• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Det första alternativet tycker jag.

• Sundance

Svårt det där med presenter. Min m2b har ett par år kvar till 30 men i morgongåva får han en whiskey-provning.

• Sundance

Har du inget Panduro i närheten så du kan gå och fråga ang. det där med att stämpla servetter? Eller ring en Panduro-butik.

Trist med klänningen! Men jag tror att man blir lite hispig om den inte lever upp till förväntningarna direkt. ta det lugnt och prova igen med någon som kan hjälpa dig på med den. Kanske blir det bra då. Själv är jag också lite nervös inför att hämta och prova min klänning nästa helg. Hoppas att vi tre som var iväg och provade kom ihåg rätt när vi alla mindes att det var en 34:a.

En av mina tärnor vill att jag ska komma upp till henne och prata bröllop snart och så frågade hon om någon av de andra som ska vara med och fixa vill följa med. Eh, det är ju mest bara jag som fixar... Borde jag försöka få med de andra tärnorna? Känner på mig att de inte har så stor lust faktiskt. De tänker sig nog inte att de ska fixa så mycket. men hon som jag ska till är så himla go och om det är någon som vill fixa en massa så är det hon. Känns lite dumt att säga att det mest bara är hon som bryr sig. Tänk om hon inte känner att hon heller har lust att fixa nu när de andra inte verkar bry sig så mycket

• Sundance

Ja, ni har kanske rätt... Men har en känsla av att de kommer bli väldigt förvånade och inte alls förstå vitsen med att DE ska åka dit. "Vad är det VI ska göra?" liksom. Men visst, ska jag va ärlig så vet inte jag heller vad det är som hon jag ska till har tänkt att vi ska planera .

• Sundance

Oj, här skrivs det !

Vill också komma igång med fest- och vigselprogram. Men så sa någon att Publisher var bästa programmet och om man inte ville betala för det så kunde man bara ha det en månad och och då är det ju lite tidigt att ladda ner det redan.

Apropå att leja ut uppgifter som diskuterades tidigare i tråden så gör vi i princip alla förberedelser själva och mina tärnors uppgift är mest att lyssna på tankar som m2b inte orkar med (som om det är snyggast med vita eller silvriga ljuslyktor och om rosorna ska vara klarröda eller djupröda). Däremot lejer vi ut att ta emot osa till en av marskalkerna och toastmasterns jobb får börja när talarna börjar ringa. Däremot på den stora dagen, då har vi planer på att leja ut det mesta. allt från dukning till att vara mentalt stöd.

• Sundance

Blir också lite förvånad över det kansliet sa. jag ringde en vigselförrättare som jag hört gott om i förrgår och frågade om han ville ta vår vigsel och han sa inget om att vi inte kunde boka dag redan nu. Dock fick han ansöka om särskilt tillstånd för han håller egentligen till i en annan kommun. Får se vad han säger. han skulle ringt i förrgår men har inte ringt tillbaka ännu. Får ringa honom imorn eller nåt. Men vadå, ska man alltså inte kunna boka dag förrän hindersprövningen är klar? Den kan man ju inte skicka efter förrän tidigast 4 månader innan. Den får ju inte vara äldre än 4 månader. Känns som stor risk att man inte får tag i någon förrättare då. I den kommunen vi ska gifta oss finns bara en.

• Sundance

Förlåt, ska bara skriva ett inlägg till, sedan håller jag mig borta ett tag.

Min farmor kommer inte på bröllopet . Hon är för gammal. Hon hade besökt min faster i Bromölla nu nyligen och blivit jättetrött och dålig så då förstod hon att hon inte skulle orka åka ner hit till skåne vid bröllopet. Fick nästan lite dåligt samvete att vi inte tänkte på det och valde att lägga bröllopet här nere i skåne.

• Sundance

Mmmm...

Jag håller just nu på att skriva till landstinget där den vigselförrättare vi helst vill ha, är verksam. Vår vigsel kommer ju äga rum i en annan kommun och därför måste han ansöka om särskilt tillstånd och ville att vi skulle skriva varför vi vill ha just honom. Svårt hur man ska uttrycka sig så att de godkänner det. Man får väl fjäska lite

• Sundance

Nu blev jag hungrig! Men måste erkänna att det börjar bli lite halvtomt i kassan nu. Lönen är mer än välkommen på måndag. Förslag på billig, lättlagad middag? Soppa kanske... Fast det åt jag till lunch. Är ju inte hemma förrän vid 9 ikväll...

• Sundance

Toast var en bra idé! Nej, förresten, min sambo slängde mackgrillen. Fattar inte varför. Men man kan ju göra i ugnen. Det är också gott. Inget dumt förslag faktiskt! Tror det får bli det. Fast jag har ätit väldigt mycket bröd idag . GI-fantasterna hade storknat

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)