Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010 del 4

Härligt Martina min klänning är försenad den,,,hmmm

Igår vid 16 postade vi inbjudningarna, just nu har vi fått 13 JA från överexalterade släktingar som gett upp hoppet för flera år sedan haha, kuuul Trodde inte så många skulle ringa eftersom jag har 30års fest på söndag och vi ses då.

• jaao

Ja, jag blev lite småchockad av de snabba svaren faktiskt men ja, de har ju tjatat i flear år och vi har alltid svarat att det aldrig kommer hända så

Klänningen skulle ha kommit förra veckan, den levereras till butiken så hon kanske bara glömt att ringa mig. Ska höra av mig lästa vecka och kolla läget hade jag tänkt.

Jag är lite nervös över att min blivande inte berättat för sina föräldrar att vi inte tar deras efternamn, det börjar bli dags (innan de får höra det på omvägar) Jag tror inte de blir så glada tyvärr... Vi har redan dissat bröllopsvalsen och alla deras lands traditioner (förutom under vigseln)

• jaao

Åhhh, min klänning har kommit var in i butiken och kikade på den igår men jag ville inte prova den eftersom jag var oduschad efter gymmet...attans!

Martinaa, shit va fort det gick! Jag håller med dig, snacka om slöseri med tid? hoppas du får tag på dem fort!

I morgon fyller jag 30...min son förklarade snällt för mig innan han la sig att man INTE är gammal när man är så ung, han är en sån diplomat sambon står i köket och gör smörgåstårta för fulla muggar,,, ska nog gå och hjälpa honom.

Ha en så trevlig fortsättning på helgen tjejjer!

• jaao

Bluebride, vart var det du bodde? Jag är ganska bra på smink

• jaao

*funderar* Är det långt från västerås?

Bluebride skrev 2010-02-09 20:25:33 följande:
    hälleforsnäs utanför flen närheten av eskilstuna
  • jaao

Shit va snygga skor ni ska ha allihop, jag ääääälskar höga klackar men det blir inget av dem det för min del då jag redan är 183 lång, klänningen blir för kort då...och min blivande haha. Har köpt ett par svarta skinn ballerina med band runt vristen...men nitar på samt matchande väska... förstår inte hur jag tänkte, hur ska jag få det att matcha med vita sötvatten pärlor haha.

Vi har fått hindersprövningen godkänd nu Sambons föräldrar är underrättade om att vi inte tar deras efternamn och de förstod oss vilket känns skönt

Ja...och RINGARNA har kommit...åhhhhhhhhhhh, vill ha den på mig NU

• jaao

Hej tjejjer!

Idag har jag och min blivande varit och provat ut kläder åt honom... han var så snygg att jag knappt kunde hålla fingrarna ifrån honom åhhhh, älska

• jaao

Åh, jag som för en gångs skull var duktig och skrev ett lååångt inlägg med många svar och frågor... så försvinner det?? *snyft* jaja, orka skriva om det nu....

jaao skrev 2010-02-17 18:57:13 följande:
    Hej tjejjer!Idag har jag och min blivande varit och provat ut kläder åt honom... han var så snygg att jag knappt kunde hålla fingrarna ifrån honom åhhhh, älska
  • jaao

Vad säger traditionerna om det då?

Kattpoet skrev 2010-02-17 18:59:08 följande:
    Min karl har kilt problem, han vet inte vilken klan han ska använda, hans mor eller hans far.
  • jaao

Jag sydde draperier till sambons replokal i det tyget, tycker inte det är så fasligt tunt. Borde funka som duk :)

Fröken Strössel skrev 2010-02-17 20:54:12 följande:

Jag tror nig att borden är lite ojämna... Får nog göra så att jag kör en duk per bord för säkerhets skull.En fråga till, någon som vet om 19kr/meter-tyget på IKEA är något att ha? Är det väldigt genomskinligt?
  • jaao

Kanske börjar bli dags att kontakta vigselförättaren? Eller? Jag är fördomsfullt negativ till den vi fått, på namnet låter det som hon är ungefär 80år gammal... Hoppas att hon gillar hårdrock haha

Angående morgongåva så vette f*n? Ska på "modell för en dag" nästa helg, de tog gärna underklädesbilder men uhhh, jag mår dåligt av att bara stå framför en kamera i vanliga fall! Han kanske nöjer sig med någon nice påklädd bild dock Ska bli superkul att sminkas men just fotograferingen genomlider jag bara för att jag måste... Hur blev jag inlurad på detta???
    Annars ska jag be min kompis göra ett armband till honom, eller...hon tycker jag kan låna hennes smedja och göra det själv...hjälp! (igen)

Har letat ihjäl mig efter snygga underkläder... verkar vara helt omöjligt! Axelbandslöst var en dum idé :( Någon som har lite bröst att låna ut? Ni kan få mina magrutor i utbyte haha

• jaao

Kattpoet, låter perfekt det

Ni hinner nog med att planera resten, vi har inte en aaaaning om hur menyn ska se ut vi heller...jättesvårt!

Martinaa, i västerås någonstans...vet inte vart, har bara blivit medsläpad som vanligt. Mitt mål är att inte köpa några blider alls, eller ja...en kanske? Vet hur lättlurad jag är så dina råd lär behövas!

Rolig sida, hon var bara 61

Lycka till med tågresan och trevlig helg! (på er allihop)

• jaao

Åh, dålig planering av oss...eller våran stad
    Vi gifter oss samma dag som den stora barnfestivalen...det vill säga...vi kommer få tränga oss ut från vigsellokalen bland tusentals barn, karuseller och utryckningsfordon...och stället vi ville ta bilderna kommer vara occuperad av fiskdammar, clowner och utställningar från alla stadens förskolor *pust*

Men, jag googlade på våran vigselförättare och hon verkar stencool, hade t.o.m en egen blogg...modernt värre

• jaao

NEJ, idag är jag ledsen och uppgiven! Jag VILL inte gifta mig mitt i en jäkla barnfestival! Måste försöka hitta en annan vigselplats men kommer inte på något alls :(

och nu har skolan självklart flyttat min praktik till v20-24...då får man INTE ta ledigt! :( Kanske låter som ett löjligt problem men praktik inom psykiatrin och första veckan precis samma vecka som bröllopet...jag kommer vara helt SLUT av den psykiska påfrestningen... och inte får jag ha långa naglar heller (haha i-lansproblem)

BLÄ!

• jaao

Tack
    Ja, jag ser fram emot praktiken och det ska bli superspännande, men jag vet att jag första veckan på något jobb går på högvarv...har lite för mycket "fröken-duktig" i mig...och det blir ju inte bättre av att 2 st innan mig fick avbryta praktiken där för att de inte hade tillräcklig utbildning enligt avdelningen, ja och lärarna har höga förväntningar på mig eftersom jag bara har toppbetyg...*ångest*

Vigseln skulle vara i stadshuset var det tänkt, men jag ska leta lite efter lite udda alternativ som du föreslog
    Tråkigt att man bor i en så ful stad bara, vi har inte mycket fina ställen här *fundera*

snuttfia skrev 2010-03-04 09:47:01 följande:
    Usch, såna dagar är inte kul... Kan inte hjälpa dig med vigselplatsen tyvärr. Men tänk att praktiken kanske blir mindre påfrestande om du har något att se fram emot? Asch, det är ju jobbigt ändå såklart... Var inte bra på att peppa idag... Men naglarna kan du ju fixa kvällen innan eller samma dag som bröllopet iaf, det finns ju såna tips att sätta fast? Kanske en manikyr kan bokas in? Lite extra lyx och så slappanar du av lite också... Jag tror ni fixar det där på ett bra sätt när du hunnit fundera lite till. Minns inte vad det var för plats ni skulle vara på egentligen, men om inte kyrka är aktuellt så kan du ju kolla turistinfo om din ort, där finns det säkert förslag på fina ställen. Hembygdsgårdar som ligger fint till? En strand/äng/park om ni vill vara ute? Någon sorts museum eller liknande kanske kan övertalas att låna ut sina lokaler en timma, det kan ju finnas jättecoola lokaler som man aldrig ens tänkt på... Fråga på ställen där du inte tror att man kan vara men som skulle vara häftigt, troligt är ju att ingen annan heller frågat där och det är ju inte omöjligt att de skulle tycka det var jättekul med en vigsel där... Jag håller tummarna för att det ska gå bra. Nedrans dumt att flytta runt praktiken sådär, som student går det aldrig att planera något har jag märkt. Det dyker alltid upp en ny föreläsning som de glömt lägga in på schemat, en inlämningsuppgift eller nåt annat som man inte räknat med...Kramar från mig! Hoppas det känns bättre imorgon!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4