• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

sundance: var bor ni?

sarahkka: klänningen är superfin, o själva modellen tror jag är sån som de flesta passar, man får snygg figur dem. Värre med sjöjungru eller såna som går långt tight innan de går ut i kjolen.

Pustar ut lite nu, brudbutiken hittade inte min betalning på klänningen men ringde nyss o sa att de fått den, banken hade inte skickat till dem, så därför såg de inte dem,... skönt! var ltie orolig för att det skulle vara nåt fel så jagfår hålla på o ringa runt till bank osv för att få veta var pengarna är osv.

• KatjaB

sundance: ok, ja där har jag ingen koll.. tänkte annars om man hade haft nåt tips att ge

• KatjaB

Kul med ett ansikte
    hehe, tänkte faktiskt på det förut när jag nämnde nåt till S om vad folk skrivit här, Minns såklart inte vad det var nu, men konversationen blev rätt kul.

"Ceke o hennes blivande man Kece.."
    "Vaddå Ceke, heter de så?"
    "Nej, bara nicknames."
    "Jaha, men alla dem du pratar med varje dag, du vet inte vad de heter egentligen."
    "nej.. klart jag inte gör, man skulle ju bli helt förvirrad."
    "ja det är klart, för man blir ju inte alls förvirrad när du pratar om heter ceke, pandis och eån och tror att jag kan hålla reda på alla"

hahaha

Bettertogether skrev 2010-02-24 22:35:14 följande:
    Nu tycker jag det börjar närma sig så pass mycket att jag "kommer ut ur skåpet", med en profilbild iallafall :) Ni har ju redan alla sett mej på vår bröllopshemsida :PHär går det ganska slött med planeringen för tillfället... men det är också skönt ;)
  • KatjaB

eån: ja det blir ju så fint när det frysre til igen så alla träd o grenar bara glittrar.

maj: fina kort! o vilken fin lokal.. är det där ni ska vara?

• KatjaB

Allium finns väl i grönt?

Kul med fler florister här jag jobbar ju inte med det längre, mer än lite extra när folk runtikring ska gifta sig eller så. Men jobbat med det till o från sen gymnasietiden, riktigt härligt yrke.

Jag är helt klar med vad jag ska ha, det enda jag velar mellan är vilken rosa ros jag ska ha. Ska ha vendela (cremefärgade) och eventuellt sweet avanlanche. Lammöron och vita phalanposis klockor. o så lite dekoration o sånt förstås.
    Klurar på om jag kan hitta en ros som känns vintage i lite svagt brunrosa, men inte hittat än någon bra, det jag hittat hittills slår åt det lila hållet o det blir fel.

Tips någon?

• KatjaB

fin bukett! men tänkte mig nog mer åt det rosa hållet än det aprikosa. Har ju sett en ros som är riktigt gammelrosa/brun. Finns i allt om bröllopnr 4 2009, på sidan 36 men kan ju för allt i världen inte hitta den någonstans. mailade allt om bröllop men de har inte svarat än

Bettertogether skrev 2010-02-25 14:59:13 följande:
    Hmm.. förra sommaren gjorde jag en brudbukett med någon sorts konstig gammalrosa ros. Sätter in en bild i galleriet så får du se. Jag kommer nämligen inte alls på namnet på den nu :P
  • KatjaB

nåt knas med min mobil så jag kan inte mms:a bilder till min mail, men skickar du tex ditt nummer på mailen här så kan jag mms:a till dig

• KatjaB

jaa, just ja.. får lägga in sen med kameran hemma istället.

Bettertogether skrev 2010-02-25 15:33:31 följande:
    Nu bor ju jag i finland så jag tror inte det lyckas så bra faktiskt :(
  • KatjaB

bra pris på buketterna tycker jag.
    O jättebra med rosbladen också, blandade färger antar jag?

• KatjaB

det skiljer sig ju åt var man bor såklart. där jag jobbat en hel del var de dyrt, en grand prix för 55 kr, mer vid alla hjärtans dag osv.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)