• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

loveyoutoo: tror det är i höst, för de lär ju filma under sommar o vår

• KatjaB

love me tender?

Blivandefrueriksson skrev 2010-02-20 12:53:13 följande:
    Kan någon rek en speciell eller romantisk låt utav elvis? Våran kantor vi kommer ha är känd för sina årliga elvis konserter och det skulle va roligt om han iallfall sjöng en elvis bit.
  • KatjaB

ja, det är sant.. love me tender är ju lite vaggviseaktig.. var bara det första jag kom att tänka på.

Hur gör ni med första dansen förresten? Har ni någon låt utsedd redan, vals eller någon annan typ av dans?

• KatjaB

sarahkka: nej, vad trist! usch vad besviken du måste vara. Gör ni nya nu eller blir det mailinbjudan eller annat istället?

Vi tänkte dansa en wienervals eller någon inövad dans till en sinatra låt, men inte helt säkra på vad än.. Sambon blir lite nervös på om vi klarar av att komma ihåg hela sen när det väl är dags, men jag tror man gör det om man bara övar, övar och övar Vi får väl se, annars får vi skippa det o ta nåt enklare

• KatjaB

ja det gör ju det. Blev helt såld när jag såg för nåt år sedan lets dance där han snurrar henne så klänningen bara svävar och sen började de dansa. Måns Zelmerlöv har jag för mig att det var.

EåN2010 skrev 2010-02-21 14:51:14 följande:
    wienervals ser ju så fint ut... ser ut som man svävar på moln... vi kommer ha en vanlig vals... i detta förhållandet så är det jag som har två vänsterfötter så de är de enda jag tror jag kan lära mig så de ser bra ut...
  • KatjaB

Sarahkka: vart kommer du ifrån?

Vi vill helst ha en koreografi så då blir det en hel låt, tänkte ha en snygg snurr och nåt avslut som är lite kul. Annars så får folk hoppa in efter 2/3 av låten, o då kan vi be mina föräldrar o svärisen o hans tjej kanske, så att folk börjar dansa.

Har ni kollat med dansskolor? Här finns en kurs som heter DAnce like the stars, som går ut på att lära sig danserna från lets dance. Dermot Clemenger är danslärare.
    O sen finns det några ställen som har kurser på en eller ett par gånger inför bröllop. Lindyhop var vi inne på tidigare men missade massor första terminen o nu glömde vi bort det så denna termin har också hunnit börja, så då sket vi i det. Tänkte ta en danskurs på en eller ett par gånger och sen öva som tokar själva, om det blir wienervals.

• KatjaB

Nej, vals går ju att lära sig själv.. wienervals är väl också tresteg, bara att man snurrar o behöver bra med plats för att kunna svänga runt.

Åh vad lycklig jag blev nu, har hittat tyg till våra löpare!
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=200034&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= det rosa tyget ska vi ha.. löpare och runt stolsryggarna

• KatjaB

Simon är inte heller så förtjust i att dansa. Efter en hel del övertalande så gick han med på att följa med o prova lindyhop pch det tyckte han faktiskt var kul. Testade en kurs med quickstep också, men det gick inte hem alls

Bluebride skrev 2010-02-21 19:20:36 följande:
    jag vill dansa men gubben vägrar, så jag vet inte hur det blir. Värsta fall får jag ta en sväng med bestman istället
  • KatjaB

men tryckare funkar ju fint det med.. det ska ju vara "ni" och inte bara en uppvisning i hur det minsann brukar gå till på bröllop. Simon har visat sig vara förvånansvärt traditionell i alla bröllopsbestyr. Det ska absolut vara tårta i våningar och han vill ha långbord som ett E. Försöker få igenom att ha runda bord men det går trögt, haha

• KatjaB

jag klurade på att byta klänning, men jag älskar verklgien min klänning och har ju jobbat på för att få igen de ndär sista centimetern på dragkedjan längst upp.. så jag kommer ha den hela kvällen. Hade jag haft den hemma hade jag väl provat den i tid och otid.. haha, kort sagt, så ÄLSKAR jag min klänning

men annars så är ju kortare brudklänningar i tea length skitsnygga! en sån att dansa i vore ju inte helt fel, o då få visa upp skorna också..

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)