Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

giz83 skrev 2010-01-19 21:30:49 följande:
    den är verkligen jätte vacker! va roligt att ha festprogrammet klart...=) jag vill också börja me det...funderar på att ta tag i det nästa vecka för m2b ska iväg på konferensresa me jobbet tors-sön...o då ska vi sätta oss ner o gå igenom allt o se om det är nått annat som han vill lägga till eller ta bort. o de där me att sova på hotell natten innan me bebisen låter jätte mysigt...=) o smidigt för make-up o hår stylisten
    För mig tog det 3 dagar att fixa festprogrammet. Som sagt, det kan inte bli helt klart förrän vi vet vilka som kommer, men åtminstone så är resten klar.
    Ja, jag tror också att det kan vara bra så vi kan få lugnare än hemma.
  • sarahkka76

Nu har vi bokat hotell till dagen före bröllopet och till bröllopsnatten. Ett fint dubbelrum med badkar så vi kan mysa, och spjälsäng till bebisen. Då kan vi ta det lugnt och tjejen som ska fixa hår och make-up får bättre utrymme

Ang vigselförrättare så kontaktade jag min förra året, de blev vi ombedda att återkomma i mars iår för då visste de hur det var med deras semestrar och så.

Ang. färgtema. Vi har svart, purpur och silver. Alla dessa tre färger samt "diamanter" kommer att gå igen i vår klädsel samt i dukningen. Vi kommer att uppmuntra gästerna att låta sig inspireras av dessa färger, men inget tvång.

Ang musik så vet vi inte riktigt hur vi ska göra än. Vill helst ha soliter till vår vigsel men jag lyckas inte få tag på några än. Till festen funderar vi på en Dj in a box eventuellt, vi får se. Vi har bara 50 bjudna så en riktig Dj känns väldigt onödigt i en sådan liten lokal.

Blubride. vi kommer att beställa vår tårta, de är dyra men de smakkombinationerna man är ute efter går inte att få tag på Ica tyvärr.

• sarahkka76

katja: googla på det. Jag hittade en sida där priset var 1500kr inkl högtalare. De har låtlistor på deras hemsida, så man klickar bara i det man vill ha.
    Vi har också diamantkonfetti som vi har köpt via Tradera jätte billigt.

bluebride: häftigt på ngt vis, men helt klart overkill!

• sarahkka76

sundance: spännande!

karin: åh vad roligt! Förstår att du är nervös!

Vi kommer inte att ha traditionell bordsplacering för våra föräldrar är skilda och har sina respektive, annars skulle honnörsbordet bli vansinnigt lång tillsammans med toastmaster, tärna osv.

• sarahkka76

Hår, smink och naglar på plats kommer att gå på 3500 för mig. Vet inte om jag kommer att ta naglarna men jag ville ha det bokat ifall att.

Vi kommer att bestämma bordsplacering efter O.S.A. när vi ivet vilka som kommer, lite svårt att veta nu. Stället är litet och borden kommer att ställas lite olika beroende på hur många vi är och då vet jag iaf inte hur många det blir per bord.

• sarahkka76

sundance: din blivandes förslag är inte alls tokig. Efter "kyssen" så kan vigselförrättaren säga ngt i stil med att: nu är är ni hjärtligt välkomna att komma fram och gratulera brudparet", då kan de inte missförstå det hela.

• sarahkka76

sundance: bra att du säger så om Milly för jag vill gärna hitta ngn som är duktig att sy efter bild. Ska nog höra av mig till dem.

• sarahkka76

Är det ngn av er som har eller ska teckna bröllopsförsäkring? Är lite kluven till om man ska eller inte? Hur tänker ni kring det?

• sarahkka76

Jag ska nog börja med att kolla min hemförsäkring och se vad som täcks där. Tänkte på ringar och kläder om det skulle börja brinna eller man råkar ut för inbrott vilket jag har råkat ut för 2ggr, så omöjligt är det inte. Ska även kolla med guldsmeden om det går att teckna försäkring hos dem. Man vill inte förlora ringar för 28tusen direkt.

• sarahkka76

sundance: om det regnar eller är för blåsigt, eller om det är gassande sol.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)