• CeKe

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Mmm, min kära Kece kommer antagligen köpa en kostym. Det får han pyssla med på egen hand, så blir det en överraskning för mig, liksom min klänning för honom.

Däremot fick jag härom dagen se honom i frack. Trevligt trevligt. Hans jobb har en fest varje år där arbetsgivaren står för hyreskostnaden av kläderna. Var med när han provade. Fick en liten glimt av hur snygg han kommer va på bröllopet, oavsett om det då blir frack, smoking, kostym eller vad som. Snygga kläder helt enkelt

• CeKe

Är det bara jag som inte har förstått det där med att tärnor och toastmastrar ska va med och pyssla och ordna saker? Personligen tänker jag att sånt helt & hållet är upp till brudparet! Men är det sedan någon som självmant vill och kan hjälpa till är det ju förståss guld värt. Jag skulle dock aldrig komma på tanken att kräva eller förvänta mig sådan hjälp! Det är ju trots allt vår stora dag och inte deras stora dag... Eller tänker jag galet?

• CeKe

Vårt kommer gå totalt inklusive allt på mellan 30-40000 kr för 100 gäster. Då sparar vi 6500 kr/månad just nu för att få ihop både till bröllopet och för att rusta vår båt lite nu i vår.. det blir rätt snålt att leva, men va 17, det är det värt!

• CeKe

E&N2010: Nix, så gott ställt har vi det inte. Vi är helt enkelt två vuxna utan barn som jobbar heltid... Och inte är någon av oss nån höginkomsttagare heller. Men vi har helt enkelt satt oss ner och räknat ut hur mycket vi behöver varje månad till hyra, el, mat, försäkringar etc och försöker att snåla med "lyx" och sånt som verkligen inte behövs. Vi bor ute på landet, så har inte så många affärer och sånt som lockar heller bara vi tagit oss hem från stan och jobben =)

• CeKe

Just ja, jo, mina föräldrar har hjälpt till med klänningen och festlokalen, så det är guld värt! De vill nog hjälpa till en del med tårta och mat ockskå, men vi vill känna att vi kan betala allt själv också.

EåN2010 skrev 2010-01-26 09:13:34 följande:
    oj...då måste ni ha det ganska bra ställt om ni kan spara så mycket pengar i månaden... får ni inge hjälp alls med betalningen?
  • CeKe

Samma här! Vi har också blivit sporrade att fortsätta att spara efter bröllopet =) Inte dumt1

KatjaB skrev 2010-01-26 11:47:38 följande:
    Jo, det är klart att det är mycket pengar, samtidigt så blir iallafall jag lite peppad att fortsätta spara efter det här, om vi pallar med att spara såhär med ett mål, då borde det ju funka att spara mycket även senare.
  • CeKe

Nix =) Jäklar vad du blivit medial Vore ju superskoj om du var med! Det måste jag bara se i så'na fall!

KatjaB skrev 2010-01-26 16:23:39 följande:
    Hörrni tjejer, har ni också fått mail från någon på tv4 som ska göra ett program typ som halvåtta hos mig, fast med bröllop. 4 brudar ska gå på varandras bröllop och betygsätta. Fick ett mail nyss.. lät ju lite kul, även fast jag skulle bli lite nervös för att bli betygsatt, hehe
  • CeKe

Klart du ska ställa upp! Se det som en kul grej

• CeKe

Eller så dricker alla massor för att våga synas i tv

• CeKe

Hm, skulle också vilja få bort valkarna under armarna som blir.. och dubbelhakan som kanske i o f sig bara jag själv tänker på =) Tyvärr är det nog omöjligt =) Valkarna under armarna finns ju tydligen där för att vi ska kunna sträcka upp armarna, har jag fått förklarat för mig.

• CeKe

De kan ändå ha eftersändning till det ställe de bor på, så då kommer korten rätt ändå. Så gjorde jag när jag pluggade =)

Bettertogether skrev 2010-01-27 19:31:50 följande:
    Suck... Det tar ju eeeeevigheter att hitta rätt adress till alla man ska skicka inbjudningar åt! :P De flesta av mina kompisar bor på sin studieort men har sin adress till barndomshemmet, så eniro har inte rätt :/ Och hur roligt är det att fråga efter deras adresser, det blir ju ingen överraskning då :(
  • CeKe

Har en fråga till er som hålelr på med festhäftena. Vilken teckenstorkek kör ni med?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)