• CeKe

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

åhh va härligt, en tråd med drag i ikväll. Är rätt uttrååkad. Min kära Kece är på pokerkväll med grabbarna o jag tar det lugnt, vilket jag inte är sååå bra på

Jag tycker faktiskt att vinnarlåten var bättre än vanligt.. men har inte varit så förtjust i tidigare vinnarlåtar i o f sig. Tror också Calle har större potential att göra eget material, men jädrar i mig vad Eric kan sjunga. Inte många som kan gå upp emot Freddie Mercery i röstkapacitet...

• CeKe

hmm, har läst ngnstans om några som chansade och det slutade med att gästerna fick gå och betala ut mellanskillnaden på posten för att få ut inbjudningarna. Vore ju lite smått genant, men iof sig ett roligt samtalsämne på festen sen

molnis skrev 2009-12-30 01:01:30 följande:
    Vi e nästan färdiga med alla inbjudningarna nu. När vi socka till eng så vägde vi å de väger 30 gram. Med ett frimärke så får de bara väga 20. Nästa steg e 20-100. Så 30 e ju inte mycket över. Vågar man chansa å bara sätta på ett ändå tro?
  • CeKe

Helt underbart ju! Det är alldeles för långt kvar i mitt tycke!

KatjaB skrev 2009-12-31 10:12:27 följande:
    tänk, om inte många timmar så är det inte nästa år, utan i år som vi gifter oss. Helt plötsligt känns allt väldigt snart
  • CeKe

Jag kan alltid ge en hjälpande hand med buffén, om du vill =) Tack för i nyår. förresten! Mycket trevligt!

vi är tre skrev 2010-01-05 21:44:19 följande:

är de bara jag som har en karl som inte för står sig på detta med giftemål och pengar. vi diskuterar helt olika, han tror att allt är gratis eller kostar väldigt lite. har en tajt budget men när han säger att jag, han och tärnan ska ha en 500kr tillsammans i blommbudget....åååå blir tokig.sen tycker han att buffé blir dyrt, bara ha tårta. vill inte jag. tänkt göra buffén själv så de blir inte så stor utgift.gudars vad iriterad jag kan bli på karn.
  • CeKe

Jag har sett någonstans att de bara håller i 4 månader, så allt för tidigt kan man inte skicka in dem...

EåN2010 skrev 2010-01-08 09:42:32 följande:
    våra inbjudningskort blev rosa... han tyvärr inte ta nå kort innan de försvann ut till alla... men så blir de ibland... har ni redan skickat in era hindersprövningar? hur tidigt kan man skicka in dem?
  • CeKe

Jag googlade på att göra korsord och hittade en supersida! Nu har jag tappat bort den igen dock... men det är ett tips =)

• CeKe

Jag gör festprogrammet i publisher. Ett superprogram som jag aldrig testan innan, men som va lätt att lära sig. Väldigt likt powerpoint i hur man använder det! Håller reda på sidnr och sånt själv om man vill göra programmet som ett häfte.

Googla på office publisher, så kommer du till en sida där man kan ladda ner en gratis testversion av office 2010. Tänkt dock på att testversionen bara är för 60 dagar!

• CeKe

Det tycker jag beror på vad du alltid har kallat dina föräldrar. Har du alltid sagt mamma & pappa, tycker jag det känns lite uppstyltat att skriva mor & far... men det är jag det...

Har en kompis som alltid sagt mor & pappa, så för henne hade ju det varit "rätt"

Lyckliga013bruden skrev 2010-01-14 15:02:34 följande:
    Borde man skriva mamma och pappa eller mor och far?
  • CeKe

Ett par kompisar som nyligen gifte sig skickade sms till mig och frågade om egenskaper hos min sambo. Jag skrev ner några och skickade tillbaka. De gjorde en jättebra presentation av honom utifrån det.. så prova det! I o f sig förstod jag såklart vad de skulle ha det till, men tror inte att det är en jätteöverraskning att många brudpar skriver några rader om gästerna..

Lyckliga013bruden skrev 2010-01-14 15:15:36 följande:
    Bra, då fortsätter jag kalla de mamma å pappa. =)Ni som skriver ett par meningar om gästerna, hur gör ni med de respektive ni inte känner?Frågar ni någon som känner personen om lite info eller?T.ex. en kompis pojkvän/sambo jag inte träffat eller vet något om, skulle ni då bara skriva Astrids pojkvän/sambo. Eller ringer ni Astrid och frågar lite om honom?Jag vill så gärna skriva ungefär lika mycket om alla, men det är svårt när jag inte känner alla =)(Ja vi är två som ska gifta oss men eftersom en av oss planerar och fixar och donar och den andra inte riktigt bryr sig, och svarar ofta på frågor med "jag vet inte, du får göra som du vill det spelar inte mig någon roll" Därför använder jag, jag-formen ofta.)
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)