• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Berätta Ninni! Och bilder som sagt.

Vad kul Katja! Jag var sugen på att höra av mig till någon bröllopstidning för att se vad som krävs för att de ska vilja göra ett reportage om ens bröllop men jag tror inte att vårt bröllop är tillräckligt "speciellt". Såklart att det blir speciellt men vi gör ju inte maten själva eller har liveband. Varken budgetbröllop eller toklyxigt.

• Sundance

Ja, nu när brudarna som hänger här i tråden börjar "droppa av" så känns det verkligen på riktigt.

• Sundance

Vilket program gör ni era festprogram i? Vi kommer nog ha med en grej i vår program som heter typ "tack vare...". Man skriver "tack vare R har M lärt sig att om man tittar på en fotbollsmatch där MFF möter Gävle, är det allsvenskan man är på" och "tack vare M har R lärt sig att det faktiskt kan vara ganska kul att titta på So You Think You Can Dance".

Nästa fredag ska vi ha möte med en kock som ev. ska fixa maten på vårt bröllop. Och så ska vi prata röd matta och spegelboll.

• Sundance

Vi gifter oss borgerligt utomhus så vi kör in- och utgångsmusiken från cd men så kommer vi ha solist till tre stycken låtar. Inga psalmer alltså.

Jag velar hur jag ska göra med makeup. Skulle nog kunna lägga en ok makeup på mig själv men det skulle inte kännas så speciellt liksom och så är jag osäker på om jag kan få det att hålla hela dagen. Har hitta några som verkar vara grymma men som tar typ 900 och har tid bokat på en salong som bara ska ha typ 500 men som inte känns 100. Men de använder "mitt" märke. Dock sminkar de bara halva ansiktet vid konsultationen vilket jag tycker låter helskumt. Det tror jag faktiskt inte att jag kommer att gå med på. Har tid för hår hos dem också men har nu bokat en annan så jag kommer att avboka dem för håret i alla fall.

• Sundance

Eller hur?! Och hur ska man få en ordentlig bild av hur man kommer se ut med färger och allt om bara halva är sminkat. Och vaddå... om jag har en finne på vänster halva och vill se hur de täcker den och är rödflammig på höger och vill se hur de täcker det, vad gör de då?

Har fått ett pris av en makeup-artist som sminkar modeller och så, på 1200. Hon verkar supeduktig men, usch, det är mycket pengar... Är det värt det?

• Sundance

Jag har bestämt mig för att köra på hon den lite dyrare. Ska se om jag kan pruta till mig typ ett löspuder eller nåt som jag kan ha att bättra på med under dagen. Hon har ändå stuio och allt i Malmö och så har hon erbjudit sig att hjälpa tärnorna med lite tips och råd och så till deras sminkning. Vill dessutom inte ha en traditionell brudmakeup och då tror jag att hon kan vara rätt person.

Idag har jag bokat konditor också! Så nu blir det snart provsmakning

• Sundance

Jag hade nog hållt mig till att bara ha flor på dig. Men visst är det jättevackert. Kör ni lite retrotema eller?

• Sundance

Bra fråga det där... Min morfar är ju omgift sedan mormor dog, men jag klarar inte av att kalla henne styvmormor eller nåt. Får väl helt enkelt skriva M's morfars fru eller Ulfs fru. Frågan är om hon tycker det blir opersonligt och tar illa upp. De har ju ändå varit gifta nästan 20 år, men som sagt, hon kommer aldrig komma i närheten av att få kallas mormor för mig. Det ordet är bara riktiga mormors .

• Sundance

Usch, jag kan få ont i magen av sådana där grejer med datorn. Och ingen datanörd till fästman så jag hoppas vi slipper undan. Dock så är han en riktig kostymnörd, apropå det som diskuterats i de senaste inläggen, så han får själv styra med allt det där. Vet att han ska ha frockcoat. Jag får dock inte ihop skillnaden på kravatt och plastrong. han säger att plastrong är en sån med knut men jag har fått det till (enligt bilder) att det är kravatten som har knut och att plastrongen är mer åt näsdukshållet. Lite "puffigare" liksom.

den 1/2 är det bokat för provsmakning hos hon som ska göra vår tårta. Vi kommer att ha en brownie-botten, så mycket vet vi men vad hade ni valt sen? Hon vill att vi ska ha två mousser och en panacotta. Vi ska provsmaka hallonmousse och passionsfruktsmousse. Båda de finns i panacotta också. Och så ska vi prova flädermousse och fläder/citron. Vad hade ni valt? Vi ska ha lite chokladmousse i också för att få fina skiftningar när man skär den.

• Sundance

JÄTTEFINA BILDER Ninni!!! Vilken underbart mysig dag ni verkar ha haft. Du verkar ha hittat en perfekt blanding mellan elegant lyxigt och gemytligt mysigt. Blir nästan sugen på att ha vinterbröllop istället. Varmt grattis!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)