Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010 del 4

Nu har vi bokat alla hotellnätter på bröllopsresan som vi känner att vi vill boka hemifrån. 14 av 25 nätter bokat och klart! Resten har vi sagt att vi tar som de kommer. Åh jag blir alldeles pirrig när jag tänker på det. 19 maj landar vi i San Fransisco och sen börjar äventyret!

• Fröken Strössel

Martina: Ja Thailand är underbart! Har rest runt lite i landet för några år sedan och förra året var vi där på 2 veckors sol och bad. Det är är verkligen svårslaget! Det är jättekul att planera resan samtidigt och det känns jättebra att åka direkt efter bröllopet men på ett sätt skulle det också vara kul att haden att se fram emot så det är ju verkligen för och nackdelar med båda sätten.

Nu har jag dubbelkollat med frisören så att allt är bokat och klart och det var inga problem. Däremot så har kanske hon som skulle göra sminket fått förhinder. Vet iunte hur jag gör då, kanske fixar det själv istället.. Vill inte åka runt till två olika ställen utan skulle vilja ha både smink och hår på samma. Hur gör ni?

• Fröken Strössel

Ja det är ju smidigt att göra allt på samma ställe. Om hon som skulle sminkat inte kan nu så försöker jag nog göra det själv istället. Får se hur det går, använder vanligtvis inte mycket smink alls... Det löser sig

• Fröken Strössel
    EmMagnus skrev 2010-01-08 11:29:20 följande:
    Var bor ni nåstans?Fröken Strössel skrev 2010-01-08 10:17:09 följande:
    Stockholm men bröllopet blir i Skåne, utanför Ängelholm. Ska fixa håret på en salong som heter Stil.
  • Fröken Strössel

Gulligt av dig! Nej det blir nog lite svårt att få ihop, men tack ändå!

• Fröken Strössel
    EmMagnus skrev 2010-01-08 17:16:34 följande:
    Idag har jag träffat min tärna och varit inne i butiken där jag köpte klänningen och tittade på klänning till henne. Det slutade med att hon köpte den första hon provade, till halva priset Vi konstaterade att det är lite så vi jobbar med denna planeringen, väljer det första haha
    Haha, samma här! Första klänningen, första lokalen osv.
  • Fröken Strössel
    patrikoannika skrev 2010-01-10 12:26:26 följande:
    Här ska vi ta våra bröllopsbilder. (och vi ber till Gud om fint väder!)www.hovshallar.com/hovsbank/source/6.htm
    Då ses vi kanske där

Vi har också pratat om att åka ut dit.
  • Fröken Strössel

Vi har vigseln 15.30 och jag har tänkt lägga upp dagen typ såhär:

9.00 Frisör
    12.00 Lunch
    13.00 Fotografering
    15.30 Vigsel

Jag är ingen sjusovare så att få sova till åtta räcker gott och väl sen känns det viktigt att äta någonting ordentligt mitt på dagen så jag tänkte att jag och min kompis antingen äter lunch på hotellet eller på salongen beroende på hur lång tid det tar där. Min klänning tar max 1 minut att sätta på och sen får min killa komma och hämta mig och så åker vi till fotograferingen.

Angående vad killen ska göra under dagen. Min kommer sova hemma hos sina föräldrar med sin bror och eventuellt någon kompis. Sen kommer de nog bara vara hemma där och slappa på morgonen. Sen får han åka och hämta min bukett och sen mig

• Fröken Strössel

Våra vägde 21 gram men jag chansade och körde på ett frimärke. Tror att alla kommit fram som de skulle.

• Fröken Strössel
    EmMagnus skrev 2010-01-11 18:40:45 följande:
    Jag började kolla på pappren om hindersprövning och det verkar ju vara lätt. Men så står det att man som efternamn kan välja antingen hans eller hennes eller att man behåller sitt nuvarande. Men om man vill byta helt då? Hur gör man då?Vi har tänkt ta svärmors flicknamn.
    Jag kan vara ute och cykla men jag tror att det är en helt separat grej. Då måste ni ansöka om att byta namn. Antingen byter din man namn innan ni gufter er och sedan du i samband med vigseln eller så gör ni det båda två efter bröllopet.

www.skatteverket.se/folkbokforing/namnnamnandring/efternamn.4.76a43be412206334b89800020669.html
Svar på tråden MAJ 2010 del 4