• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Glömde säga, jag köper dem, går till honom så han får värdera dem, och om de lever upp till kraven så skickar jag tillbaka dem. Tack och lov för den svenska lagen om internethandel

• Sundance

Fraktfritt!!! Bra va?!

redan i den butiken där jag först provade en sådan ring som jag nu har som förlovningsring, så satte expediten till en ring som hon sa kunde vara fin som vigselring och hon hade helt rätt. Så jag har vetat hela tiden att jag vill ha en alliansring. men just vilken typ visste jag inte förrän jag såg en kund i butiken som hade en jättefin alliansring. Precis en sån som jag ville ha. Så jag fotade den.

• Sundance

Oj, vad ni har skrivit! Men så har jag ju varit härifrån ett par dagar.

Hämtade hem min klänning i helgen . Den satt perfekt nu när jag gått ner lite i vikt. Så nug äller det att stanna här . Köpte underkjol också men ångrade att jag tog den till fullpris. Kunde ju köpt på blocket, men men... Fick med ett strumpeband på köpet i alla fall. Helt underbar är den så just nu känns det inte som jag behöver beställa den där från Kina också. Bara mamma gillar denna...

Igår var vi och provsmakade inför bröllopstårtan. Grymt duktig tjej så hon är bokad! Smakerna blir: Först en brownie-botten, hallonmousse, hallonpanacotta, passionsfruktsmousse, tunnt lager sockerkaksbotten och smörkräm för att inte sugarpasten ska svettas. Och väldigt enkelt med dekorationer. bara röda band rund en staplad, fyrkantig tårta, med en röd ros uppe på.

Vigselförrättaren ringde idag och bekräftade att allt är klart och att han är bokad för oss nu.

• Sundance

Usch, vet hur jobbigt det är att vara utan sin ring. Själva har jag i och för sig jobbat utan min ett par dagar nu för jag håller på att packa upp varor och är rädd att den ska fastna i kartongerna.

Kul med vinsten Giz!

I helgen blir det mässa för mig i Malmö. Man får väl se om man vinner nåt...

Är stressad över inbjudningskorten här. Måste börja på dem snart... Har ju tänkte få ut dem i mars, senast.

Blev bjudna på bröllop igår. I maj. ska bli spännande. Ganska enkel inbjudan men cool. Det ger en i och för sig lite distans till sina egna. Man kanske inte behöver lägga ner så himla mycket tid och pengar på dem.

• Sundance

Jag kan känna lite nervositet ibland trots att vi har ett halvår kvar .

Vi ska låta bitar av vårt vigseltal vara direkt hämtat från Bibeln, med bl a citat, trots att vi har borgerligt bröllop, så har man ett kyrkligt tycker jag att bibelläsning är en självklarhet. Står ju så mycket vackert i bibeln. Dels om kärleken rent allmänt men också om hur mannen och hustrun ska behandla varandra och hur man ska se på äktenskapet. Tycker det är så himla roligt att det i skapelseberättelsen står att Gud såg att det inte var gott för mannen att vara ensam och att han därför skulle göra en hjälpreda till honom. Ett KOPLEMENT! haha! mannen är med andra ord inte komplett utan en kvinna vid sin sida som kan hjälpa honom . Gissa om min m2b får höra det citatet ofta?!

• Sundance

Jag är också lite sådär vad gäller speciella önskemål inför vigseln. Jag är troende men inte inom svenska kyrkan men m2b är inte troende alls. Därför blev det inget kyrkligt bröllop men jag vill ju fortfarande ha med lite från Bibeln i vigseltalet, trots att det är borgerligt, så jag hoppas att vf kan tänka sig det. Annars tänkte jag förbereda någon annan i släkten på att hålla ett kortare tal med det innehåll vi önskar. Vi valde ju denna vf för att han är känd för att vara lite personligare och säga lite mer än bara det som "ska" sägas, så jag hoppas att det blir bra.

• Sundance

skulle gärna bjuda alla tjejkompisar från förr, men precis som du säger så går det inte. Såvrt. Hoppas att hon förstår. Tråkigt när sådant lägger sordi på allt planerande.

Hur mycket tänker ni på "balansen" gammal/ung, festperson/lite lugnare person, när ni gör gästlistan. Efter att min mamma sprungit på ett par ytliga vänner till familjen (som jag inte haft någon kontakt med på några år, och inte mamma och pappa heller), så visade det sig att de tänkt så mycket på mig och att han alltid känt sig lite som en andrepappa till mig och känt sig lite överbeskyddande om mig . Mamma tyckte såklart att det ska få komma på bröllopet och jag håller väl med, men saken är att på min sida är det förutom mina 4 tärnor (två med respektive), ingen mer som är ung och lite "festligare". Mest vänner till familjen sen som är 40-50+ och släkten. Känns lite fånigt att alla yngre kompisar kommer från m2b. Visst, mina 40-50+are spottar väl inte i glasen och går hem när musiken drar igång de häller, men ändå... Är lite velig.

• Sundance

Jag har fått för mig att man kan bli grön av Glitters smycken, när man blir lite varm och så... Men de kanske har så pass bra kvalité att det inte är risk för det?

Vi har ju tänkt ha frukost dagen därpå för alla våra gäster, men jag börjar fundera på att strunta i det. Vet inte var vi ska vara. Vi blir ju ändå 65 pers, så vi får inte plats hemma. Själva frukosten hade ju inte behövt bli så dyr men jag har inte råd att betala ett par tusen för en lokal. Så bör den ju ligga bra till också, i coh med att folk inte får köra dagen efter.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)