Inlägg från: Hannaibröllopstankar |Visa alla inlägg
  • Hannaibröllopstankar

MAJ 2010 del 4

Tack för era svar. Kinaklänningen var ju den jag har fastnat för på en gång, dessutom för länge sedan, tycker dessutom också att den passar in blan mossa, tomtar och troll i skogen

Jag har mailat Milly och den skulle kosta 4000kr, finns det fler företag man kan få en offert från kanske? Har även mailat kanacca men inte fått svar, så det känns inte vidare säkert.

• Hannaibröllopstankar

Jag hade nog oxå hoppat klänningen. Du får ta på dig den på er 2-månadersdag här hemma istället

• Hannaibröllopstankar

Här är en till som överleft nyåret, min dotter fyllde 1 år igår så det var kalas från morgon till midnatt.

Nu är vi äntligen på rätt sida året, 2010 blir vårat magiska år tjejer. Nu gäller det att sätta fart med planeringen känner jag.

God fortsättning!

• Hannaibröllopstankar

Med tanke på att klänningen ska av på natten, så kanske man ska välja blixtlås istället för snörning.... Eller tar man snörning kanske man slipper

• Hannaibröllopstankar

Vi ska beställa inbjudningskort på calligraphen, har kollat runt lite men alla ligger i samma prisklass (om man ska ha lite klass, vilket vi vill ha). Se kan man ju hitta billigare alternativ på tex vistaprint osv.

Önskelista ska vi lägga upp här på BT under deras önskelista, och skriva ner länken dit på informationsbladet som vi kommer att skicka med inbjudan. (på infobladet kommer det att stå formulerat att det är barnfritt, övernattningsmöjligheter, länk till önskelistan och vägbskrivning m.m.)

Hoppas att jag kunde hjälpa dig lite iaf

• Hannaibröllopstankar

Har precis bokat hotell på bröllopsnatten, vi ska bo på Turning Torso i Malmö.... Våning 45. Jag ska överraska min blivande man med detta och han kommer att älska det. Riktigt häftigt och jag är helnöjd.

3200kr inkl moms och frukost... Det får det vara värt med tanke på att vi inte ska på någon direkt bröllopsresa.

• Hannaibröllopstankar

Hahahah, lite bubbel och 4 praliner för 850kr... Man kanske ska skola om så att man tjänar ordentligt med pengar.

Vad fina klänningar/tiaror/örhängen/inbjudningar som ni har införskaffat...

Själv ska jag ta tag i att beställa mina två klänningar (beslutsångest) från kina nu ikväll... Ska även beställa tärnklänningarna där. man får ju nästan lite ångest när man läser hur långt alla har kommit.

(bilder finns i mitt galleri)

• Hannaibröllopstankar

Herrejisses vad här händer grejer, hinner ju inte med alla inlägg.

Jag vet att jag inte är klok och beställer 2 klänningar, men dom kostar ju bara runt 1500kr stycket så det kan vara värt att chansa... Jag gillar absolut den första (i galleriet) bäst, men den andra är lite mer traditionell känner jag.

Mina inbjudningskort är inte beställda än, men ska ta tag i det till helgen tänkte jag. Måste ta tag i frisör och dj oxå... Är jag sent på det? Ja det är jag!

• Hannaibröllopstankar

Mina två klänningar är på G i Kina nu, det känns så skönt att ha tagit tag i det. Ett mindre på att-göra-listan. Har även bokat frisör/smink idag.

Ca 1500kr för min håruppsättning. 625kr för make-up inkl lösögonfransar, detta inkl konsulation och provsminkning.

Tärnor ca 400kr för håruppsättning.

Det bästa är att vi ska vara där hela dagen och byta om och äta lunch osv.

• Hannaibröllopstankar

Vilken fart ni har fått brudar, nu får jag nog lägga på ett kol känns det som. Inbjudningskorten MÅSTE beställas i veckan, dj kollas upp, kolla över solosånger och fortsätta med iprincip allt annat.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4