• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

plutten: tack, inget i rätt storlek för våra kort, så jagkör nog med det jag tänkt.. men det blir säkert jättefint till era inbjudningar

lillalyckan: skoj, vad blev det för någon?

• KatjaB

härligt! var det tomt bara eller hus?

Blivandefrueriksson skrev 2010-02-17 17:07:12 följande:
    sundance cellofan skyddar ju samma vad rolig han är Håll tummarna blivande brudar vi budar på hus och för närvarande har vi högsta budet de 2 andra ska betänka tills imorgon.. vill så ha det..
  • KatjaB

huset låter ju som rena drömmen! förstår att ni går som på nålar nu tills budgivningen är klar.

Här är vattenläckan i barnens rum åtgärdad förresten, det har stått en massa gubbar på taket i ett par dagar och skyfflat snö som galningar Få se om de måste ställa in värmefläkt till att börja med inne hos oss för att få bort eventuell fukt.

Var på hockeymatch idag, rätt kul även fast "vi" förlorade.

• KatjaB

giz: fin ring! Det står sorsand (med danskt ö istället för o) på sidan av ringen.. det är väl ett märke på smycken va?

• KatjaB

Vad tror ni om strutar med sidenband som man har rosenblad i, i korgar så att alla får ta och kasta istället för ris?

Tänkte om man skulle skriva någon textrad på strutarna, vet inte om jag får till nåt bra bara..
    nåt i stil med "Ris må vara tradition, men vad säger mer om kärlek än en kaskad av rosenblad" eller ett hav av rosenblad kanske det ska stå. Kan inte riktigt bestämma mig för om det låter bra, eller konstigt formulerat.

Tips någon?

• KatjaB

maj: ja jagvet.. tänkte ha ljusrosa rosblad som inte färgar lika mycket som röda. Eller så har vi frystorkade rosblad som sägs att de inte färgar alls. Men det löser sig.. de ska ju inte gno in dem utan bara kasta lite tjusigt tänkte jag
    Alternativet är bubblor, o det kan ju ge fläckar det med

molnis: jasså där ser man, fast samtidigt så blir man kanske inte så förvånad eftersom de snor bilder från stora designers också. men att de tar bilder från andra kinasajter visste jag inte. Som kund får man ju uppfattnignen av att det är DE som har gjort klänningen i sin fabrik.
    Det du kan göra är ju att skriva ett mail och förklara att de bryter mot upphovsrätten, att det är din design och de inte har din tillåtelse att stjäla bilderna. Sen får du se vad de svarar, kanske bara skiter de i det. Tror inte att Milly har något med dem att göra dock, de skickar ju bara bilder o klänningar som de själva syr upp till mellanhänder i sverige typ, inte till andra kinaföretag om jag fattat det rätt.

• KatjaB

kastar man från sidan en näve liksom så ska det funka.. tänkte att den som delar ut får styra upp det hela så att det blir bra o att fotografen är beredd med kameran då också

• KatjaB

maj: tycker det låter som ett bra upplägg. Vad kan det tag.. 20-25 minuter? testa spela upp låtarna tex på youtube och läsa (om ni har texterna färdiga) så vet ni ungefär hur lång tid det tar

• KatjaB

som våra löften då, har ett utkast av mina klara.. men jag vet inte. Det är ju visserligen fint, men man vill ju inte låta riktigt smörig heller.
    ett bröllop jag var på sa de nåt i stil med "jag kommer alltid vara din kalaspuff och du min superhjälte" eller nåt sånt. Inte riktigt någon inspiration till vad vi tänkte säga själva dock

• KatjaB

vi är ju inte i vår hemstad så då blir det ju hotell.. om man inte vill bo på vandrarhem förstås, vilket såklart hade varit billigare. Men hotellet har verkligen världens mysigaste rum, gammal stil och kakelugnar i rummen. 1900 kr inkl. frukost och blommor o choklad på rummet (bröllopssviten) så vi tänkte att jaja, vi bor ju aldrig annars på hotell.

Vi har förresten bokat en veteranbil som transport.. vi som inte skulle ha någon onödig transport alls, hehe. Men så såg vi denna och fick ett bättre pris på möblerna vi ska hyra till festen, så då blev det inte så stor skillnad iallafall.
    En a-ford från 1929.. såå fin!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)