• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

12 cm klack.. ojoj, läckra ben får man i dem iallafall.. lite för högt för mig att kunna dansa i dock, annars så gillar jag klackarm helst 7-10 cm. Mina skor har 5 cm klack, beställde fel höjd men egentligen gör det ju inget.. ingen ser dem ju med lång klänning, men hade jag fått välja nu utan att behöva lägga ut mer pengar hade jag valt 7 cm.

Vi har spånat lite på musik som solisterna ska spela, och hade en tanke på att ha en låt tillägnad min farmor som dog för många år sedan. Hon stod mig väldigt nära och det känns lite i hjärtat att hon inte får uppleva den här dagen. Undrar om jag kan hålla tillbaka tårarna bara ifall vi har en väldigt känslosam låt för henne bara.

• KatjaB

jag tyckte bilförmedlingen vi kollade på först var för dyr, och googlade istället samma bilmärke och årsmodell för att se om man kunde hitta nåt annat. Då råkar jag hitta just den bilen vi tittat på först, men numret direkt till honom, så jag ringde honom och genom att ta det så slipper vi bilförmedligens avgift på 600 kr!

maj2010 skrev 2010-02-19 08:42:45 följande:
    Vi vill helst inte dela lägenhet med min mamma på bröllopsnatten, därför blev det hotell. Dessutom känns det lite lyxigt med hotellfrukost dagen därpå.Jag tänker ha med mig ett par extra skor med lägre klack som jag kan byta till när det är dags för dans. Inser att klänningen kommer att bli lite smutsig i fållen, men det är sånt man får leva med.Transporten klurar vi fortfarande på. Det lutar mot taxi, eftersom vi inte känner nån som har en snygg bil. Vill inte lägga ut en massa pengar på det heller.
  • KatjaB

molnis: okej, ja då kanske de inte lägger upp den nåt mer sen. De får väl fota sin egen kopia och lägga upp den bilden i så fall, det där är ju bara fult. Men somo sagt, de snor ju bilder hejvilt när det gäller brudklänningar i Kina, så det är kanske bara att gilla läget.

Själv blev jag helt paff när jag såg på tradera att någon snott en bild från styleroom på vårt hem till sin annons på tradera.. det stod på bordet en marimekkovas och ett partylite ljus.. säljaren skulle sälja ett likadant ljus. Skrev en kommentar att hon får fota sina egna bilder, ta partylites egna eller åtminstone be om lov! Fick inget svar tillbaka dock.. vilken idiot!

• KatjaB

bestämma klänning, åter igen till tärnorna.. vi hade bestämt vilken de skulle ha men när vi står o måttar så har ena tärnan ångrat sig o vill ha nåt annat.
    Allt hon visar är kortare än knät, lite väl likt klänningar man kan köpa i vanliga affärer, typ bikbok, och inte alls 40-tal.
    Och vi betalar ju klänningen, så även fast de såklart ska trivas i dem så vill vi ju inte ta vad som helst.. så klänningsletande på nytt alltså *suck*

Bettertogether skrev 2010-02-19 09:56:17 följande:
    Idag är det bara 4 MÅNADER kvar för oss 19 juni-tjejer!! :Deller 17 veckoreller 120 dagareller 2880 timmareller 172 800 minutereller ENDAST 10 368 000 sekunder ;)Vad ska ni göra som nästa på ert schema?
  • KatjaB

jo, jag vill ju såklart att de ska känna sig fina och tycka om kläderna. Men ska vi betala dem så känns det ju lite roligt att följa vårt tema lite också, och att det såklart ska passa dem med. Men nåt ska vi väl hitta, blev lite besviken bara.. är ju själv larvigt förtjust i klänningen vi hittat, tycker den är så fin.. men det löser sig väl

EåN2010 skrev 2010-02-19 13:32:31 följande:
    imorgon är det bara 7 veckor kvar!!! när ja å min tärna var ute å letade tärnklänning så gick de jätte lätt men då visste vi båda vad vi var ute efter... Katja förstår att de är svårt när de ändrar sig... hoppas ni kan hitta något nu då som ni båda tycker om ...
  • KatjaB

Vet inte riktigt, frågade om hon inte gillade den hon först valt ut, den gillade ju trots allt vi, andra tärnan och hon.. så jag trodde det var klart. Men hon sa inte så mycket, tittade på andra klänningar och rockabilly-stuk och visst kan det vara fint, men inte riktigt det vi var ute efter.

Kanske är jag ego som inte vill att tärnorna ska ha väldigt iögonfallande klänningar i storprickigt svart/vitt/rött. Det är ju liksom inte de som ska vara mest i ögonfallande på bilder även fast de såklart ska vara fina.
    Känner mig lite taskig som blir irriterad, men det är väl annat också som ligger till grund. Det känns som att det ska vara så omständigt med många saker att jag blir lite trött på det.
    Nåja, det löser sig

EåN2010 skrev 2010-02-19 17:00:28 följande:
    Katja: jo något borde ni ju kunna hitta... men varför ändrade hon sig från den ni först hade valt?
  • KatjaB

just ja, o så tänkte hon ha ett hårflor och nån dekoration i håret, och det ska ju jag ha! Jag vill ju vara lite ensam om min frisyr hade jag tänkt

• KatjaB

ja det är den i galleriet, tycker ju att den är hur söt som helst. Föreslog att man kunde göra om överdelen genom att ha en annan skärning och ta bort rosen. Nu är det ju rosa satin med svart tyll över, så istället kan man ju ha svart spets över istället för tyll, och inte det så "rynkigt" runt midjan. Få se vad hon tycker.
    Jag vill ändå att det ska synas att det är en klänning för ett festligare tillfälle, inte som en klänning på en midsommarfest.

Nej, jag tycker ju inte heller att jag är oresonlig och hon har ju faktiskt tyckt om klänningen själv förut. u helt plötsligt gillade hon inte längden och andra småsaker.

Men det löser sig nog, håret är jag ju benhård på, de får ju vara som de vill i håret, men allt i form av "brudaccesorarer" går bort. Men en tygros kan hon ju ha om hon vill, det piffar ju upp håret lite.

• KatjaB

molnis: ringen är jättefin! läckert med texten! vi har ju också ringar därifrån, de är verkligen kanonbra att ha att göra med.

• KatjaB

blivandefrueriksson: åh vad kul! stort grattis till huset!!

tror det är fler som ska vara med, det ska vara 4 brudar varje vecka om jag minns rätt nu, eller var det 1 brud per vecka, men alltid 4 som tävlar om ett pris. Nåväl, fler par kommer det nog vara iallafall.

allt av kärlek: ja, det låter väl värre kanske än det är, blev bara så besviken över att när vi väl ses och kollade lite bröllopsbestyr så hade hon ändrat sig helt och mina visioner raserades lite. Jag försöker verkligen att inte bara prata bröllop med folk för alla är ju såklart inte lika insnöade på det som jag Ska ta o klippa o klistra lite i paint så hon får en bild av vad jag menar och så kanske det blir bra ändå.
    Man vill ju att det ska vara kul för dem att vara tärnor också, och jag hoppas att det blir det ändå.

Har precis vunnit en auktion på ebay med frystorkade rosblad. Hoppas de blir bra och att de kommer snart! börjar få panik över att jag inte är klar med inbjudningarna

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)