Ett par kompisar som nyligen gifte sig skickade sms till mig och frågade om egenskaper hos min sambo. Jag skrev ner några och skickade tillbaka. De gjorde en jättebra presentation av honom utifrån det.. så prova det! I o f sig förstod jag såklart vad de skulle ha det till, men tror inte att det är en jätteöverraskning att många brudpar skriver några rader om gästerna..
Lyckliga013bruden skrev 2010-01-14 15:15:36 följande:
Bra, då fortsätter jag kalla de mamma å pappa. =)Ni som skriver ett par meningar om gästerna, hur gör ni med de respektive ni inte känner?Frågar ni någon som känner personen om lite info eller?T.ex. en kompis pojkvän/sambo jag inte träffat eller vet något om, skulle ni då bara skriva Astrids pojkvän/sambo. Eller ringer ni Astrid och frågar lite om honom?Jag vill så gärna skriva ungefär lika mycket om alla, men det är svårt när jag inte känner alla =)(Ja vi är två som ska gifta oss men eftersom en av oss planerar och fixar och donar och den andra inte riktigt bryr sig, och svarar ofta på frågor med "jag vet inte, du får göra som du vill det spelar inte mig någon roll" Därför använder jag, jag-formen ofta.)