• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Blev lite smågrinig häromdagen. Jag och m2b satt hemma hos kompisar och pratade om bröllopet. De frågade om vi var nervösa och jag svarade att "nej, man ser nog bara väldigt mycket fram emot det" (det var alltså vigseln vi pratade om). Då säger m2b; "Jag ser nog mest fram emot festen". Hur ska man tolka det liksom??? Vaddå? Går inte själva dagen ut på att vi ska vigas. Jag ser också sjukt mycket fram emot festen men det är ju vigseln som är den viktigaste stunden på dagen. Och så när han sa så så började jag oroa mig över hur mycket han kommer att dricka den kvällen. Det händer relativt ofta att han säger att han inte ska dricka så mycket men så slutar det ändå med en hel del (framför allt om det blir en riktigt bra fest, vilket ju vårt bröllop kommer att bli). Hur ska jag förklara hur jag tänker? Funderar nästan på att helt lugnt säga att om det är så han känner så kanske vi ska ta vigseln på stadshuset och bara köra festen sen. Då sparar vi ju en massa pengar på min klänning, hans kläder, marskalkernas kläder, tärnornas kläder, dekorationer, vigselprogram mm mm, som vi kan lägga på bröllopsresan. Överreagerar jag?

• Sundance

Ja, så har nog jag tänkt men jag är rädd för att ju mer timmarna går så blir det svårt att få i min m2b vatten. Men du har nog helt rätt i att jag får prata med honom i alla fall.

• Sundance

Ja, jag får nog ta tag i det där med matlista. Nu har vi käkat alla sorters Findus soppor i tre dagar . Tur att de är goda i alla fall.

Som du skriver Lycklig013bruden så jo, visst borde han kunna hålla koll på det där, och det är väl just det som gör att man kan bli så sur, för att han ju fakiskt är vuxen. Men EÅN har helt rätt. En sån kväll när alla är glada och firar så finns det risk att kompisarna triggar varandra. Och den ena efter den andre vill skåla och gratulera. Men jag ska ha ett allvarligt snack med både hans kompisar och honom själv. Precis som jag ska prata med mina tärnor om att de får hålla ett öga på mig också.

• Sundance

Sa till M2B igår att jag hittat ett hotell i närheten av slottet som hade bra priser på bröllopssviter men tydligen var det ett hotell som var lite ökänt för att vara skabbigt här i trakerna så det dög inte (rummen såg fina ut och det var ett best western men men...). Har tidigare föreslagit andra hotell men de har varit för dyra, för långt bort, för ofina enligt honom... Sa till honom helt vänligt att det är nog bättre om du tar på dig den grejen att boka bröllopshotell för jag kan ju inte alla hotell här nere eftersom jag inte är här i från, men då började han skruva på sig lite besvärat. Det var tydligen ett jobbigt, tidskrävande moment. Ibland blir jag så trött.

• Sundance

Hemma hos oss kommer min mamma och pappa och moster och mosters man och tre kusiner att bo så där vill vi nog inte tillbringa vår bröllopsnatt . Det är en trea.

Men det löser sig. Han får fixa det.

Grattis till att ha avslutat studierna! Detta kommer att bli en skön jul för dig tror jag .

Har ni bra koll på tårtpriser tjejer? Jag har satt ett pris på 45kr/bit och tyckte det borde vara rimligt men de tre jag än så länge kollat med här i malmö/lund ska ha runt 55kr/bit för en tårta i 3 våningar direkt på varandra. Chokladkaka som botten och mousse-fyllning. Enkel, fyrkantig med marcipan och bara band och levande rosor som dekoration. Får väl fortsätta att leta.

• Sundance

Kanske ska kolla upp dem då... Min sambos morbror och kusin har jobbat som chefer inom Ica så de borde kanske kunna fixa ett bra pris.

• Sundance

Fick ett mail från Project Wedding med bilder på tårtor som konditorerna totalmisslyckats med. Där var bilder på hur bruden tänkte sig den och hur den verkligen blivit, och jag säger bara HJÄLP! Vet inte vad jag hade gjort om vår tårta blivit så. Därför är jag lite skeptisk till de allra minsta konditorierna. De som man liksom varken hört bu eller bä om. Samtidigt så kan vi inte betala 50kr/bit. Får bli tårtjakt en heldag tror jag.

• Sundance

Usch ja, det där med pengar... Min m2b vill bjuda fler och fler och jag sa att det är ok men då får vi dra ner på standareden för hela kalaset. Vi får inte gå upp mer i budget nu.

• Sundance

Jag får hem min ena klänning i januari men jag kan inte påstå att jag toklängtar efter den. Har ju en annan beställd också som jag inte har provat (från Kina) som jag är spänd på men liksom inte kan känna något för i och med att jag inte har en aning om hur den ser ut. Den andra som kommer i januari satt jättesnyggt men gav ingen aha-upplevelse så jag vet ju inte om jag valt rätt. Har dessutom fastnat för en tredje i en tidning nu. Funderar på att sälja båda de jag beställt och börja om. Låter säkert jättekonstigt men jag vet faktiskt inte vad det är med mig... Väntar nog på den där magkänslan om att det är Klänningen med stort K men vet ju inte om jag kommer att få den ens...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)