Inlägg från: sarahkka76 |Visa alla inlägg
  • sarahkka76

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Blivandefrueriksson skrev 2010-01-07 09:38:09 följande:
    Så idag har jag bokat kyrkan, hon skulle återkomma under förmiddagen och ge en bekräftelse så det inte krockar med någon gudstjänst eller så. Det är ju 3 kyrkor i den församlingn och en präst, hon som jag pratade med (känner) jag sen jag sjöng i kören som yngre och fasen också att hon kom på vem jag var. Ska ju va super hemligt men tror nog hon inte säger till någon och mamma bor ju inte i den byn längre så det går nog bra att va hemlig fram till Maj.. bluebride synd, men kan ni inte dra in på saker till bröllopet så att det blir bättre? eller flytta det. för det ska ju va en rolig grej att gifta sig och inte behöva kämpa i vardagen för att få ihop det.
    [/citat]
    Grattis till bokningen
    EåN2010 skrev 2010-01-07 11:09:40 följande:
    [citat]
    Idag är jag jätte glad!! skickade ut inbjudningarna förra veckan och idag kollade jag våran mail har redan 21 som sakt ja!!!!fan vad läskigt nu börjar de ticka på... :DD
    [/citat]
    Åh vad kul! '
    Sundance skrev 2010-01-07 10:16:50 följande:
    [citat]
    Usch, den där jädra ekonomin alltså! som det stod i ett mail jag fick från Project Wedding, det borde vara en allmän bestämmelse att alla tjejer får obegränsat med pengar bara för att planera sin stora dag .Jag ska nog ge mig iväg till Panduro efter jobbet idag och beställa de där paisley-papprena vi ska ha. Vad tycker ni... Elfenbensvita eller kritvita? Sen är ju fortfarande frågan om vi ska skriva för hand direkt på det präglade paisley-pappret eller om vi ska skriva ut på skrivare på ett transparent papper som vi sedan klistrar på paisley-pappret. Vad tror ni blir bäst egentligen? Många verkar tycka att handskrivet är supertrevligt...Är så spänd och glad för din skull Ninni!!!
    Vad blev det för färg?
  • sarahkka76

Åh vad det blir dåligt när man ska svara på citerade inlägg, suck!

Idag har vi varit och valt och provat sambos kläder, och nu är de bokade, så skönt! Finns bild i mitt galleri. Det är den kostymen men det som är i rött på bilden ska vara i purpur istället.

Äntligen goda nyheter ang tyget till våra löpare! Nu har beställningen kommit in med rätt antal meter och billigare än vad vi räknade med

• sarahkka76
    Blivandefrueriksson skrev 2010-01-07 19:32:51 följande:
    Fick bekfäftelse sedan så nu är det klirrat, 31 dec i år kl 15.00 kommer klockorna slå för oss
    Härligt!
  • sarahkka76
    EåN2010 skrev 2010-01-08 09:42:32 följande:
    våra inbjudningskort blev rosa... han tyvärr inte ta nå kort innan de försvann ut till alla... men så blir de ibland... har ni redan skickat in era hindersprövningar? hur tidigt kan man skicka in dem?
    Hindersprovningen är giltig i 4 månader, så beställ den inte för tidigt.
  • sarahkka76
    Sundance skrev 2010-01-08 09:54:09 följande:
    Vet inte om frågan var ställt till EÅN eller mig men mina papper blev kritvita . Känns nog fräschast ändå! så tänkte jag köpa resten av grejerna när jag hämtar papprena nästa vecka. Våra inbjudningskort kommer bli en mörkgrå tapet som en tunn ram runt det vita pappret med präglat paisley-mönster. Sedan skrivet vi för hand med röd penna på det. Och så blir det ett brett rött band med ett tunnare grått över det. Och så en lite grå ruta med vårt monogram embossat i rött mitt på banden liksom. Gjorde en skiss i Photoshop och tror att det blir jättesnyggt. Hittade ett par snygga färdiga på kortdesign.se men sambon vill så gärna att vi gör handgjorda så det är bara att köra igång.
    Ja, det var till dig Det låter jätte snyggt! Tycker absolut att ni ska göra egna, då bli de personliga
  • sarahkka76

Idag har jag gjort färdigt alla inbjudningskorten som ska skickas utomlands, det var jätte kul! Sen ska de skickas så fort jag har alla adresser

• sarahkka76

Sundance: nej, vad drygt! Hoppas det ordnar sig.

molnis: jätte fina blev de

Idag har jag ringt och bokat tid för tårtprovning. Det är två ställen jag ska välja mellan. Det andra har jag mailat till om datum. Får se sen vem det blir.
    Har även ringt till en salong som jag ev ska anlita för hår och make-up på plats. Har mailat de andra tre och ska boka en konsultation sen när jag bestämt mig för en av dem.
    På tisdag ska vi gå och beställa våra ringar. Vill prova storlek nu innan jag sväller upp för mycket i slutet av graviditeten. Förlovningsringen börjar sitta lite tajt vissa dagar.
    Så lite grejer händer det här iaf

• sarahkka76

mammab: det beror förstås på hur mkt ni vill bjuda. Vi ska bjuda på 1 glas brudskål, 2 glas till maten och sen bål till minglet samt betalbar.

• sarahkka76

Hahaha Ja, man kanske kan ge 2-3 drink biljetter till baren. Är det för lite tycker du?

• sarahkka76

sundance:åh vad bra om det blir så, håller tummarna att det löser sig
    Ang ditt förhållande så tycker jag helt klart att ni ska sitta och prata om det. Man ska inte hålla inne med saker som man inte mår bra av. Det blir bara värre i slutändan. Om du har börjat bli lite tveksam, även om det kanske är kalla fötter inför bröllopet, så måste det kännas rätt.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)