• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • Blivandefrueriksson

Tror vi komemr ha en traditionell placering vid hönnörs bordet sen vet jag inte om det finns för de andra? Men mina föräldrar är skilda men pappas resp får sitta vid ett annat bord.

• KatjaB

S föräldrar är ju skilda och så är mannen som hon levde med i 18 år också skilda så det blir 3 föräldrapar på hans sida, hehe. Vi har mina föräldrar, hans föräldrar, våra barn och hans farmor och min mormor på honnörsbordet. De nya respektive får sitta bland folk i samma ålder, som de känner någorlunda iallafall, men vi placerar dem inte brevid varandra, det kan ju bli lite krystat även fast alla kommer överens.

De får sitta nära honnörsbordet ändå, så att de kan se sin respektive som inte blir så långt ifrån. Borden blir som ett E fast med 4 tungor

• Karin längtar

Katja, lite är det kvar, men det mesta ska vara klart. Vi ska köpa godis, chips och drinktillbehör och sådant och sen ska jag skriva ut kyrkhäftet.

• giz83

pandis81: vart har du fått tag på den där billiga alkoholen??? kan du dela med dig av det tipset? vore najs o veta vart man får tag på så bra priser...=)

katjaB aj aj aj aj jag lider me dig och e glad över att mina tänder *ta i trä* är hela...

mammab uss då...ska prova skicka igen om de låter bra?

yatzy86: jag sitter i en liknande sits...min mamma o pappa är skilda och pappa är omgift, nya kvinnan är helt underbar, men jag vet inte om jag tycker att hon ska sitta vid honörs bordet? hans föräldrar är inte skilda och kommer att sitta vid honörsbordet, men ska man sätta pappas nya vid bordet också?

mamma o pappa bråkar inte och är inte ovänner, men jag vet inte?

men vad har din m2b sagt om att ha henne vid honörsbordet då? och vad tycker han om henne? kommer de bra överrens? vad har de skapat sig för relation under de åren som hon och hans pappa varit tillsammans?

men sen har jag funderat mycket på det där med bordsplaceringen...myyycket...

och jag tror att det enda jag kommit fram till är att barnen ska få ett eget bord och som "duk" ska de få en pappersduk och kritor så de kan rita när de ätit färdigt...låter väl bra va?

men sen står det still på den fronten.....*suck*

*kärleken är evig*
  • Tausen

ja för att inte nämna att vårt hus brann ner dessutom..dålig vecka...

KatjaB skrev 2010-01-23 14:39:09 följande:
    sundance: den kocken vi pratade med först tog 200 kr /timme och så betalade vi råvarorna.. nu caterar vi allt via en annan firma istället men jag tyckte det lät helt okej, vad kan det ta? 7-10 timmar max? karin: vilken otursvecka för alla, du med ditt nackspärr och min tand och bluebrides blå lår Oj, vad pirrigt det måste vara, har ni mycket att göra såhär i sista stund eller är allt klart och ni istället sitter som på nålar?
  • Tausen

men har hört att nästa vecka ska bli en toppenvecka :D

• yatzy86

giz83. nä alltså vi känner henne typ inte alls. Så att hon ska sitta där känns otroligt avlägset, skulle mest känt konstigt. Vi vet knapp tom hon kommer heller för hon visste inte om hon kunde.

Svår sits iaf, men blir väl lättare när alla har hört av sig om de kommer eller inte så man kan mer få en överblick vad vi har för möjligheter, 14 mars har vi som OSA, men som vanligt vet de flesta inte ens vad det betyder eller tror man bara kan ringa den dagen haha.

• yatzy86

Sedan så är ju mina föräldrar också skilda har nya båda två. där pappas fru inte kommer ha en plats på honnörsbordet hur det än blir.

Äsch alltså det är svårt. Det måste ju bli perfekt ;)

• Bluebride

Är det fler som har fått in dåligt med besked, måste alla vänta till sista dagen?

• pandis81

Våran alkohol har vi fått tag på genom en bekant till en bekant.
    Vi har ganska mycket folk som har bekanta då vi tillhör en innebandyförening. Och då var det en av dom vi umgås mest med, som sa att han hade bekanta som åker ner till tyskland och handlar och lite hade dom hemma och resten skulle dom åka ner och köpa som vi ville ha det var bara att skriva en lista.

Så den listan ska vi skriva.

Idag fick jag reda på att hår och smink för mig och mina två tärnor går på 4000 kr tillsammans. och då gör dom även ordning min mamma som bara ville bli stylad lite. Då hon är super allergisk så är det ingen sminkning på henne.

Det tycker jag låter helt okej måste jag säga. Känns skönt att ha det klart.

giz83 skrev 2010-01-23 21:01:53 följande:
    pandis81: vart har du fått tag på den där billiga alkoholen??? kan du dela med dig av det tipset? vore najs o veta vart man får tag på så bra priser...=)
    katjaB aj aj aj aj jag lider me dig och e glad över att mina tänder *ta i trä* är hela...
    mammab uss då...ska prova skicka igen om de låter bra?
    yatzy86: jag sitter i en liknande sits...min mamma o pappa är skilda och pappa är omgift, nya kvinnan är helt underbar, men jag vet inte om jag tycker att hon ska sitta vid honörs bordet? hans föräldrar är inte skilda och kommer att sitta vid honörsbordet, men ska man sätta pappas nya vid bordet också?
    mamma o pappa bråkar inte och är inte ovänner, men jag vet inte?
    men vad har din m2b sagt om att ha henne vid honörsbordet då? och vad tycker han om henne? kommer de bra överrens? vad har de skapat sig för relation under de åren som hon och hans pappa varit tillsammans?
    men sen har jag funderat mycket på det där med bordsplaceringen...myyycket...
    och jag tror att det enda jag kommit fram till är att barnen ska få ett eget bord och som "duk" ska de få en pappersduk och kritor så de kan rita när de ätit färdigt...låter väl bra va?
    men sen står det still på den fronten.....*suck*
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)