• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • pandis81

när har ni sista dagen???
    Vi har sista dagen den 1 februari vi har väl fått in hälften ungefär.

Bluebride skrev 2010-01-23 22:58:59 följande:
    Är det fler som har fått in dåligt med besked, måste alla vänta till sista dagen?
  • Bluebride

Vårt osa är 1 april faktiskt, kanske inte skulle ha skrivit så långt fram.

Vi kommer bjuda på älgkött och potatisgratäng, svärmor fixar det, jag har lagt över ansvaret av maten till gubben och det verkar ha gått bra. Ska tänka på något vegetariskt, något litet bara.

• KatjaB

tausen: ja, ert hus är ju såklart värre.. känner mig ju lite fånig som gnäller över min tand, hehe

Nu har förresten S biologiska pappa o hans tjej sedan ett halvår tillbaka gjort slut, o så har han träffat en ny igen (sängen hinner väl knappt kallna )Han har ju träffat många nya på senaste åren och det känns lite som att de avlöser varandra, medan han själv tycker att han hittat rätt varje gång för att göra slut ganska så kort därefter.
    Vi har räknat med en respektive till honom på bröllopet men det känns ju lite märkligt att det inte direkt går att veta om den personen bytts ut lagom till juli.

• Lyckliga013bruden

Pandis, var har du fått det braiga priset ifrån??

KatjaB Har en likadan person i närmaste familjen och jag är lite kluven. En del av mig tycker att personen borde komma ensam och att det känns lite märkligt att ha en 2-3månader gammal flickvän med sig. Medan den andra delen av mig tycker spela roll om personen tar med sig Anita eller Berit vi har ju ändå räknat med att personen tar med sig en flickvän.

• pandis81

Bra pris på vad alkohol eller smink och hår.??

På alkoholen så skriver jag samma som jag skrev ovan.

Våran alkohol har vi fått tag på genom en bekant till en bekant.
    Vi har ganska mycket folk som har bekanta då vi tillhör en innebandyförening. Och då var det en av dom vi umgås mest med, som sa att han hade bekanta som åker ner till tyskland och handlar och lite hade dom hemma och resten skulle dom åka ner och köpa som vi ville ha det var bara att skriva en lista.

Och på håret och sminket så är det två personer som kommer hjälpa mig. Håret kommer att göras av en tjej som är kompis till en av mina bästa kompisar i Linköping. Så hon kommer att komma hem till oss och göra ordning håret och sminket kommer att göras av min svägerskas bästa killkompis som är utbildad make upartist. Så priserna är ju lite kompisgrundande..
    Ibland har man tur att folk känner folk

Lyckliga013bruden skrev 2010-01-24 02:24:26 följande:
    Pandis, var har du fått det braiga priset ifrån??KatjaB Har en likadan person i närmaste familjen och jag är lite kluven. En del av mig tycker att personen borde komma ensam och att det känns lite märkligt att ha en 2-3månader gammal flickvän med sig. Medan den andra delen av mig tycker spela roll om personen tar med sig Anita eller Berit vi har ju ändå räknat med att personen tar med sig en flickvän.
  • pandis81

Nä nu var det dags att åka och jobba..
    USCH USCH USCH USCH

hörde ni att jag verkligen inte vill..

• Sundance

Låter som ett bra pris för smink och hår. Mitt smink går på 1200. Håret vet jag inte exakt ännu. bara att mitt löshår landar runt 3000, men det får jag ju behålla sen och kan använda till fest och så.

vad gäller bordsplacering har vi det också lite svårt. M2B's pappa stack för 18 år sen. Hittade min m2b gråtande en kväll, framför stereon, lyssnande på "himmelen är oskyldigt blå" med Ted Gärdestad och till slut fick jag ur honom att han tyckte det här med honnörsbordet var jättejobbigt. Och att det nu blev så uppenbart att hans familj var trasig medan min sida var som den ska va. Så då bestämde vi oss för att även ha runt bord som honnörsbord. så där blir nog jag och han, min mamma och pappa, hans mamma och hans två systrar. Familjerna helt enkelt. Lite tråkigt för pappa bara att inte få någon man i närheten att prata med. Kan man sätta hans bestman där (eller hans kusin) även om jag inte sätter någon av mina tärnor där?

• sarahkka76

Hår, smink och naglar på plats kommer att gå på 3500 för mig. Vet inte om jag kommer att ta naglarna men jag ville ha det bokat ifall att.

Vi kommer att bestämma bordsplacering efter O.S.A. när vi ivet vilka som kommer, lite svårt att veta nu. Stället är litet och borden kommer att ställas lite olika beroende på hur många vi är och då vet jag iaf inte hur många det blir per bord.

• Sundance

Har nog pratat om detta förr så förlåt om jag upprepar mig lite. Men det här med utgångsmarch vid utomhusvigsel... var ska man liksom ta vägen? Vi gifter oss en bra bit från byggnader så det finns ingen naturlig plats att försvinna till. Vi var inne på att sätta oss i en bil som väntar under vigseln men för vad, för att åka 30 meter och sedan gå bakom huset och möta upp med de andra på verandan. M2B föreslog igår att vi struntar i utgångsmarchen och när vigselförrättaren sagt sitt sista kan han meddela att gästerna är välkomna fram och krama och gratulera och så förbereder man sina närmsta så att de kastar rosblad och ris och så kör man igång någon glad trevlig musik. Kan man göra så? Eller är det risk att vi bra står där och ingen fattar att de får komma fram? Kommer det liksom att "saknas" en annars naturlig del av vigseln som gör att det bli konstigt?

• Blivandefrueriksson

sundance din pappa har väll din man att prtata med vid bordet? eller tänker jag fel.

vi ska inte göra som pandis då det är olagligt utan vi åker ner själv till tyskland, fan lät som en moral tant där men men.

Igår var vi hos ett par kompisar som kommer att vara värdpar på bröllopet, vi pratade massor plus att jag fick kolla in hennes klänning som är uppsydd på millys så vacker och så fint gjort och väldigt noga, jag hade en aspera en gång i tiden som var mycket värre sydd än den millys hade sytt.
    så inatt har jag drömt bröllop järnet, längtar så.. ska nog pyssla med lite ljus lyktor och inbjudningskort eller fest program , fick låna hem deras så fint och bra..

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)