MAJ 2010 del 4
Här blir det ingen klänning provad idag :( Jag har åkt på magsjuka :( Urk... En annan gång då...
Här blir det ingen klänning provad idag :( Jag har åkt på magsjuka :( Urk... En annan gång då...
Nu har jag beställt klänning åt dottern och väst+kravatt åt sonen. Har bett svägerskan som är hemskt stickbegåvad att sticka en bolero åt dottern också. Nu behöver jag hitta ett par fina byxor åt sonen bara, vart kan man tänkas hitta det? Typ kostymbyxor i stilen? Han har nog stl 104-110 nånstans beroende på märket...
Jag skrev just ut blanketter för hindersprövning, efternamn och även namnbyte åt barnen och en för att lägga till ett förnamn åt mig. Och en anmälan om efternamn där jag kryssade att vi skulle behålla våra efternamn. jag velar alltså än ;) Men det lutar väl mot att hela familjen får heta som han och jag tar ett extra förnamn också... Fast det känns rätt stort och läskigt att byta namn av nån anledning. Själva vigseln och äktenskapet bara längtar och ser jag fram emot men namnbytet känns konstigt. Som att sudda ut den jag är och bli nån ny. Jag vet ju att det inte sitter i namnet och jag försöker tänka att det inte är såååå krångligt att byta. Men jag vet inte... Får nog ta fram tarotkorten och se Lite löjligt, men vid stora beslut så hjälper de mig att reda ut tankarna...
MEN vad gör man med gamla intyg, betyg och annat som är i ens gamla namn??? Och hur ska någon nånsin hitta en på fb, haha!?
Emsan och Bluebride, hoppas ni kryar på er snabbt! Massor av grönt te med honung är bra och gott :)
Martinaa, blä... Vilka prioriteringar... Särskillt om ni just har sett dem dessutom. Förstår att du är deppad och funderar mycket nu. Låt det svalna ett par dagar och se hur det känns då tycker jag. Hoppas det löser sig!
Jag var och provade skorna igen, kan inte bestämma mig. Är såååå kär i dem men de är ack så höga. Orkar man? Hittade iaf ett hårsmycke på stan, velade massor men köpte till sist detta:
www.monsoon.co.uk/content/ebiz/monsoon/invt/69133667/69133667_m1.jpg
Men borde jag köpt detta istället, det är lite större och vitt. Men jag fick för mig att jag skulle ha skor handväska och hårsmycket i fuchia... Funderar på att byta men vad tror ni???
www.monsoon.co.uk/content/ebiz/monsoon/invt/69134815/69134815_m1.jpg
Den andra är mycket större, kanske lite för stor... Kommer att ha lite vintage-stil på frisyren. Ev något i denna stil...
haircomesthebride.com/images/2007%20Passions/07Vintage-Down.jpg
Ja, de är ju grymma. Har också provat dem men de fanns ju bara i rött, svart och lila vill jag minnas. Alla snygga skor finns i lila, en färg som jag alltid tror att jag gillar men alltid inser att jag faktiskt inte gör det. Synd, annars hade jag kunnat ha ett väldigt fint lila bröllop med alla fina lila saker jag hittat under planeringen ;)
Jag köpte den i nordstan i gbg, på Acessorize eller vad de heter (finns i sthlm också och Malmö tror jag). Det fanns massor av fina, men mest i svart och vitt. Den här var den enda i cerise men den fanns också i typ blått, beige-grå och lite flerfärgad med lila-rosa nyanser.
Lustigt, när jag hörde den låten på melodifestivalen tänkte jag direkt att den texten och sången var fin, den skulle man ha på bröllopet. Men jag sa inget för sambon verkade inte så impad (ingen av oss tyckte att han sjöng så bra, det var nog därför). Men imorse går min sambon och nynnar på låten och kläcker ur sig: Kan man ha en låt från melodifestivalen på bröllopet? Jag blev jättepaff för att jag har gett förslag efter förslag på solosång och får typ noll reaktion och sen kommer han på en egen som råkar vara en som jag verkligen gillar Tydligen finns det lite bröllopsrelaterat som går runt i huvudet på honom med :)
Åh, snyft! Jag tog på mig klänningen igen idag, tyckte det såg ok ut i spegeln men sen tog jag bilder och jag ser HEMSK ut! Jag ser gravid ut eller kanske som en flodhäst. Jag vet inte vad jag ska göra, vill inte ens lägga ut bilderna. Baktill så väller det typ fett över kanten och nu är jag jättedeppad! Tyckte jag var så fin när jag provade en liknande. Själva klänningen är fortfarande fin, alla veck och sånt syns mycket bättre nu när den fått hänga till sig lite och man kan se att när den är pressad kommer draperingarna att vara lika fina som på originalet. Maj jag som ändå är hyfsat storbystad (c-kupa) ser ut som om jag har små bröst och så hamnar ögonen bara på en jättekagge nedanför... Kanske för att den ser blankare ut när man fotar, det är så dåligt ljus att den envisas med att ta med blixt... Jag vet inte om det är i mitt huvud det ser så hemskt ut, känner att jag verkligen skulle behöva en kompis som kunde knyta in mig ordentligt och dra åt jämt hela vägen, nu drog jag genom varannat hål i snörningen bara för att inte trassla in mig när jag inte såg nåt baktill... Sitter och kollar lite på en ny klänning men jag vet inte. Tappade lite sugen nu... Kan jag komma i mjukisbyxor och t-shirt kanske?
Sorry för deppsnacket... Men det känns inte alls bra just nu :(
Tack Emsan och Tattoo, känns lite bättre nu. Det är ju FETtisdag idag så det är väl det Haha!
Msnade med sambon lite och jag tror jag ska beställa en till klänning i helt annan modell och se vilken som känns bäst. Har inte helt bestämt mig men kanske att det blir så. Den jag inte använder får gå på tradera då... Ska tänka lite bara, men den var såpass billig att det inte är någon katastrof om det nu är så att modellen verkligen inte klär mig... Synd att min tärna håller på att fasa in sig på bromsmediciner för sin MS nu så hon mår inte så bra och jag vill inte besvära henne med mina små problem när hon mår pyton mesta delen av veckorna... Annars hade det varit najs med en kompis som kunde hjälpa, kolla och ge smakråd...