Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010 del 4

Inte varit där, men hört mycket gott om dem. Där ska tydligen finnas ALLT och trevliga och hjäpsamma ska de vara. Men måste man inte boka tid? Kolla upp det, om ni inte redan vet alltså.

Fick hem ett par örhänge som jag beställt. Såååå fina de blev! Smygprovade dem med slöjan och tiaran till. Fint, men så blev jag lite "ååhh-tääänk-om-det-blir-tooo-much"?! Tiara med stenar och pärlor, örhänge med pärlor och så (är det tänkt) pärlhalsbans. To much eller fint?!

EmMagnus skrev 2010-01-05 12:23:33 följande:
    Cia: Ja det är ju verkligen tur!!Annika: Jag håller med dig, jag skulle städat tvättstugan idag, men har fastnat i soffan istället. Hur tar man sig upp härifrån???På lördag ska m2b och jag åka till Vinslöv och Ateljé MB och titta på kläder till honom. Min förhoppning är att jag dessutom ska hitta ett par skor. Jag har sett ett par från Rainbow som jag gillar och som jag vill ha i rött, men jag vill gärna prova dem först. Är det nån som har varit på Ateljé MB?
  • patrikoannika

Örhängena finns, på bild, i mitt galleri.

• patrikoannika

Ska ha en kort, enkel slöja. Men en liiiiten vit kant. Jag den är kanske 80 cm lång. Cirka, svårt att gissa. Ska sätta den bak i uppsättningen och sedan eventuellt ta av den efter vigseln.

• patrikoannika

Jag har solat solarie max 10 gånger i mitt liv, men inför bröllopet tänker jag garanterat att sola. Man kanske ska börja redan?

snuttfia skrev 2010-01-05 16:21:43 följande:
    Just ja, jag var och provade kläder igår och insåg att nu börjar man ju påminna om ett lik i hudfärgen... Hur har ni tänkt göra? Solarium, brun utan sol, spray-bränna, semester eller naturlig? Jag lovar att jag är samma färg som klänningen utan att sola. Tror det är dags att besöka solariet lite då och då så man hinner få lite färg utan att det ser sådär paniksolat ut. Jag går ju aldrig till solariet annars utom när jag känner mig lite vinterdeppig, konstigt nog hjälper solariestrålarna då... Nåja, vill ju inte se ut som en pepparkaka men i vart fall att man ser skillnad på mig och klänningen ;)
  • patrikoannika

Vi skulle boka bröllopsnatt för ett tag sedan och för oss så finns det två ställen som är aktuella. Båda är minst lika fina, ligger fint och har bra service och rum. I alla fall av det vi vet. Men så kollade vi lite på priser för bröllopssviter och såg följande:

Hotell nr1. 2595 kr för sviten.
    Hotell nr2. 1550 för sviten.

Så vi ringde och bokade Hotell 2 eftersom det var så mycket billigare. (ha ha ha...)

Men DET priset (1550) visade sig sedan vara PER PERSON!!!

Men, men de var så trevliga och egentligen spelar det ju ingen roll mellan 2600 och 3100, det är ju inga större pengar. (inte i sammanhanget..) Men vi trodde ju att vi hade gjort ett kap som hittat detta hotell nr2 i stället för nr1.

Så kan det gå..

• patrikoannika

Örhängena är köpta på: www.silvertree.se/

Supersnabb leverans och humana priser.

Cat67: Mina tips är: Hotell Tylösand, Halmstad. Hotell Skansen, Båstad. Torekov Hotell, Torekov.

• patrikoannika

Skulle ju vara till: SHAMROCK!

Sorry...

• patrikoannika
    shamrock skrev 2010-01-06 12:16:56 följande:
    Cat67: Välkommen hit! Vad gäller klänning så bör du inte vänta för länge. Jag provade klänning i början av dec med tanke att jag skulle ha julen på mig att tänka och för att sätta igång processen hur den skulle se ut. När jag väl var på plats så fick jag veta att det var leverenstid på 3-4 månader beroende på märke. Jag gifter mig den 15 maj och min klänning beräknas komma i senare delen av april. Vänta inte för länge!patrikoannika: Tack för tipsen. Jag ska titta närmare på ställena på nätet. Har du själv varit på någon av dem?
    Ja, jag har varit på alla tre!
  • patrikoannika

Tänkte på det här med bröllopsnatt....

Gick in på hemsidan till vårt hotell, där vi ska sova på natten, för att se vad om ingick i sviten. Ha ha.. Inte så mycket som en endast vindruva ingår. Jag som trodde man fick bubbel och jordgubbar. MINST... Men för 850 kr extra kunde man få champagne och (hör och häpna) så fick man välja mellan fruktskål eller 4 praliner.

Ja jag säger då det. De har mage att ta betalt i alla fall!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4