Bröllop 2010 del 9 (sista året)
pandis: då hade du lite på gång nu
pandis: då hade du lite på gång nu
maj: vilken fräsch färg på inbjudningskorten Caketoppern var klockren
mammab:lycka till, hoppas de svarar fort!
better: jätte snygga!
maj: lokalen är jätte fin Jag undrade just om det var den ni skulle vara på.
Jag vet inte alls vad jag ska ha för blommor, det kommer jag att överlåta till floristen för jag är total okunnig gällande det. Vet inte heller hur jag vill ha det, om det ska vara en vildbukett, en rund eller droppformad. Tycker att det är jättesvårt att bestämma sig.
sundance: mina svarta köpte jag för flera år sen på Din sko men aldrig använt de. De finns inte längre då tyvärr. Men mina lila som även finns i andra färger köpte jag på Bianco.
Oj, det var ett bra pris för all mat! Grattis! Jag ärinte florist så jag kan bara kommentera brudbuketten utifrån vad jag har sett för priser, och tycker att du har fått ett mycket bra pris. Alla priser jag har fått börjar på 1500 som ska bara vara bindningen, sen tillkommer själva buketten.
blivandefrueriksson: vad kul! Det var ett kap det också
better: färgtemat är svart, purpur och silver. Klänningen vet jag inte än eftersom det hänger lite på hur jag ser ut efter förlossningen. Men de jag gärna vill ha är ngn av de två som finns i mitt galleri. Ska kolla på de blommorna tack för tipset! Ev en vit klänning med ngn detalj i purpur. Vad kan passa till det?
maj: bra att de kom fram och att du blev nöjd
katja: hehe bra med rabatter
better: just allium hade jag hittat på nätet idag när jag kikade runt lite, den är häftig faktiskt www.easytogrowbulbs.com/index.asp&ProdID=931
ja, det är dyrt. Men än så länge har jag inte bestämt mig för florist, jag ska ta tag i det när det börjar bli aktuellt.
maj: vi kommer också att ha vår vigsel utomhis och vi kommer inte att ha ngn vigselprogram, så vi kommer att tacka de i vårt festprogram istället.
katja: vad blir frakten?
eån: neeej vad tråkigt! Så typiskt!
Idag har jag postat alla inbjudningarna, spännande!
Vi var på tårtprovning igår, gud så svårt det var att bestämma sig! Till slut kändes det som att allt smakade lika.
Som det ser ut nu iaf så ska vi nog ha chokladmandelbotten, mörkchokladtryffel, chockladmandelbotten igen och sen passionfruktsmousse. Det var jätte gott när det syrliga och lätta från passionen bröt av mot den mastiga mörka chokladen
Sen ska vi vänta gällande dekorationerna tills jag vet hur min bukett kommer att se ut, vi tänkte ha samma blommor på tårtan, fast ätbara
katja: glöm inte att maila mig ditt kontonr och beloppet
Vi är vårt eget värdpar eftersom det är vi som står för hela bröllopet.
Tyvärr blir det ingen bröllopsresa för oss som vi hade planerat eftersom vi kommer att ha ett spädis då, så vi får vänta med det.
Ang inbjudningnarna som vi hade skickat utomlands, så har 4 st kommit fram, så det kanske är så att de har dykt upp och folk börjar få dem. Det vore jätte kul i såna fall
Inbjudningarna här i Sverige vet jag att 4 har fått dem, men inga än som har Osat.
katja: det var fult gjort! :-O
Vi ligger efter lite med sparandet men hoppas på att skatten iår ska lösa det problemet. Vi ska få en peng av min mamma också så det kommer antagligen att rädda situationen.
Vi har också bjudit alla barn men i vårt fall blir det 9st om alla kommer, samt 3 spädisar varav det ena är vårt. Jag tror inte heller att alla tar med sig sina barn, speciellt inte om de åker kommunalt eftersom vi kommer att vara lite avsides från där de flesta bor.
mammab: nice lokal
krokodilrumpa: välkommen! vi ska också gifta oss utomhus fast det är på sommaren så förhoppningsvis är det fint väder. Ni gifter er i oktober så det är höst då lite kyligare. Kanske är bra att tänka på att ceremonin inte ska vara alldeles för lång så att folk inte fryser och kanske bjuda på ngt varmt att dricka medan man är ute. Det beror förstås på vädret. Ska ni ha tält?
lillalyckan; fasiken vad surt! Jag hade blivit galen! Hoppas verkligen att de håller vad de lovar!
sundance: fy fan vad dåligt! Som jag sa tidigare så fick vi också problem med de, jätte dåligt när är det är till något så pass viktigt och man har en deadline. Ja, de där fjuttiga 24 spänn kunde du lika gärna vara utan.
smilla: Ja, det är en lite svår situation det där men jag håller ju med dig, du bjuder in till bröllop och vill inte ha barn med, de måste lösa själva hur de ska göra med sina barn. Klart att man vill hjälpa till men i slutändan så är det de som måste fixa för sig, ni har redan en hel del att stå i. Kanske jag låter lite hård men det är inte menat så.