Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010 del 4

Slänger in en fråga från min blivande riktad till era blivande:
    Hur planerar de att spendera tiden innan vigseln, på den dagen alltså? Vi tjejjer ska ju sminkas och fixa håret halva dagen men vad gör männen? Nog för att min blivande har en halvmeter längre hår än mig men jag tror inte han planerar någon avancerad uppsättning och hans "bestman" är underbar men ack så handlingsförlamad, han kommer garanterat inte vara till någon annan hjälp än trevligt sällskap.

• jaao

Vilket råkar vara min blivandes och "bestmanens" favoritspel
    Han flinar glatt här i soffan nu medans jag funderar på om inte han kan gå och sminka sig så jag kan softa istället

Martinaa skrev 2010-01-09 18:28:08 följande:
    Var på bröllop i somras och pratade med paret efteråt om det varit stressigt innan och allt sånt. Tjejen hade varit uppe i ottan och varit hos frisören, medan killen haft hemma sin bestman och spelat Guitar Hero tills det var dags för fotografering!
  • jaao

Men vi ska ha middagen på resturang och de har fått fria händer att fixa dukning och dekoration...eller nja jo, de har fått färgskala att gå efter. Tror de sköter det galant själva, det är också de som gör tårtan så någon sådan behövs inte hämtas.

Bluebride skrev 2010-01-09 18:53:31 följande:
    han kanske kan kolla att det flyter i festlokalen å sånt. Ta hand om saker OM de dyker upp något
  • jaao

Låter som en perfekt lösning Smart!

a n n a skrev 2010-01-09 17:30:30 följande:

Ä N T L I G E N......är våra inbjudningskort klara!Vi har velat fram och tillbaka gällande hur vi ska göra med fest efter bröllopet. Med ett nyligengjort husköp så är inte Värsta Största Festen som står högst på vår ekonomiska lista.En nära vän till min blivande kläckte idén att vi kan ta brudskål och snittar i närliggande lokal efter vigseln. Det känns ju kanonbra att kunna samla alla.På kvällen är planen att jag och min blivande ska äta middag på restaurang med våra föräldrar. Men hur kul är det, egentligen?! :)Samtidigt vill vi inte bjuda in till fest och ta kuvertavgift. Det känns inte rätt.Men förra helgen kom jag på en variant som vi tillsammans med den restaurang där vi ska käka filat fram till en perfekt lösning.Vi kommer att äta middag på en i inbjudan namngiven restaurang, berätta att det är frivilligt att deltaga och om man vill göra det fixar man det genom bokning och middag till självkostnadspris.I och med det känner vi att det står folk mer fritt att välja att komma och bara ta ett glas vin eller käka trerätters, istället som en kuvertavgift där man väljer mellan att komma på festen och känna att man betala dyra pengar eller låta bli allt.Det är så skönt när det landar...
  • jaao

Vi kommer inte ha med barnen på bröllopsresan (3 och 6år gamla)
    Åker en vecka max...kanske en weekend, fast våra barn är vana att sova borta så där blir det nog inga större problem.
    Vi vill ha en riktig romantisk "bara vi tid" barnen gör vi så mycket skoj med annars.

• jaao

Nu har vi bytt linje för bröllopet IGEN, haha ja... jag är en mycket velig person. Nu blir det hyra lokal och catering istället för resturang. Resturang blev så fasligt dyrt och så vill vi gärna ha tillgång till våran egen musik och så, ja...så nu blir det fler gäster istället. Känns kul. Men, nu ska vi bara hitta en lokal som inte redan är bokad...önska mig lycka till

Undrar vad det blir för ändringar nästa vecka? Ibland är det jobbigt att vara jag... *suck*

• jaao

HUR gör man med BORDSPLACERINGEN?

Finns det någon bra tips sida eller så?
    Någon?

• jaao

Tack för tipsen Ska kolla upp det!

Avalon75, jag har ingen aning? Men det skulle kunna vara?

Ingen som behöver en tärnklänning föresten?
    har en tillsalu! Stl. 36 cerice/rosaaktig

• jaao

Välkomna alla nya majbrudar Kul!

Idag har vi varit och kikat på lokalen och diskuterat
    meny, personal, städning och ja allt annat.

Fantastiskt ställe, lokalen är som ett högt valv i rött tegel, med vitt tak och gamla bastanta träbjälkar och ett supermysigt halvmånsfönsten högst upp med svart smide. jag blev kääär

Precis utanför höll de på att bygga en liten dansbana/lusthus där vi ska ha våran "brudskål".

Enda nackdelen är väl att det ligger mitt ute i ingenmansland, 1½ mil utanför stan. men det löser sig nog.

Ja, så nu är det bara till att råna en bank eller nåt, ser våran budget spricka och vår bröllopsresa försvinna.

Har gått från 7 till 35 gäster...shiiiit! jag som har scenskräck och avskyr att stå i centrum för uppmärksamhet!

• jaao

"Trevligt" att höra att jag inte är helt ensam om det där lipsillsfenomenet. Jag har grinat mig igenom alla bröllop jag vart på!

Mamma frågade igår om vi skulle ha egna löften och läsa
    Hahaaaa, neeeeeeeeej...Jag är glad om jag får ur mig ett Ja

Svar på tråden MAJ 2010 del 4