Bröllop 2010 del 9 (sista året)
bettertogether: jättefin och informativ sida!
bettertogether: jättefin och informativ sida!
oavsett vems fel så är det fruktansvärt tråkigt att förlora något som glasögon! Inte direkt något som man får gratis. Hoppas det löser sig på bästa sätt!
Idag kom våra frimärken som jag köpt på posten, så nu kan vi skriva kuvert och skicka! tjohoo..
Valde pussmunnar, då jag tyckte det passade bättre än kryddor och annat som de har.
helläckra skor med spets. Men ser ut att vara väldigt hög klack. Synd att vi inte har bianco här i byn.
Letar frisyrer Vill ha halvt uppsatt i en lite tuffare, busig frisyr. Jag har lockigt hår och ser mig som fin när jag plattat det (tärtemot alla bilder jag hittar!)Alla bilder är på brudar med lockigt hår, men jag ser ju ut så varje dag så inge speciellt... Så om nån har bilder eller tips så tar jag tacksamt emot det. jaja, dagens I-landsproblem!
katja: håret får du ta med henne att du ska ha, ser ju knäppt ut om tärnana har finare hår än bruden!
Och ska ni betala klänningen så har ni väl lite att säga till om utan att det behöver utfärdas bridezilla-varning?!
Annars får hon väl hitta en liknande som den ni andra gillar, eller om den går att göra om lite så alla blir nöjda?! Kanske går att ha med axelband, halterneck eller utan eller nåt så det blir bra?!kanske kan kapas av lite och ha tyllkant nertill så blir det lite rockabilly fast ändå inte?! Bara spånar!
blivandefrueriksson: Elvis Presley o UB40: Can´t help falling in love
blivandefrueriksson: så bra!
Vi letar själv låtar och det är som en stooor djungel där ute.
katja: jag skulle vilja dansa riktig vals då jag kan det och även lärt ut det, men har en blivande med 2 vänsterfötter och ingen taktkänsla så lutar åt en variant av tryckare.
sarahkk: surt. Hoppas dessa kommer fram nu!
jag skulle vilja ha runda bord då det i vår lokal enast är bastanta furubord ( förvisso syns det ju inte under dukarna)
Kan man ha små bord fast de är fyrkantiga? Som i små grupper?
Jag är inte alls så förtjust i Edukningar, utan tycker det är mycket trevligare med runda bord.
maj: jättefina. Verkar som sagt vara poppis färger. Vi har limegrönt fast med vitt, svart och silver.
ni blomsterproffs kanske har tips. Jag vill ha en bukett av vita liljor med något svart (gräs?!) och något limefärgat.
Har funderat på armbukett, men känns "ute".
kan man göra en "lång-skaft-bukett" av liljor?
Såg på wedshop att de har konstgjorda matt-buketter. De är läckra, men jag vill ju absolut ha liljor.
ska bli skönt när man har bekräftat allt och vet vad det kommer att kosta och kan se hur mycket mer vi måste spara.
Fick inbjudan av en kompis som gifter sig i sommar med en kuvertavgift på 250 kr. vi vill kunna bjuda på allt och känna att vi har råd.
pandis: precis.
Smart idé att ha med dem i festprogrammet då vi inte tänkt ha något vigselprogram.
mammab: då vet du ju precis!!! haha
Håller med EÅN. Kan ju inte vara skoj för dem heller att ha samma låtar.
Känner lite samma sak då en kompis gifter sig i juni och jag senare, att man vill inte ha samm koncept. Men vi försöker prata om en hel del så vi båda vet. Nu senast om möhippa, så om ingen annan gör någ kommer hon att planera den och jag hennes. Då vet vi båda vad den andre gillar och inte och vet att vi får varsin!
nu har vi catering klart. M2b fixade så vi får gratis provsmakning nu till helgen. Toppen. Nästa helg blir det kostymprovning, kolla underkläder, kolla ring och provsmaka tårta.
solist är också klart, vilket känns bra. Blir billigare då det är kompis syrra och hon vill inte ta betalt, så får present!
katja. vi får spara, men mina försälrar betalar en del av maten ( för att slippa laga den)Nä, de erbjöd sig att betala för något så det känns bra.