Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010 del 4

Ja, jag veeeet!! 4 månader!!

4 månader betyder att man kan skicka in hindersprövningen, det vet ni va?!

• patrikoannika

I dag ska vi bege oss ut på skojakt! Kanske också underklädersjakt. (beror på hur nöjd dottern är av att gå i affärer..)

Annars så ska vi till Göteborg i helgen. Här är någon som bor där va?! Tänkte kolla lite skor där också. Tips på bästa affären mottages tacksamt!

• patrikoannika

Nej. Så hade jag inte gjort. Absolut inte.

jaao skrev 2010-01-19 20:59:50 följande:
    Vi tänkte vara lite fräcka och bjuda våra vänner men inte deras respektive...Kan man göra så? Jag vet att det skulle uppskattas av singlarna och sågott som alla våra vänner känner varandra så de blir ju inte övergivna eller så.
  • patrikoannika

På lördag ska jag och min tärna ut på stan och bröllopsshoppa. Dock så bor vi inte i samma stad, utan hon bor några mil bort. Så utbrast hon: "Vi tar in på hotell här när du kommer, så shoppar vi på dagen och sedan så checkar vi in på hotell, och går ut på stan på kvällen och äter och festar!"

Så så blir det. En heldags bröllopsshopping och sedan hotell, fest, övernattning, och så hotellfrukost!! Bara jag och hon, min allra bästa vän.

Åhhh.... vilken helg!

*längtar*

Kram på er.

• patrikoannika

Jag undrar om någon av era män också ska ha en vigselring? Vi hade tänkt att min blivande man också får en vigselring. Det är väl någon som börjar bli alltmer vanligt nu för tiden? För vi har förlovningsringar av gult guld och sedan ska vi ha varsin vigselring av vitt guld. Min med stenar i och mannens utan. Så ser man ju verkligen att VI är gifta.

Sa detta till en vän och hon blev alldeles frågande. Hon hade ALDRIG hört talas om någon som gift sig och där båda har vigselringar.

Hur ska ni göra?

• patrikoannika

I helgen har vi avklarat två stora grejor. Tärnklänning och näbbklänning är nu valda, beställda och betalade.

Kika gärna in i galleriet!

• patrikoannika

I dag var min mamma här för att passa dottern när jag skulle iväg. Sambon är iväg på jobb.

Och så öppnar lilla mamma sin handväska och plockar fram sin förlovningsring och vigselring som hon hade när hon var gift med min pappa. (de har varit skilda i 10 år, drygt..)

"Du kan få dessa, Annika. Jag har ju ändå ingen användning av dem. Smält ner dem, ta stenarna (7 diamanter) och gör något fint. OM du vill..."

Jag har ju sagt till mamma att vi ska ha vitt guld och med någon diamant. Så dessa ringar passar perfekt.

Tror ni att jag blev rörd... eller?! Jag började ju nästan böla... Mamma!!! Fina älskade mamma.

Så nu blir det till att gå ner till guldsmeden och be om ideér.

• patrikoannika

Nopp, vi köpte ingen ring där...

Men vi tänker nog smälta ner de ringarna som jag fick av mamma. Eller smälta ner den ena och ta stenar från den andra. Mamma VILLE att vi skulle smälta ner och göra till vår egen. Kanske beroende på att mamma och pappa skiljde sig. Inte för att det beror på själva ringen... men det kan kanske kännas lite konstigt för mamma. Annat hade det kanske varit om det var en supergammal ring som gått i arv i generationer. Då hade man nog haft den som den är...

Men nu blir det ju huvudbry över hur man kan göra med de två ringar vi fick....

• patrikoannika

Jag byter bort mitt ovanliga son-namn till ett supervanligt namn som slutar på "-ström".

Men, men dottern heter redan det och att heta två efternamn har aldrig tilltalat mig.

I dag tänkte jag skickan in hindersprövningen...

Svar på tråden MAJ 2010 del 4