• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

humlan: ja det där med pengar känns ju igen.. vi har gjort upp en plan där jag hoppas att vi fått med allt som har med bröllopet att göra och lägger undan för det varje månad.
    Först i början var vi lite slarviga och unnade oss lite allt möjligt så att vi inte kunde spara så mycket som vi tänkt då, men nu har vi tagit nya tag och är benhårda med bröllopsbudgeten. Den får inte överskridas men hoppas på att komma undan billigare också så man får en slant över till annat också, men det känns ju rätt långt borta nu när allt hela tiden känns som att det blir dyrare.

• KatjaB

tausen: grattis till jobbet! och klänningen du måste lägga in foton sen så vi får se

• KatjaB

ja, jag förstår det :) själv skulle jag nog inte kunna hålla mig utan skulle prova min iallafall en gång i veckan om den hängde här hemma. Har min kvar i butiken, kanske lika bra det för min del, hehe

Tausen skrev 2009-12-10 20:53:35 följande:
    Tack! Får väl inte prova den ordentligt förrän på lördag när min m2b kan hjälpa mig att snöra i ryggen, då ska han få ta kort också :)Kan knappt hålla mig, smyger iväg och kikar på den där den hänger hela tiden...
  • KatjaB
    EåN2010 skrev 2009-12-11 11:20:27 följande:
    vanligtvis så brukar jag inte ha blommor hemma men nu är det ju jul så jag tänkte jag skulle prova på det här med att ha julblommor hemma... så jag köpte en sån där röd amaryllis japp... men nu vet jag ju inte när den ska ha vatten och hur mycket... så det börjar se lite ledsen ut och ska den ha kallt eller ljummet vatten? köpte en sån där jag tror det heter julblomma en sån där röd ser ut som om bladen är röda.. ja den sa dem att jag skulle vattna en kaffekopp med vatten var 3:dje dag med kallt vatten men den tappar ju sina blad!!! vad gör jag för fel??!!Förtillfället pluggar jag till undersköterska men sen ska jag bli sköterska.. inte läkare...
    Nu svarar jag istället, är florist

amaryllsien ska du inte vattna alls knappt, annars blir den bara jättelång och du får stötta den med blompinnar.
    Kan julstjärnan ha blivit kall på vägen hem? De är väldigt känsliga för kyla.
    Den vill ha ljus placering ca 20 grader varm och inte någon plats med drag. Vattna när du känner att jorden torkat ur lite och ha inte kvar vatten i krukan. Det är så dumt när de säger exakta mått sådär på hur man ska vattna för det beror ju även på hur varmt man har hemma.
  • KatjaB

just ja, du kan med fördel vattna med rumstempererat/ljummet vatten istället för kallt vatten

• KatjaB

bettertogether: ja vi har blivit ett gäng nu
    Grattis till lägenheten, vad kul! Antar att det bara kliar i fingrarna med att få sätta igång med flytt o få träffa alla bekanta i hemstaden.
    Eller ja, just nerpackande är ju inte så kul, men sen när man väl får upp allt igen.

Simon håller på och lobbar för att vi ska leta större lägenhet, och visst skulle det ju kunna vara bra men jag känner mig inte helt klar med vår lägenhet än. Älskar takhöjden och bjälkarna och känner mig som en bromskloss ibland.

• KatjaB
    EåN2010 skrev 2009-12-11 11:50:31 följande:
    okej.. så jag ska alltså inte vattna den där stången... och mina röda blommor ska jag inte ha i fönstret... men den där sista blomman ni pratade om är det inte den som luktar JÄTTE mycke??
    japp
    brukar finnas i alla julgrupper, vita rosa eller blå
  • KatjaB
    EåN2010 skrev 2009-12-11 12:25:40 följande:
    men vad heter dem här... hmm.. ska försöka förklara hur den ser ut på bästa sätt.. skratta inte!!den är i en kruka, röda små små blommor och gröna stora blad.. det är jätte många små blommor och röda och sen lite vitt i mitten.. fick den av min svärfar och han sa aldrig vad den hette eller hur jag ska ta hand om den...
    kanske kan vara en höstglöd, eller vårglöd eller vinterglöd.. samma blomma, olika namn för säsongen bara?

sundance: åh vad mysigt
  • KatjaB

pandis: låter som en trevlig dag vi får hålal dig uppdaterad om vem som vann idol

nu har jag beställt min ring ska ju sprida ut kostnaderna som är fasta kostnader under året, så vi slipper tänka på dessa sen. Blir som ringen i mitt galleri fast i titan. Ser likadan ut men i verkligheten ska jag ha större stenar och bredare ring.
    åh vad glad jag är över ringen, samtidigt lite lättad. Är ju typisk velig våg och kan tycka att ringval och sånt kan bli lite jobbigt. börjar fundera på om jag kommer tycka om den om 5 eller 10 år också och ändrar mig fram och tillbaka. Nu är ringen ialalfall beställd så det finns ingen återvändo, hehe

• KatjaB

molnis: vad fin den blir! överdelen ser ju otroligt fin och välarbetat ut.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)