Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Ja, surt är ordet. Nja, har inte så stora förhoppningar på att de kommer fram. Det är 3 veckor sen om inte 4, kommer inte riktigt ihåg.

Nu är dekorpappret på och pappret med texten klippt. Nu ska den sättas fast. Många moment...

• sarahkka76

Katja: dessa inbjudningar var inte egentliga inbjudningar utan info om att vi ska gifta oss, var och när. Det är en tradition vi har i vår kultur. Man skickar detta till såna som man vet inte kan komma och de som är mer avlägsna.
    Det blir inte av att göra de igen eftersom det materialet inte finns kvar och det innebär att jag skulle behöva hitta på nya i kort. Har inte tid med det riktigt. Och sen kostnaden. Det kostade ca 400kr att skicka dem plus vad varje kort kostade.

Vet inte än hur vi ska göra, antagligen skanna in en och mail. vi får se. Alla vet att de är skickade men inte kommit fram.

De som jag gör nu är till de gäster som är bjudna och som tur det är så bor alla här

Ni får öva så att det sitter i ryggmärgen

• sarahkka76

Vi kommer inte att dansa, min sambo vägrar, så vi kommer att inleda festen bara genom att musiken kommer igång eller att genom tex min moster och hennes man ville dansa ett tangonummer. Tango är en del där jag kommer ifrån därav valet av dansen.

• sarahkka76

Katja: argentina/uruguay. Fint tyg Vilken tur du har att han åtminstone vill prova. Min vill inte ens det hehe

• sarahkka76

sundance: ja, det känns jätte tråkigt, men vad ska man göra?
    Ta med sambon så får han vara med och välja, kanske det går fortare så hehe
    Vi kommer inte att ha nattamat eftersom vi kommer att köra till 01.00, så vi bjuder på tilltugg under festen istället.

katja: ja, det där med smår summor känner jag igen. Vi valde att göra egna inbjudningskort och egen dukning för att det skulle bli billigare, men det slutade att det blev dyrare. Det positiva är att vi får det som vi vill ha det.

• sarahkka76

Vi ska ha buffe och vi betalar 360kr/pers om de väljer alkoholdryck, väljer någon alkoholfritt blir det billigare. Sen tillkommer det priset för tårtan men den har vi inte fått än, och ev ifall vi ska ha avec till kaffet.

Skagen på kavringssnittar
    Honungsstek lax med citrus-cremefraiche
    Sojamarinerad kycklingbröst med sås
    Ost- och broccoliquiche

Tillbehör:
    Rostad potatis och rotfrukter olivolja och timjan
    Cesarsallad
    Smör och bröd
    Brieost med kex
    Två valfria glas vin/öl/läsk

Efterrätt

Bröllopstårta
    Kaffe/te/

• sarahkka76

Nu har jag lagt upp bilder på inbjudningskorten och inflobladet om ni vill titta. Kuverten är svarta med silverskrift.

• sarahkka76

Nu har jag lagt upp bilder på inbjudningskorten och inflobladet om ni vill titta. Kuverten är svarta med silverskrift.

• sarahkka76

giz83: tack vill gärna ha den klänningen. Är bara lite rädd att det ska bli fel. Den beställs från utlandet och jag kan inte låta bli att tänka: tänk om den inte passar mig, om den är helt fel för mig?

EåN: tack ja, jag har gjort de själv med Panduro material.

maj: tack Ibland går det lite upp och ner i planeringen. 11 veckor kvar är inte mkt, om det är så att man behöver göra ändringar. Kontakta de gärna och sätt lite press

sundance: tack Hoppas jag med, annars får du skälla ut dem. Det där är jätte frustrerande! Förstår inte att de kan göra så. Är det fler stora bitar kvar som ni har att fixa?

• sarahkka76

EåN: jätte fin klänning!

katja: ja, den borde passa. Jag måste dock hitta en sömmerska som kan ta in den, för den lär vara lite stor när det väl anländer.

sundance: ja, precis. På de du!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)