Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 4

Sambon glömde sin mobil hemma, kl 11.30 ringde hans mamma till den, jag gissar att hon hämtat posten då Fast jag var nästan ute med påbylsade ungar och hundar så jag orkade inte svara...

Martinaa skrev 2010-02-04 13:45:55 följande:
    När delas posten ut?? Sitter som på nålar och väntar på att reaktionerna ska börja komma... Det här var den längsta förmiddag jag nånsin varit med om. För det brukar väl bara ta en dag att skicka ett vanligt brev? Eller ska man räkna med två dagar? Gååå klocka gååååå!
  • snuttfia

Nu fick vi första osa :) Det var en av sambons kompisar som tackade ja. Var inte helt säker på att de ville komma. Lite oväntat att det var de som skulle höra av sig först, men det är klart att de närmaste visste ju att de skulle bli bjudna, det var mest hans kompisar som var (någolunda) ovetande. Var tvungen att fråga om adresser så jag tror jag blev genomskådad av en

• snuttfia

Vad kul :) Ska hålla ögonen öppna nu när jag vet hur du ser ut Kanske vi springer på varandra nån gång.

Inbjudningarna blev jättefina :)

Martinaa skrev 2010-02-04 19:55:50 följande:
    Hihi!Nu är jag hemma från simningen och har pratat med två till kompisar som blivit jätteglada för vår skull och sagt att de självklart kommer! Det är helt fantastiskt att inte behöva vara hemlig längre! Så underbart roligt att kunna prata om bröllopet med sina vänner! Känns som man passerat ett stoor tröskel nu! Så härligt!Nu har jag skrivit en riktig presentation om mig här och jag har lagt upp lite bilder på våra kort, kika gärna in om ni vill
  • snuttfia

Grattis Jaao Klok son, håller med honom totalt! Bara lite för att jag fyller 33 på onsdag

Martinaa, jag lovar att DHL har spanare ute som kollar när man inte är hemma för jag missade dem med tre minuter första gången de var och försökte lämna min klänning och andra gången så kom de typ 10 min innan sambon kom hem. Sen ringde jag dem och kollade ungefär när de skulle komma och fick dem att lämna mitt nummer till den som körde ut den och säga åt henne att ringa innan hon kom så jag hann hem om jag var ut med hundarna eller så. Ska bli kul att få se din klänning!

• snuttfia
    Martinaa skrev 2010-02-07 00:20:59 följande:
    Min sambo är dock väldigt besviken på sina kompisar, och jag förstår honom! Av två vänner har vi inte hört ett ord, från hans sk bästa vän fick vi ett inlägg i gästboken på bröllopshemsidan (antagligen hans tjej som skrev), men inget personligt till honom. Inte ens ett enda sms! Jag märker på honom att han är riktigt besviken och jag känner mig nästan dum när jag berättar om alla glada reaktioner jag får hela tiden, även från de som inte är bjudna.
    Inte ska man väl förvänta sig att alla ser det här som årets största nyhet, men ett litet sms till sin kompis och säga grattis eller tack för inbjudan, är det för mycket begärt...?
    Jag känner mig också aningens besviken på responsen på inbjudningarna. En av sambons kompisar hörde av sig på studs när de fick inbjudan, mina föräldrar nämnde i förbifarten att de fått sin (de visste ju att den skulle dyka upp), min moster tackade för inbjudan på fb och sen inget mer. Tror inte sambons mamma ens nämnt att hon fått sin... Jo, min lillebror sa att det låg nåt som såg ut som en inbjudan på mattan för jag ringde just när han kom hem, han gissade att det var min typ... Blir så orolig att folk tycker det är dumt att vi tar kuvertavgift eller inte fixar hotell åt dem eller nåt. Men de som vi har pratat med och sagt att vi funderar på kuvertavgift har sagt att det är jättebra att de får bidra lite och slipper fundera på present... Asch, jag vet att det inte är så stort för de andra som för oss och att de flesta visste att det skulle komma inbjudan men ändå... Liiiiite mer respons kunde man ju fått iaf... Känns som mycket jobb med inbjudan och så noll respons, tråkigt! Fast mest oroar jag mig för att nån har tagit illa upp över kuvertavgiften... Fånigt Är man bridezilla så är man antar jag :-P
  • snuttfia

Martinaa, har du fått tag i DHL? Har du fått din klänning? Nyyyyfiiiken :D

• snuttfia
    CiaLovesAndreas skrev 2010-02-09 16:03:34 följande:
    Nu vet jag ialla fall att min faster fått inbjudningarna för hon har pratat med min mor. Min mor sa att min faster med familj var glada över inbjudningarna.Kunde ju varit lite roligt att få höra det själv, men jaja....vi kanske får träffa dem innan den stora dagen.
    Haha, precis samma här, min mamma sa att faster fått inbjudningarna och de var såååå glada och tnkte självklart komma. Men har inte hört ett ord av dem själva
  • snuttfia

Ja, precis! Mycket förvirrande... Men man får väl efter osa gått ut ta kontakt med de som inte formellt osat och dubbelkolla. "Jag förstod det som att du skulle/inte skulle komma, stämmer det?". Det är ju enkelt för oss som inte har så många inbjudna men för de med fler kan det ju bli lite värre... Puh, ibland vill man ju bli lite Ribbing med folk och förklara VARFÖR det är artigt att formellt tacka ja till en inbjudan fast det är "underförstått" att den inbjudne (troligen) ska komma... Och att det är artigt att säga/smsa/maila eller nåt och säga tack för inbjudan, kul att ni ska gifta er, vi hör av oss när vi vet om vi kan komma eller så... Så att vi vet att inbjudan kommit fram och någon har noterat att vi lagt ned lite möda på att bjuda in dem på ett fint sätt istället för att skicka typ ett sms eller mail eller nåt

Ananias skrev 2010-02-09 16:15:57 följande:
    snuttfia- tänkt påd et där jag med när de svarar ja till ens föräldrar..räknar de då som att de tackat ja till bröllopet eller ??ett annat exempel- när jag gav inbjudan till en kompis så sa hon efter ett tag då vi pratat om allt om bröllopet- å va kul hmm då får vi tänka ut någon present!!Är det ett JA eller ?Jag väntar till folk verkligen säger Ja vi kommer på bröllopet..för ja vet ju inte hur många ur familjen som kommer..
  • snuttfia

Fin ring Pettan! Älskar prinsess-slipade diamanter, det är såååå snyggt :)

Martinaa, kul att du är nöjd med klänningen, ser fram emot att få se bild!

Jag har drällt runt på stan lite idag, nu verkar det ha börjat komma in mer våriga skor, hittade dessa på Vagabond som jag funderar på www.vagabond.com/Images/High/2922-040-56.jpg De är lite högre än jag tänkt mig men gick rätt bra att gå i ändå, får köpa såna inlägg som ger stöd för hålfoten bara. Ska se om det dyker upp nåt mer fint under våren...

Ska äta födelsedagssemla nu :)Fyller år idag, men firar egentligen inte förän på lördag då dottern fyller två också...

• snuttfia

Tack för alla gratulationer, vad söta ni är :)

Martinaa, supervacker klänning, den klär dig perfekt :) Vad kul att få se den! Mer sugen på att hoppa i min nu, kanske hinner jag imorgon fast jag är sjukt stressad... Har inte fått nån inbjudan vad jag sett, men har ingen reklam på brevlådan, kanske därför?

Tattoo, jag gillade ringen med stenar i ett band snett över, den var jättesöt! Men man måste nästan prova ihop med ringen för att se hur det ser ut till, jag valde nåt helt annat än jag tänkt för det var finast ihop... Min man vill inte ha nån ring, han har aldrig haft smycken och är lite besvärad av förlovningsrinen än, sitter och vrider och tar av och på den jämt...

Svar på tråden MAJ 2010 del 4