• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Usch, vad konstigt det känns... Jag fick lämna ifrån mig min förlovningsring på lagning igår. Känns tomt på fingret. Pratade lite vigselring med guldsmeden. Blir nog en ca 2,5 mm bred alliansring med kanalfattning så att från sidan ser den ut som min förlovningsring. Men han är hopplös när det gäller priser för han kan aldrig ge ett pris. När vi beställde förlovningsringarna fick vi priset två dagar innan vi skulle hämta dem. Men han sa i alla fall att stenarna kostar 290kr styck och 200kr/fattning. Men sedan vet man ju inte hur mycket guld som behövs och hur många timmar han behöver lägga så det är ändå svårt att räkna fram ett pris. Får väl helt enkelt säga att taket är 13000, sedan får han väl sätta några stenar mindre om han märker att det drar iväg.

• Sundance

Finns det ingen annan kyrka i närheten som ni kan tänka er och som är ledig då? Usch, förstår att det känns jättetungt. Jag hade också blivit jätteledsen.

Måste säga att även jag tycker att det låter lite roligt med bilen . Förlåt...

Igår kväll satt jag och m2b och åt på restaurang och drack vin och firade hans nya jobb och pratade en massa bröllop. Jätteroligt! Han har inte varit så engagerad så innan. Hade en kanonkväll! Fick fram en massa kul idéer.

• Sundance

Förstår att du blev lite fundersam. jag hade berättat för dem precis hur du tänker för om du säger som du sa här nu, att du är tveksam till om de klarar av så många, så är nog chansen stor att du skärper till sig lite extra inför ditt bröllop.

• Sundance

Åh, har precis bokat en kortvecka i Stöten för mig och m2b. Åker torsdag till söndag sista veckan i mars. Ska bli helt underbart.

• Sundance

Jag har aldrig provat längd, om jag ska va ärlig. Min härliga sambo däremot är skåning och hade aldrig stått på ett par längdskidor men bestämde sig för att han skulle åka Vasaloppet. Så han köpte skidor, åkte upp till Mora(Visst är det där de startar?), lämnade in skidorna (forfarande inplastade) och bad att få dem vallade. Expediten började med att fråga om han kommit för att titta på snön . Men han tog sig runt på en hyfsad tid. Förstår ni nu vilken envishet jag har att tampas med där hemma??!!

Själv åkte jag mycket skidor som barn men nu är det väl typ 16 år sedan. Skulle köpa skidställ idag och fick säga till expediten att jag inte åkt skidor sedan mamma och pappa klädde på mig. Kände mig lite lost i skidställsjungeln.

• Sundance

Aha! Nu vet jag det.

Jag har tänkt på en sak... Om man har korsett under sin klänning... Ser man inte rundare ut än vad man egentligen är då? Det blir ju liksom ett extra plagg. Eller trycker korsetten in så mycket av midjan och magen att det inte blir någon skillnad? Ska ni har korsett under er klänning? Eller bara BH? Inget alls?

• Sundance

På ett bröllop vi var på hade töserna jättehärliga klänningar med stor kjol och rosetter vid vigseln. Men sedan fick de på sig nya, fina sommar klänningar när det var dax för fest.

jag tror jag kör på en bra, snygg BH under min också då. Provade den ju med bara vanlig BH och den satt ju bra. Men den är ju halterneck så jag hoppas att jag kan hitta en BH som inte syns. Någon som vet bra underklädes-butik i Malmö/Lund-trakten?

Har tyvärr inte kunnat beställa den där från Kina ännu. Mycket andra utgifter nu. Och så har jag ju bokat både hår och smink över budgeten. Men jag hoppas kunna beställa den i April. Då borde jag väl fortfarande hinna få den till den till slutet av juli?

• Sundance

Jaha, kanske bäst att försöka beställa snart då. Får se över ekonomin. När är det man brukar få deklarationen? har noll koll på om jag ska betala tillbaka nåt. Vill ju inte få en överraskning. Men jo, jag hämtar ju en klänning nu nästa helg. Har väl inte varit överexalterad över den om jag ska va ärlig men ju mer jag tänker på den, desto mer längtar jag så den kan nog bli jättebra den också. men jag kommer inte kunna släppa Kina-klänningen om jag inte får prova den .

• Sundance

Men fy Tausen! Förlåt, vi måste ha lagt in våra inlägg precis samtidigt för ditt fanns inte med när jag skrev mitt inlägg om min kina-klänning. Känns dumt att prata på om det när något så fruktansvärt hänt er. Hoppas att inte för många minnen och liknande blivit förstört. När får ni besked om hur omfattande skadorna är?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)