måste bara släppa mitt kontrollbehov... Inte det lättaste

I lördags skickade min blivande svägerska ett sms där hon sjunger den ena av låtarna som vi ska ha vid vigseln "Visst finns mirakel" med Sussie Tapper. Hon ville att vi skulle höra hur det lät så att vi inte blev besvikna.
    Åhh, det var så fantastiskt vackert!!! Jag grät redan nu, hur tusan ska det gå om tre månader??? M2b tycker att jag ska lova att inte gråta under vigseln, för då kommer han också gråta Men det är ju inte så lätt att lova om man lipar redan nu.
    Jösses vad jag längtar till den 15 maj nu, men jösses vad stressad jag är över allt som inte är klart.

• EmMagnus

Jag tänker inte köpa någon morgongåva till min make, däremot ska han få en klocka på bröllopsdagen. Kom på idag att jag kan be dem gravera in något på baksidan också, så blir det verkligen en bröllopspresent.

Nästa tisdag ska jag och m2b till en florist som jag hittade på bröllopsmässan i Malmö, hon är verkligen superduktig så jag hoppas att det blir bra. Hon ville ha bilder på klänningen och sen vill hon ha tre ord från mig och tre ord från min m2b som beskriver vår dag så som vi ser det. Vi får inte visa varandra eller hjälpa varandra med orden, så det ska bli spännande.
    Ni kan gå in och kolla på hennes hemsida www.gouteva.se

• EmMagnus

Gutebrud: Skönt att höra att ni fortfarande ska gifta er, låt ingen förstöra er dag! Och låt inte din pappa förstöra det för dig! Jag har en arbetskamrat som alltid säger att vad andra arbetskamrater säger och gör inte ska få söka mig, alltså påverka mig. Jag har annars lätt för att bli påverkad av vad andra säger och gör. Men så säger han: "Mår du bra? Mår din m2b bra? Mår hunden bra? Är du lycklig?" och jag kan ju inte annat än svara ja. Så länge allt annat är bra så klarar man allt annat. Så mitt råd till dig: Låt inte din pappas negativa inställning söka dig!
    Stooor kram till dig!

Jag har pratat med min mamma idag och hon hade pratat med min mormor och morfar om var dom vill bo när vi gifter oss. Mormor ville helst av allt bo i vårt hus, så nu har jag lagt på min m2b att boka hotell. Lite panik över att behöva lämna över nått, men han fick fyra förslag så nu är det upp till honom. Gahhh panik
    Det verkar som att det blir lite hotell här hemma den helgen, mormor och morfar och mamma och farsan, vi vet inte om farmor och farfar och brorsan och hans tjej också vill bo här. Tur att vi har 190 kvm att bre ut oss på iaf

• EmMagnus

Min m2b:s namnbyte har gått igenom nu och han verkar tycka att det är riktigt roligt att chocka sina arbetskamrater med att han heter nått annat. Jag tror att han har fått mail och telefonsamtal från typ 5 st idag som undrar vem han är, haha. Precis hans grej att chocka lite!

• EmMagnus

I fredags la jag våra inbjudningskort på lådan, så dom kommer väl fram imorgon hoppas jag. På min födelsedag, helt perfekt!
    Så nu är önskelistan klar och bröllopssidan, känns som ett stort steg, nu är det liksom ännu verkligare.

• EmMagnus

Nu är bubblorna också beställda, jag har fått tillbaka lite energi att planera nu. Ska nog ta ett ordentligt tag i festprogrammen också.

• EmMagnus

Åhhh, tack vad du är snäll!

Rapsbrud skrev 2010-03-01 11:37:23 följande:
    EmMagnus: Stort grattis på födelsedagen!
  • EmMagnus

Tack Hanna och välkommen Karena!

Jag beställde också bubblor igår, blir spännande att se när dom kommer hur dom ser ut i verkligheten.
    Hanna: Jag är av den åsikten att man alltid ska ha strumpbyxor på fest, och särskilt på bröllop. Jag var på bröllop i augusti och det finns strumpbyxor (tror att dom jag hade var Wolford) som är nude, det syns alltså inte att man har strumpbyxor. Dessutom tyckte inte jag att det blev varmt och kladdigt som det kan bli med andra strumpbyxor när det är varmt.

• EmMagnus

Idag har m2b bokat hotellrum till bröllopsnatten. Längtar!!! Och vi har fått den första responsen på inbjudningskorten, min plastkusin blev superglad och ville ha tips på hotell i Malmö. Vilken underbar känsla det var...!

Strössel: Vilket bra tips om Twilfit, får nog bli ett besök dit.

• EmMagnus

Vi har ju också redan hus, men då börjar barnproduceringen... haha
    Flera av min vänner är gravida nu, så man känner verkligen den biologiska klockan ticka!!!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4